دسته‌ها
اخبار

چقدر طول می کشد تا گوگل یک وب سایت جدید را ایندکس کند؟


به روز شده: 30 ژوئن 2023.

راهنمای سریع ایند، ، گوگل، مدت زم، که گوگل طول می کشد تا وب سایت های جدید را ایند، کند و چه عواملی بر سرعت نمایه سازی تاثیر می گذارد.

امروز، من به سوالی پاسخ می‌دهم که اغلب بر لبان افرادی که یک وب‌سایت جدید راه‌اندازی می‌کنند، مطرح می‌شود – «چقدر طول می‌کشد تا گوگل یک سایت جدید را فهرست کند؟»

برای کاهش سرعت، نمایه سازی گوگل به سادگی فرآیند ربات های گوگل، معروف به ،کبوت، ،یدن و افزودن وب سایت جدید شما به پایگاه داده موتور جستجوی خود است.

بدون ایند، شدن، وب سایت شما عملاً برای جستجوگران نامرئی است، که کاملاً روشن می کند که چرا این بخش بسیار مهم در راه اندازی یک وب سایت جدید است.

پس از همه، شما تمام آن زمان را صرف ایجاد یک سایت خیره کننده برای آن نکردید تا در گوشه ای مبهم از اینترنت بی توجه باشد، درست است؟

در این راهنمای کوتاه، من نگاه دقیق‌تری به نحوه عملکرد این فرآیند نمایه‌سازی، ج،‌های زم، معمول و چند نکته در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به کارها خواهم داشت.

بیا شروع کنیم.

گوگل چقدر طول می کشد تا یک سایت جدید را ایند، کند؟

TL;DR: چقدر طول می کشد تا گوگل یک وب سایت جدید را فهرست کند؟

متأسفانه هیچ پاسخی برای این موضوع وجود ندارد. ج، زم، Google برای ایند، ، یک وب سایت جدید می تواند از چند روز تا چند هفته متغیر باشد – به طور گسترده و واقعی متفاوت است، “بستگی دارد”.

آشنایی با فرآیند نمایه سازی گوگل

برای درک کامل مدت زم، که گوگل ممکن است طول بکشد تا سایت جدید شما را ایند، کند، ابتدا باید خود فرآیند نمایه سازی را درک کنید.

به بیان ساده، فرآیند نمایه سازی گوگل به این صورت است که چگونه داده ها را از صفحات وب جمع آوری و ذخیره می کند تا در فهرست خود گنجانده شود. این شاخص در اصل پایگاه داده عظیم گوگل است که هنگام ارائه نتایج جستجو از آن استفاده می کند.

حال، گوگل چگونه وب سایت های جدیدی را برای افزودن به این شاخص عظیم پیدا می کند؟ در اینجا یک تفکیک مختصر و ساده آورده شده است:

  1. ،یدن: Google از برنامه‌هایی به نام «،نده» یا «،کبوت» (،نده اصلی Google با نام Googlebot شناخته می‌شود) برای جستجو در اینترنت برای یافتن محتوای جدید استفاده می‌کند. ،نده ها پیوندها را از صفحه ای به صفحه دیگر دنبال می کنند، مانند شما یا من.
  2. در حال پردازش: وقتی Googlebot وب سایت جدید شما را پیدا کرد، باید بفهمد که در مورد چیست. این کار را با پردازش کد و محتوای سایت شما، ارزیابی همه چیز از متن و هدر گرفته تا متا تگ ها و ساختار سایت شما انجام می دهد.
  3. نمایه سازی: اگر گوگل وب سایت شما را شایسته بداند (و باور کنید استانداردهای بالایی دارد)، سایت شما را به فهرست خود اضافه می کند. در این مرحله است که وب سایت شما واجد شرایط نمایش در نتایج جستجوی گوگل می شود.
سه مرحله جستجوی گوگل از اسناد گوگل

این روند به طور مرتب تکرار می شود تا Google بتواند فهرست خود را به روز نگه دارد و مطمئن شود که مرتبط ترین و با کیفیت ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار می دهد. این مانند یک عملیات 24 ساعته در گوگل است که همیشه به دنبال محتوای تازه و ارزشمند برای افزودن به فهرست خود است.

نکته: توجه داشته باشید که ،یدن مساوی با نمایه سازی و نمایه سازی با رتبه بندی (سرویس) نیست.

چقدر طول می کشد تا گوگل یک وب سایت جدید را ایند، کند؟

مدت زم، که طول می کشد تا گوگل یک وب سایت جدید را فهرست کند می تواند کمی متفاوت باشد.

به طور کلی، ،یدن و ایند، شدن سایت شما بین 4 روز تا 4 هفته طول می کشد. اما این فقط یک ،ن تقریبی است و زمان واقعی را می توان تحت تأثیر عوامل زیادی قرار داد (در زیر بحث می شود).

همچنین شایان ذکر است که حتی پس از اینکه سایت شما ایند، شد، ممکن است مدتی طول بکشد تا در نتایج جستجو ظاهر شود.

باز هم، سرعت این اتفاق می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله رقابتی بودن کلمات کلیدی و قدرت کلی سئو سایت شما بستگی داشته باشد.

به یاد داشته باشید، هدف گوگل ارائه مرتبط ترین و با کیفیت ترین محتوا به کاربران است.

بنابراین، بهترین راه برای ایند، شدن سریع سایت و ،ب رتبه خوب در نتایج جستجو، تمرکز بر ایجاد محتوای ارزشمند است که نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند.

عواملی که بر زمان نمایه سازی یک وب سایت جدید تأثیر می گذارد

زمان نمایه سازی یک وب سایت جدید می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد. در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • کیفیت محتوا (EEAT، محتوای مفید): محتوای با کیفیت بالا که منحصربه‌فرد، مرتبط است و ارزشی را برای کاربران فراهم می‌کند، به احتمال زیاد به سرعت ایند، می‌شود. موتورهای جستجو محتوا را در اولویت قرار می دهند مفید است به کاربران

این شامل EEAT (تجربه، تخصص، اقتدار، قابل اعتماد).

نمایه سازی EEAT و Google

این نیز شامل می شود سیستم محتوای مفید گوگل که اساساً مربوط به این است که آیا سایت شما برای کاربرانش مفید است یا خیر.

گوگل محتوای مفید را ایند، می کند

اگر سایت شما دارای مشکلات کیفی است و به همین دلیل گوگل نمی خواهد آن را ایند، کند، ممکن است سایت شما در گزارش “Crawled – در حال حاضر ایند، نشده” در Google Search Console گیر کند.

"،یده شده - در حال حاضر نمایه نشده است"
  • ساختار وب سایت: یک وب سایت خوب سازماندهی شده با سلسله مراتب واضح و ناوبری آسان برای موتورهای جستجو برای ،یدن و فهرست بندی آسان تر است.
  • نقشه سایت: ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو می تواند به آنها کمک کند صفحات شما را سریعتر کشف و فهرست کنند. نقشه سایت XML فایلی است که در آن اطلاعاتی در مورد صفحات، ویدیوها و سایر فایل های سایت خود و روابط بین آنها ارائه می دهید.
  • بهینه سازی سئو: سئو داخلی و خارج از صفحه می تواند بر سرعت ایند، شدن یک وب سایت جدید تأثیر بگذارد. این شامل عواملی مانند استفاده از کلمه کلیدی، متا تگ ها، تگ های alt و بک لینک ها می شود. بدون بهینه سازی من، سئو، موتورهای جستجو ممکن است نتوانند بفهمند سایت شما در مورد چیست و آیا ارزش ایند، شدن را دارد یا خیر.
  • سرعت وب سایت: ،یدن وب سایت های سریع تر برای موتورهای جستجو آسان تر است، که می تواند منجر به نمایه سازی سریعتر شود. این شامل سرعت بارگیری صفحات شما و سرعت پاسخگویی سرور شما به درخواست های موتورهای جستجو می شود.
  • سازگاری با موبایل: از آنجایی که افراد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه برای مرور وب استفاده می کنند، موتورهای جستجو به وب سایت های سازگار با موبایل ترجیح می دهند. نمایه سازی موبایل اول گوگل در نهایت برای تقریبا تمام وب سایت ها فعال است، که به این م،ی است
  • سیگنال های اجتماعی: پیوندهایی به وب سایت شما از پلتفرم های رسانه های اجتماعی می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا وب سایت شما را سریعتر کشف و فهرست کنند.
  • به روز رس، های منظم: وب‌سایت‌هایی که به‌طور منظم با محتوای جدید به‌روزرس، می‌شوند، بیشتر ،یده می‌شوند، که می‌تواند منجر به فهرست‌سازی سریع‌تر شود.
  • استفاده از Google Search Console یا Bing Webmaster Tools: این ابزارها به شما امکان می دهند وب سایت خود را به موتورهای جستجوی مربوطه ارسال کنید و می توانند به تسریع روند نمایه سازی کمک کنند.
  • پیوند داخلی: داشتن یک ساختار پیوند داخلی خوب می تواند ،یدن و فهرست بندی تمام صفحات وب سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان تر کند.
  • سئو فنی: اگر مشکلات فنی فنی جدی در وب سایت وجود داشته باشد یا محتوای وب سایت شما برای گوگل نامرئی باشد، ممکن است سایت شما ایند، نشود.

به یاد داشته باشید، در حالی که این عوامل می‌توانند بر سرعت نمایه‌سازی تأثیر بگذارند، در نهایت به الگوریتم‌های موتور جستجو بستگی دارد، و هنوز هم ممکن است طول بکشد تا یک وب‌سایت جدید به طور کامل ایند، شود.

پرسش‌های متداول (پرسش‌های متداول) در مورد اینکه چند وقت یکبار طول می‌کشد تا گوگل یک سایت جدید را فهرست کند

در اینجا متداول ترین سؤالات در مورد این موضوع وجود دارد.

چقدر طول می کشد تا گوگل یک وب سایت جدید را ایند، کند؟

مدت زم، که طول می کشد تا گوگل یک وب سایت جدید را فهرست کند، بر اساس عوامل متعددی می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به طور متوسط، ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد. این یک چارچوب زم، تضمین شده نیست، و در برخی موارد، ممکن است حتی بیشتر طول بکشد. این تا حد زیادی به ،اصری مانند ساختار سایت، کیفیت محتوای آن، میزان بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو و تعداد لینک های ورودی با کیفیت بالا بستگی دارد.

آیا می توانم روند نمایه سازی گوگل را تسریع کنم؟

بله، چندین استراتژی برای سرعت بخشیدن به روند نمایه سازی گوگل وجود دارد. می تو،د با ایجاد و ارسال نقشه سایت از طریق کنسول جستجوی گوگل شروع کنید. این به ،وان نقشه راه وب سایت شما عمل می کند و پیدا ، و ،یدن صفحات شما را برای Googlebot آسان تر می کند. اطمینان حاصل کنید که ساختار سایت شما واضح و آسان است و از بهترین شیوه های SEO مانند استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و تولید محتوای با کیفیت بالا استفاده می کنید. ایجاد بک لینک با کیفیت بالا از سایر وب سایت ها همچنین می تواند گوگل را از حضور و ارتباط سایت شما آگاه کند و به سرعت بخشیدن به روند نمایه سازی کمک کند.

ایند، شدن یک وب سایت به چه م،است؟

نمایه سازی به فرآیندی اشاره دارد که در آن موتورهای جستجو مانند گوگل یک صفحه وب را به پایگاه داده خود اضافه می کنند. هنگامی که یک صفحه ایند، می شود، واجد شرایط نمایش در پاسخ به سوالات جستجوی مرتبط است. این فرآیند با Googlebot (یا ،نده موتور جستجوی دیگر) شروع می شود که یک صفحه وب را کشف می کند، محتوای آن را ،یده و سپس تصمیم می گیرد که آیا صفحه را به فهرست خود اضافه کند یا نه.

چرا وب سایت من توسط گوگل ایند، نمی شود؟

اگر وب سایت شما توسط گوگل ایند، نمی شود، دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد. یکی می تواند این باشد که وب سایت شما جدید است و ،نده های گوگل هنوز فرصتی برای بازدید و فهرست بندی آن نداشته اند. مسائل دیگر ممکن است ماهیت فنی داشته باشند، مانند خطاهای ،یدن، ساختار ضعیف سایت که ناوبری را برای ربات ها دشوار می کند، یا ممکن است ناخواسته Google را از ،یدن وب سایت خود با استفاده از فایل robots.txt یا دستورالعمل های noindex مسدود کنید. در برخی موارد، کیفیت محتوا نیز ممکن است بر نمایه سازی تأثیر بگذارد – اگر محتوا نازک، تکراری یا با کیفیت پایین به نظر می رسد، ممکن است Google ترجیح دهد آن صفحات را فهرست بندی نکند.

گوگل چگونه وب سایت های جدید را پیدا می کند؟

Google از نرم‌افزار خودکار معروف به «Googlebot» یا «spiders» برای ،یدن در وب استفاده می‌کند. این ربات ها دائماً به دنبال وب سایت های جدید و به روز رس، های موجود هستند. آنها این سایت ها و صفحات را با دنبال ، پیوندهایی از سایر وب سایت ها کشف می کنند. به همین دلیل است که داشتن بک لینک های با کیفیت از سایت های تاسیس شده می تواند برای وب سایت های جدید بسیار مهم باشد – آنها می توانند به Googlebot در مورد حضور شما هشدار دهند.

آیا گوگل تمام صفحات وب سایت من را ایند، می کند؟

لازم نیست. هدف گوگل ارائه مرتبط ترین و با کیفیت ترین محتوا به کاربران است. بنابراین، در حالی که سعی می کند کل وب سایت شما را ب،د، ممکن است انتخاب کند که هر صفحه را فهرست نکند. عواملی مانند کیفیت و ارتباط محتوا، سهولت دسترسی Googlebot و درک آن، و تعداد وب‌سایت‌های باکیفیت دیگر که به صفحه پیوند داده می‌شوند، می‌توانند بر نمایه شدن یا نشدن آن تأثیر بگذارند.

چگونه گوگل را وادار کنم تا سایت من را سریعتر ایند، کند؟

چندین استراتژی می تواند به ایند، شدن سریعتر سایت شما توسط گوگل کمک کند. یک گام کلیدی این است که مطمئن شوید وب سایت شما ساختار خوبی دارد و به راحتی قابل پیمایش است و با محتوای با کیفیت بالا و مرتبط پر شده است. فاکتور مهم دیگر بک لینک ها هستند – اگر وب سایت های معتبر دیگری به سایت شما لینک می دهند، ،نده های گوگل به احتمال زیاد آن را کشف می کنند. علاوه بر این، ایجاد و ارسال نقشه سایت از طریق کنسول جستجوی گوگل می تواند به گوگل درک بهتری از سایت شما بدهد و به فرآیند نمایه سازی کمک کند.

آیا می توانم از گوگل بخواهم که سایت من را ایند، کند؟

بله، از طریق Google Search Console، قابلیتی به نام ابزار URL Inspection وجود دارد. پس از وارد ، آدرس وب سایت یا یک صفحه خاص، می تو،د درخواست ایند، کنید. این به ربات‌های گوگل می‌گوید که آن URL را ب،ند. شایان ذکر است که اگرچه این می تواند روند را تسریع کند، اما ایند، فوری را تضمین نمی کند.

آیا محتوای بیشتر منجر به نمایه سازی سریعتر می شود؟

محتوای بیشتر ،وماً به نمایه سازی سریعتر منجر نمی شود. گوگل کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهد. یک وب‌سایت با صفحات کمتر، اما با کیفیت، منحصر به فرد و مرتبط، در مقایسه با وب‌سایتی که با محتوای کم کیفیت یا تکراری پر شده است، به احتمال زیاد سریع‌تر ایند، می‌شود. بنابراین، تمرکز بر ایجاد محتوای ارزشمند که هدف کاربر را برآورده می کند، مهم است.

آیا ایند، شدن مانند رتبه بندی در گوگل است؟

نه، ایند، شدن و رتبه بندی دو چیز متفاوت هستند. نمایه سازی فرآیندی است که توسط آن گوگل وب سایت یا صفحات خاصی را به پایگاه داده خود اضافه می کند. هنگامی که یک صفحه ایند، می شود، می تواند شروع به رتبه بندی کند، ی،ی در نتایج جستجو برای پرس و جوهای مرتبط ظاهر شود. با این حال، فقط به این دلیل که یک صفحه ایند، شده است، تضمینی برای رتبه بندی خوب آن نیست. رتبه بندی به عوامل متعددی از جمله ارتباط با پرس و جوی جستجو، کیفیت محتوا، تجربه کاربر و بسیاری دیگر از عوامل رتبه بندی در الگوریتم گوگل بستگی دارد.

آیا استفاده از بهترین شیوه های سئو به ایند، سازی سریعتر کمک می کند؟

بله، استفاده از بهترین روش‌های سئو مطمئناً می‌تواند به نمایه‌سازی سریع‌تر کمک کند. این روش ها شامل اطمینان از ساختار من، و قابل پیمایش سایت شما، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوا و متا تگ ها، ارائه محتوای با کیفیت و منحصر به فرد و تولید بک لینک های با کیفیت بالا از سایت های معتبر است. این اقدامات می‌تواند به ربات‌های Google کمک کند تا محتوای شما را راحت‌تر درک و ارزیابی کنند و به طور بالقوه منجر به فهرست‌سازی سریع‌تر شوند.


منبع: https://seosly.com/blog/،w-long-does-it-take-google-to-index-a-new-website/