دسته‌ها
اخبار

پرسش‌های متداول استراتژی بهینه‌سازی پرس و جو نتایج غنی


در ماه مه گذشته، شاهد کاهش شدید عملکرد برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در همه مشتریان خود بودیم.

این کاهش برای اولین بار در 5 آوریل برای نتایج غنی از سؤالات متداول در تلفن همراه مشاهده شد و متعاقباً روی نتایج روی دسکتاپ از 4 مه تأثیر گذاشت. در نتیجه، کلیک‌ها، نمایش‌ها و CTR برای بسیاری از نتایج غنی سؤالات متداول کاهش یافت.

پس از نظارت بر وضعیت برای چند هفته، صفحات دارای نتایج غنی از پرسش‌های متداول، بدون تغییر در محتوا، نشانه‌های کمی از بهبودی را نشان می‌دهند.

سوالات متداول نتایج غنی - کلیک - می 2023

سوالات متداول نتایج غنی - برداشت ها - می 2023

آنچه می د،م:

  • هیچ چیز از نظر تغییر نکرده است ا،امات داده های ساختاریافته گوگل و مستندات نمونه‌های سؤالات متداول برای نتایج غنی Google در کنسول جستجوی Google معتبر باقی می‌مانند.
  • گوگل تعداد نتایج غنی از پرسش‌های متداول را که نشان می‌دهد کاهش می‌دهد. سئوهای مختلف همچنین متوجه این کاهش شده اند، اما هیچ نظر رسمی از طرف گوگل وجود ندارد.
  • علیرغم کاهش، ا،ر مشتریان ما هنوز به نتایج غنی پرسش‌های متداول برای تعدادی از پرسش‌ها دست می‌یابند. اینجاست که جالب می شود و فرصتی برای بهینه سازی می بینیم.

فرصتی برای بهینه سازی سوالات متداول

با مشاهده این کاهش، تیم موفقیت مشتری ما بیشتر به نتایج غنی پرسش‌های متداول پرداخت تا راه‌حل‌ها و توصیه‌های بالقوه را برای مشتریان خود بیابند. مشاهده کردیم که مشکل مربوط به کشور و دستگاه است، بنابراین جستجوهای موجود در Google Search Console را بررسی کردیم تا ببینیم چه چیزی ممکن است بر عملکرد نتایج غنی از سؤالات متداول تأثیر بگذارد.

برای شروع، صفحات جداگانه‌ای را شناسایی کردیم که عملکرد پرسش‌های متداول کاهش یافته بود، اما همچنان نتیجه غنی پرسش‌های متداول دریافت ،د. برای هر یک از این صفحات، ما به پرس و جوهای برتری که قبلاً به یک نتیجه غنی از سؤالات متداول دست یافته بودند نگاه کردیم و آن را با جستارهای موجود که هنوز به نتیجه غنی سؤالات متداول می رسیدند مقایسه کردیم و متوجه روند شدیم.

تیم موفقیت مشتری برنامه Schema متوجه شد که اگر سؤال متداول در یک صفحه با پرس و جو مطابقت نداشته باشد، دیگر به صفحه یک نتیجه غنی از سؤالات متداول تعلق نمی گیرد.

به ،وان مثال: مقاله وبلاگ ما ‘Markup Schema چیست؟’ برای دریافت نتایج غنی از پرسش‌های متداول برای پرسش‌هایی مانند:

  • Schema org چیست
  • Seo نشانه گذاری طرحواره
  • انواع نشانه گذاری طرحواره
  • Schema Markup چیست

سوالات با نشانه گذاری سوالات متداول در مقاله عبارت بودند از:

  • Schema Markup چیست؟
  • چرا مهم است که Schema Markup را به صفحات خود اضافه کنید؟
  • چه انواعی از Schema Markup وجود دارد؟
  • چگونه می توان Schema Markup را پیاده سازی کرد؟

دو پرسش اول – Schema org و Schema Markup SEO چیست – که قبلاً نتیجه غنی پرسش‌های متداول دریافت کرده بودند با سؤالات پست وبلاگ مطابقت نداشتند.

این دو پرس‌وجو بیشترین کاهش را در Google Search Console پس از 4 مه داشته‌اند. حتی با وجود اینکه خود صفحه همچنان برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌کند، Google دیگر برای صفحات دارای سؤالاتی که به طور کلی با آن مطابقت دارند یا مرتبط هستند، یک نتیجه غنی از سؤالات متداول ارائه نمی‌کند. پرس و جو.

از طرف دیگر، دو پرسش آ، – انواع Schema Markup و Schema Markup چیست – با سوالات موجود در مقاله همراستا شد و حتی پس از 4 مه نیز به نتایج غنی پرسش‌های متداول اعطا شد.

منطقاً این منطقی است. اگر هدف اصلی گوگل ارائه بالاترین کیفیت و نتایج جستجوی مرتبط به کاربران است، نشان دادن سوالات متداول به کاربران با محتوای نامربوط واقعاً با آن هدف همخو، ندارد. این به این م،ی است که شما می خواهید پرس و جوهایی را هدف قرار دهید که حجم جستجو و ارتباط بالایی با مخاطبان شما دارند.

تیم موفقیت مشتری ما در حال حاضر با مشتریان برنامه Schema کار می‌کند تا محتوای پرسش‌های متداول آنها را با آنچه که داده‌ها به‌،وان جستارهای هدفمند نشان می‌دهند به‌روزرس، کنند و تأثیر آن‌ها را بر عملکرد نتایج غنی سؤالات متداول اندازه‌گیری کنند.

اگر به دنبال راه‌هایی برای بهینه‌سازی عملکرد پرسش‌های متداول نتایج غنی پس از کاهش آوریل و می هستید، می‌تو،د این مراحل را دنبال کنید.

  1. ورود به کنسول جستجوی گوگل و روی تب ‘Search Results’ در نوار منوی سمت چپ کلیک کنید.
  2. URL های کلیدی را که کاهش قابل توجهی در عملکرد سؤالات متداول داشته اند، اما همچنان به نتایج غنی سؤالات متداول دست می یابند، مرور کنید.
  3. به جستارهایی که پس از 4 می کاهش داشته اند نگاه کنید.
  4. محتوای پرسش‌های متداول را در صفحه خود مرور کنید و بررسی کنید که آیا با عبارت‌های جستجویی که می‌خواهید هدف قرار دهید همسو است یا خیر. اگر آنها تراز نیستند، محتوای سؤالات متداول خود را در صفحه به‌روزرس، کنید تا آنها را با سؤالات جستجوی هدفمند خود هماهنگ کنید.

همانطور که در گزارش های آب و هوای نتایج غنی قبلی ما مشاهده شد، نتایج غنی گوگل مستعد نوسان هستند و به همین دلیل است که ما بر اهمیت تنوع بخشیدن به نتایج غنی شما تاکید زیادی داریم. همانطور که صفحه نتیجه موتور جستجو تغییر می کند، شما باید به طور فعال نشانه گذاری طرحواره و محتوای خود را مدیریت کنید تا دید خود را در جستجو حفظ کنید.

در برنامه Schema، تیم موفقیت مشتری ما چیزی بیش از استفاده از ابزارهای ما برای نوشتن و استقرار Schema Markup در مقیاس برای مشتریانمان انجام می دهد. آنها همچنین از تجزیه و تحلیل عملکرد طرحواره برای اندازه گیری نتایج، مشاهده روندها و فرو رفتن عمیق در داده ها برای ارائه توصیه هایی برای کمک به مشتریان خود برای رشد نتایج ارگ،ک خود استفاده می کنند.

اگر می‌خواهید ببینید راه‌حل نشانه‌گذاری طرحواره سرتاسر ما چگونه می‌تواند به سازمان شما کمک کند تا از نشانه‌گذاری طرحواره برای افزایش ترافیک یا آماده شدن برای جستجوی هوش مصنوعی کمک کند، همین امروز با تیم ما تماس بگیرید.

مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام می‌دهد به برندهای سراسر جهان کمک می‌کند تا عملکرد جستجوی ارگ،ک خود را بهبود بخشند.




منبع: https://www.schemaapp.com/schema-app-news/may-2023-rich-results-weather-report-faq-fluctuations-optimization-strategy/