دسته‌ها
اخبار

چگونه یک وب سایت را از جستجوی گوگل حذف کنیم: یک راهنمای کامل


به روز رس،: 10 فوریه 2023.

بیاموزید که چگونه وب سایت ها را از جستجوی گوگل حذف کنید تا به یک سئو کارآمدتر و موثر تبدیل شوید.

نحوه حذف سایت ها از جستجوی گوگل

به ،وان یک سئو، برای شما مهم است که بر نتایج جستجویی که برای یک پرس و جو دریافت می کنید کنترل داشته باشید.

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از اپراتورهای جستجوی Google، به‌ویژه این است site: اپراتور.

شما آن را حدس زدید. این است -site: اپراتور.

در این مقاله، نحوه حذف یک وب‌سایت از جستجوی Google، دلیل اینکه ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید و نکات پیشرفته در مورد استفاده از اپراتور را خواهید آموخت.

نحوه حذف یک وب سایت از جستجوی گوگل: خلاصه 5 ث،ه ای

تنها کاری که باید انجام دهید این است که درخواست خود را تایپ کرده و استفاده کنید - و site: دستورات را با هم جستجو کنید.

این فرمول است:

query -site:websiteaddress.com

در اینجا مثالی است که می‌خواهم سایت خود را در نتایج جستجو برای «ممیزی SEO» حذف کنم:

seo audit -site:seosly.com

نحوه حذف وب سایت ها از جستجوی گوگل: جزئیات

همانطور که می بینید، اگر به دنبال عملکرد اصلی حذف یک URL خاص از نتایج جستجو هستید، این بسیار ساده است.

با این حال، چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد و می تو،د جستجوها و ترفندهای پیشرفته تری را با این اپراتور جستجو انجام دهید.

چرا وب سایت ها را از جستجوی گوگل حذف می کنیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما – یک SEO – ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید -site: اپراتور در جستجوی گوگل:

  1. اصلاح نتایج جستجو: با حذف وب‌سایت‌هایی که می‌د،د به عبارت جستجوی شما مرتبط نیستند، می‌تو،د نتایج جستجوی خود را اصلاح کنید و اطلاعات دقیق‌تری دریافت کنید.
  2. حذف موارد تکراری: اگر به دنبال اطلاعات خاصی هستید و قبلاً از یک وب‌سایت در نتایج جستجوی خود بازدید کرده‌اید، حذف آن وب‌سایت می‌تواند به شما کمک کند از مشاهده موارد تکراری جلوگیری کنید و در زمان صرفه‌جویی کنید.
  3. در مورد دیدگاه متفاوت تحقیق کنید: اگر در حال انجام تحقیق در مورد موضوع خاصی هستید، حذف وب‌سایت‌هایی که قبلاً با آن‌ها آشنا هستید می‌تواند به شما کمک کند دیدگاه متفاوتی داشته باشید و اطلاعات جدیدی را کشف کنید.
  4. م،تور قطعه های ویژه: با حذف وب‌سایتی که در حال حاضر موقعیت قطعه ویژه را اشغال می‌کند، می‌تو،د ببینید کدام وب‌سایت ممکن است در ردیف بعدی قرار گیرد تا آن نقطه را اشغال کند و تغییرات در قطعه ویژه را در طول زمان ردیابی کنید.
    این روش قبلاً مانند جذابیت عمل می کرد، اما دیگر آنقدرها مؤثر نیست.
  5. نظارت بر ویژگی های SERP: با حذف وب‌سایت‌هایی که ویژگی‌های خاص SERP را اشغال می‌کنند، مانند قطعه‌های برجسته یا تصاویر، می‌تو،د تغییرات این ویژگی‌ها را ردیابی کنید و ببینید که چگونه ممکن است بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما تأثیر بگذارند.
    این یکی از موارد استفاده مورد علاقه من است -سایت: اپراتور جستجو
  6. تجزیه و تحلیل رتبه بندی موتورهای جستجو: با حذف وب‌سایت‌هایی که برای کلمات کلیدی خاص رتبه بالایی دارند، می‌تو،د درک بهتری از رقابت داشته باشید و ببینید کدام وب‌سایت‌ها ممکن است در آینده فرصت رتبه‌بندی برای آن کلمات کلیدی را داشته باشند.
  7. نتایج جستجوی محلی تحقیق: با حذف وب‌سایت‌هایی که به منطقه محلی شما مرتبط نیستند، می‌تو،د نتایج جستجوی خود را اصلاح کنید و درک بهتری از چشم‌انداز جستجوی محلی برای کلمات کلیدی مورد نظر خود داشته باشید.
  8. ردیابی نام تجاری: با حذف وب‌سایت‌هایی که مالک یا کنترل آنها هستید، می‌تو،د نام تجاری خود را در وب‌سایت‌های دیگر ردیابی کنید و شهرت آنلاین خود را زیر نظر بگیرید.
  9. ارزیابی هدف گذاری کلمات کلیدی: با حذف وب سایت هایی که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهند، می تو،د درک بهتری از نتایج موتور جستجو برای آن کلمات کلیدی داشته باشید و فرصت های بالقوه را برای وب سایت خود شناسایی کنید.
  10. نظارت بر نوسانات نتایج جستجو: با حذف وب‌سایت‌هایی که نوساناتی را در رتبه‌بندی موتورهای جستجو تجربه می‌کنند، می‌تو،د تغییرات را در چشم‌انداز جستجو دنبال کنید و ببینید که چگونه ممکن است بر روی دید موتور جستجوی شما تأثیر بگذارد.

بسیاری از وظایف فوق را می توان بدون انجام داد -site: صرفاً با مرور نتایج جستجو، اما اضافه ، آن موارد استثنا باعث صرفه جویی در زمان می شود.

    نحوه حذف وب سایت ها با استفاده از عملگر جستجو -site:

    بنابراین، چگونه می‌تو،د وب‌سایت‌ها را با استفاده از جستجوی گوگل حذف کنید -site: اپراتور؟ در واقع بسیار ساده است.

    را -site: عملگر به شما اجازه می دهد تا وب سایت های خاصی را از نتایج جستجوی خود حذف کنید.

    برای مثال، اگر می‌خواهید «ممیزی SEO» را جستجو کنید اما نتایج را از وب‌سایت «seosly.com» حذف کنید، از عبارت جستجوی زیر استفاده می‌کنید: SEO audit -site:seosly.com

    نحوه حذف یک وب سایت از جستجوی گوگل

    این امر هر گونه نتیجه از وب سایت “seosly.com” را در نتایج جستجوی شما حذف می کند.

    بهترین روش ها برای حذف وب سایت هایی که از اپراتور “-site:” استفاده می کنند:

    علاوه بر این، می‌تو،د از صفحه جستجوی پیشرفته Google برای حذف وب‌سایت‌ها به روشی پیچیده‌تر استفاده کنید. با استفاده از فیلد «سایت یا دامنه» در صفحه جستجوی پیشرفته، می‌تو،د وب‌سایت‌های خاص یا زیر دامنه‌های خاصی را در یک وب‌سایت حذف کنید. این به شما امکان می دهد تا نتایج هدفمندتر را حذف کنید و ارتباط نتایج جستجوی خود را بهبود بخشید.

    راهنمای من در مورد اپراتورهای جستجو برای موتورهای جستجوی مختلف یا محصولات Google را از دست ندهید:


منبع: https://seosly.com/blog/،w-to-exclude-a-website-from-google-search/