دسته‌ها
اخبار

4 فاکتور SEO که باید قبل از پیاده سازی Schema Markup در نظر بگیرید


اگر به دنبال یک تاکتیک سئو بوده اید که به سازمان شما کمک کند ترافیک ارگ،ک بیشتری را به سایت شما هدایت کند، Schema Markup یک راه حل موثر است.

با اضافه ، نشانه گذاری طرحواره (همچنین به ،وان داده های ساختاریافته شناخته می شود) در صفحه شما، صفحه شما می تواند به ،وان یک نتیجه غنی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) نشان داده شود. برخی از نتایج غنی ادعا می‌کنند که مکان اصلی در بالای SERPها قرار دارند، در حالی که برخی دیگر شامل اطلاعات اضافی در مورد صفحه شما، مانند تصاویر، قیمت‌ها، بررسی‌ها و تکه‌هایی از محتوا هستند.

اگرچه گوگل می‌گوید نشانه‌گذاری طرح‌واره تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی شما ندارد، سرمایه‌گذاری در آن قطعاً می‌تواند به برجسته شدن صفحات شما در SERP و افزایش نرخ کلیک کمک کند.

با این حال، قبل از اینکه شروع به پیاده سازی Schema Markup در صفحه خود کنید، چند فاکتور فنی اساسی SEO وجود دارد که می تواند بر روی دید جستجوی شما تأثیر بگذارد. در اینجا 4 فاکتور SEO که باید قبل از انجام Schema Markup در نظر بگیرید آورده شده است:

1. مطمئن شوید که صفحات شما قابل نمایه سازی هستند

نمایه سازی فرآیندی است که موتورهای جستجو برای درک موضوع صفحه شما از آن استفاده می کنند. به ،وان مثال، الگوریتم گوگل با تجزیه و تحلیل محتوای متنی، تگ های محتوای کلیدی، ویژگی های alt و سایر ،اصر صفحه شما به این مهم دست می یابد.

با این حال، برخی از سایت ها به اشتباه یک قانون بدون شاخص را در کد سایت خود تعبیه می کنند که از نمایش محتوای خاصی در SERP جلوگیری می کند. اگر صفحه شما است نمایه نشده است، موتورهای جستجو نمی توانند Schema Markup شما یا محتوای شما را بخوانند، که هدف اجرای Schema Markup را ش،ت می دهد.

برای اینکه بد،د سایت شما ایند، شده است یا خیر، گوگل را راه اندازی کنید ابزار بازرسی URL، در یک URL جایگذاری کنید و درخواست خود را آغاز کنید. در عرض چند ث،ه، گوگل نشان می دهد که آیا URL شما ایند، شده است یا خیر. اگر اینطور نیست، باید فایل robots.txt یا متا تگ های خود را برای رفع مشکل تنظیم کنید.

2. سرعت بارگذاری صفحه سریع داشته باشید

شما می تو،د Schema Markup را بدون توجه به سرعت بارگذاری صفحه پیاده سازی کنید. با این حال، سرعت بارگذاری صفحه بر رتبه شما در موتورهای جستجو مانند گوگل تأثیر می‌گذارد، به همین دلیل است که باید قبل از سرمایه‌گذاری در سئوی فنی گسترده‌تر مانند داده‌های ساختاریافته، آن را بهینه کنید.

گوگل سرعت بارگذاری صفحه را آنقدر مهم می‌داند که یکی از اصلی‌های وب اصلی گوگل است – معیاری که ثبات بصری و تعامل صفحه شما را نیز در نظر می‌گیرد. اگر سرعت صفحه شما پایین باشد، بر تجربه کاربر و “بودجه ،یدن” شما تأثیر منفی می گذارد، که به منابعی که Google برای ،یدن صفحه شما اختصاص می دهد اشاره دارد.

علاوه بر این، اگر رندر صفحه شما و بارگیری جاوا اسکریپت آن بیش از حد طول بکشد، ممکن است Google سایت را قبل از اتمام اجرای جاوا اسکریپت ایند، کند و حتی برخی از محتوا یا نشانه گذاری طرحواره شما را نبیند. در نتیجه، ممکن است شانس خود را برای معرفی به ،وان یک نتیجه غنی در SERP از دست بدهید. بنابراین، برای شما حیاتی است که سرعت بارگذاری صفحه خود را قبل از اجرای Schema Markup بررسی کنید.

برای ارزیابی و بهینه سازی سرعت بار پیشنهاد می کنیم پیروی از توصیه های گوگل.

3. یک سایت من، برای موبایل داشته باشید

از سه ماهه چهارم سال 2022، دستگاه های تلفن همراه به حساب می آیند بیش از 59 درصد از ترافیک وب جه،. با افزایش هر روزه این اعداد، جای تعجب نیست که گوگل فلسفه ایند، اول موبایل را اتخاذ کرده است.

این بدان م،است که غول موتورهای جستجو، وب سایت ها را بر اساس نسخه های تلفن همراه آنها به جای گزینه های دسکتاپ فهرست می کند. بنابراین، اگر می‌خواهید به رتبه‌ای قوی برسید، نسخه موبایلی سایت شما باید ایند،‌پذیر و برای سرعت بهینه‌سازی شده باشد.

وب سایت شما باید واکنش گرا باشد، به این م،ی که قالب آن به طور یکپارچه با اندازه صفحه نمایش و وضوح دستگاه تلفن همراه کاربر سازگار است. این برای تجربه کاربری آنقدر مهم است که گوگل این مفهوم را در یکی از مهم ترین به روز رس، های الگوریتم خود در سال 2020 گنجانده است.

نکته اصلی این است: اگر صفحه شما رتبه خوبی در جستجوهای تلفن همراه نداشته باشد، Schema Markup کاری برای بهبود دید شما انجام نمی دهد. قبل از شروع هر گونه نشانه گذاری طرحواره، سازگاری سایت خود را با موبایل تست کنید ابزار رایگان گوگل تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما در هر دستگاهی به خوبی کار می کند.

4. محتوای مفید بیشتری داشته باشید

گوگل به تازگی خود را راه اندازی کرده است به روز رس، محتوای مفید، سیستمی طراحی شده برای پاداش دادن به سایت ها با محتوایی که اولاً مردم هستند، تجربه ای رضایت بخش و ارزشمند را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. برع،، محتوایی که کمتر از انتظارات بازدیدکنندگان باشد، در رتبه بندی ضعیف عمل می کند.

این به‌روزرس، یکی دیگر از مجموعه‌ای طول، از تنظیمات الگوریتم است که سایت‌ها را از پر ، محتوای خود با کلمات کلیدی و تولید محتوایی که فاقد محتوای واقعی برای خوانندگان است، منصرف می‌کند. در عوض، به سایت‌هایی که محتوای با کیفیتی را که برای افراد نوشته شده است تولید می‌کنند، نه الگوریتم‌ها، وزن بیشتری می‌دهد.

همانطور که شروع به سرمایه گذاری در Schema Markup می کنید، کیفیت محتوای سایت خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که به سؤالات کاربر پاسخ می دهد و نیازهای آنها را برآورده می کند. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که صفحه شما دارای محتوای مورد نیاز برای برآورده ، ویژگی‌های مورد نیاز برای واجد شرایط بودن برای نتایج غنی مرتبط است.

گوگل نیز تعدادی را ارائه کرده است نکات عالی برای تولید محتوای مفید، پس حتما از این نکات استفاده کنید.

با تسلط بر اصول اولیه، یک استراتژی نشانه گذاری طرحواره موثر اجرا کنید

نتایج غنی می تواند به تمایز وب سایت شما از رقبا کمک کند. اما اگر وب سایت شما به سرعت بارگذاری نمی شود، محتوای درون صفحه با کیفیت ندارد و برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی نشده است، حتی اگر سرمایه گذاری زیادی روی داده های ساختاری داشته باشید، رتبه خوبی نخواهد داشت.

با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می کنیم بر این اصول اولیه سئو تسلط داشته باشید، بنابراین شما یک زمینه محکم برای ساختن دارید. برای روشن بودن، در حالی که سایت شما مجبور نیست با سرعت های بسیار سریع اجرا شود و محتوایی را که توسط کپی رایترهای ک، جه، نوشته شده است میزب، کند، باید به طور ی،ان روی دسکتاپ و موبایل به طور قابل اعتماد عمل کند و دارای ،یب خوبی از محتوا باشد که برای خوانندگان ارزش ارائه می کند.

اگر آماده سرمایه گذاری روی یک استراتژی پیچیده Schema Markup هستید که ترافیک ارگ،ک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند، در تماس باشید با تیم ما برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد ما راه حل نشانه گذاری طرحواره انتها به انتها.

مارک ون برکل

مارک ون برکل یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Hunch Manifest و خالق برنامه Schema است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او متخصص در فناوری م،ایی و بازاریابی جستجوی م،ایی است. مارک برنامه Schema را برای حل چالش های خود در نوشتن و تأیید نشانه گذاری طرحواره ساخت.


منبع: https://www.schemaapp.com/schema-markup/4-basic-seo-factors-to-consider-before-doing-schema-markup/