دسته‌ها
اخبار

فرصت یا تهدید برای سئوکاران؟


ChatGPT و Bing سال 2023 را با فاش ، چت ربات و موتور جستجوی خود با هوش مصنوعی آغاز ،د. ماه می گذشته در Google I/O، گوگل کاملاً جدید خود را معرفی کرد جستجوی تجربه مولد و سهم بزرگی از کانون توجه را به خود جلب کرده است.

در حالی که ما در مورد تأثیر این تجربیات جدید بر بهینه سازی موتورهای جستجو مطمئن نیستیم، چند چیز وجود دارد که می د،م:

  • Google’s Search Generative Experience (SEG) دارای پیوندهای منبع خواهد بود.
  • هوش مصنوعی مولد در مراحل ابتدایی خود است، اما از بین نمی رود.
  • هوش مصنوعی از مدل های زبان بزرگ برای آموزش استفاده می کند. مدل‌های زبان بزرگ از نمودارهای دانش برای یادگیری استفاده می‌کنند و داده‌های خود را برای افزایش دقت زمین‌بندی می‌کنند.
  • نشانه گذاری طرحواره زم، که به صورت متصل انجام شود، یک نمودار دانش ایجاد می کند که هوش مصنوعی می تواند آن را مصرف کند.

اگر سازمان‌ها می‌خواهند در جستجوی هوش مصنوعی آماده شوند و پیشرفت کنند، باید از Schema Markup (همچنین به ،وان داده‌های ساختاریافته) در وب‌سایت‌های خود استفاده کنند.

نکته آ، به ویژه مهم است زیرا هوش مصنوعی به کمک در درک و زمینه سازی محتوای یک وب سایت برای ارائه پاسخ های من، به جستجوگران نیاز دارد.

قبل از بررسی عمیق‌تر تهدیدها و فرصت‌های این فناوری جدید، اجازه دهید در مورد هوش مصنوعی مولد در زمینه جستجو صحبت کنیم.

هوش مصنوعی مولد برای جستجو چیست؟

هوش مصنوعی مولد نوع خاصی از الگوریتم هوش مصنوعی است که برای تولید محتوا و ،وجی های جدید بر اساس داده هایی که روی آنها آموزش دیده اند طراحی شده است. برخی از محتوایی که هوش مصنوعی مولد می تواند ایجاد کند شامل متن، صدا، کد و تصاویر است.

بارد و ChatGPT نمونه های بارز چت ربات های هوش مصنوعی مولد هستند که بر روی مقادیر زیادی داده های بدون بر،ب و ساختار نیافته آموزش دیده اند. در حالی که چت ربات های مولد هوش مصنوعی یک پیشرفت پیشگامانه در دنیای هوش مصنوعی هستند، آنها تنها آغاز راه هستند.

در حین Google I/O 2023، این غول موتور جستجو نشان داد که چگونه فناوری های هوش مصنوعی مولد را در خود گنجانده است موتور جستجو و محصولات دیگری مانند فضای کار. این فناوری هوش مصنوعی جدید یکپارچه شده تأثیر قابل توجهی بر پاسخ های گوگل به پرسش ها و ،یب صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) خواهد داشت.

هیجان قابل توجهی پیرامون انقلاب هوش مصنوعی وجود دارد. با این اوصاف، نگر، های قابل توجهی در مورد سوگیری، سرقت ادبی، قابل اعتماد بودن و دقت نتایج جستجوی مولد هوش مصنوعی نیز وجود دارد.

در حال حاضر، موتورهای جستجوی هوش مصنوعی مولد عمدتاً بر روی داده‌های بدون بر،ب/بدون ساختار آموزش دیده‌اند که می‌تواند منجر به نتایج نادرست شود. افزودن داده های ساختاریافته یا نشانه گذاری طرحواره به سایت شما می تواند به موتورهای جستجو اجازه دهد:

  • آموزش داده های با کیفیت،
  • دقت پاسخ های خود را بهبود بخشد،
  • و به شما یک نقطه کنترل برای اطلاع رس، هوش مصنوعی مولد در محتوای وب خود می دهد.

ریسک‌ها و فرصت‌های هیجان‌انگیزی در ارتباط با اجرای هر فناوری جدید وجود دارد، به‌ویژه زم، که آن فناوری به اندازه هوش مصنوعی مولد قدرتمند و پیچیده باشد.

تجربه مولد جستجوی جدید گوگل بر نحوه انجام سئو تاثیر خواهد داشت. بنابراین آیا هوش مصنوعی مولد تهدیدی است یا فرصتی برای بهینه سازی موتورهای جستجو؟

بیایید برخی از تهدیدهای بالقوه و فرصت‌های واضحی را که در پی جستجوی هوش مصنوعی مولد پدیدار شده‌اند، بررسی کنیم.

آیا جستجوی هوش مصنوعی یک فرصت یا تهدید برای سئوکاران است؟

تهدیدات

در نگاه اول، جستجوی جدید هوش مصنوعی مولد گوگل چند تهدید آشکار برای سئو دارد.

1. از دست دادن احتمالی دید در SERP

سوالات بی پاسخ زیادی در مورد اینکه چگونه عملکرد وب سایت با جستجوی هوش مصنوعی اندازه گیری می شود وجود دارد.

موتور جستجوی هوش مصنوعی گوگل پیوندهایی را نشان می دهد که اطلاعات را به محتوای منبع معتبر نسبت می دهند. با این حال، ممکن است کاربران دیگر نیازی به کلیک ، برای خواندن این محتوا نداشته باشند (که منجر به جستجوهای با کلیک صفر می شود)، که دید و تأثیر کلی شما را بر سفر مشتری محدود می کند.

در نهایت، نتایج غنی، اسنیپت های برجسته و سایر محتوای با رتبه برتر ممکن است تحت الشعاع نتایج مولد هوش مصنوعی قرار گیرند. به ،ه خود، این می تواند منجر به کاهش رتبه بندی، کلیک ها و برداشت ها شود.

2. معیارهای موفقیت یک وب سایت به طور اساسی تغییر می کند

هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که قیف فروش شما را متراکم کند. مرز بین کلیک‌ها، نمایش‌ها و تبدیل‌ها ممکن است محو شود و نسبت دادن به فروش را دشوار کند یا منجر به فعالیت‌های بازاریابی خاص شود.

بینگ و گوگل هنوز نشان نداده اند که سایت ها چگونه می توانند عملکرد خود را در نتایج جستجوی هوش مصنوعی مولد اندازه گیری کنند. در حال حاضر، شما باید با استفاده از معیارهای موجود نتیجه گیری کنید.

3. جستجوی بسیار طول، و خاص

اگر تماشا نکرده اید بخش I/O گوگل در جستجو با این حال، ما به شدت توصیه می کنیم این کار را انجام دهید. در نمایش آنها، ما دیدیم که تجربه مولد جستجو (SGE) در مقایسه با کلمات کلیدی سنتی یا سوالاتی که امروزه می بینیم، امکان جستجوی محاوره ای طبیعی و خاص را فراهم می کند.

نسخه نمایشی Google Search Generative Experience

اعتبار تصویر: گوگل

این قابلیت کاربران را به انجام پرس و جوهای بسیار خاص سوق می دهد. و در نتیجه، قطعات سؤال و جستجوهای سنتی کلیدواژه کمتر برجسته می شوند.

این پرس و جوهای خاص طول، تغییری از کلمات کلیدی سنتی دارند و احتمالاً حجم جستجوی کمی خواهند داشت. همچنین توانایی SGE در درک زمینه پشت یک پرس و جو را به جای کلمات کلیدی مورد استفاده نشان می دهد. بنابراین، برای ناشران محتوا بسیار مهم است که بر روی استفاده از Schema Markup به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای درون صفحه را درک کرده و زمینه سازی کنند.

علاوه بر این، گوگل قبلا بر اهمیت یک وب سایت تاکید کرده است تمرکز بر محتوای پیرامون یک موضوع خاص به ،وان راهی برای ایجاد محتوای اول مردم.

به جای تمرکز شدید روی بهینه سازی برای کلمات کلیدی، روی ایجاد محتوا برای موضوعاتی در تخصص خود و در مورد نیازهای مشتریان خود تمرکز کنید. سپس می تو،د از Schema Markup برای ارتباط با تخصص، تجربه، قدرت و قابلیت اعتماد خود با موتور جستجوی هوش مصنوعی استفاده کنید.

فرصت ها

دنیای سئو دائما در حال تحول است. متخصصان بازاریابی طول، مدت می دانند که این سطح از تغییر پدیده جدیدی نیست. برای اینکه در دنیای جستجوی ارگ،ک مرتبط بم،د و خود را از رقبا متمایز کنید، باید خود را با آ،ین روندها (مانند هوش مصنوعی مولد) وفق دهید و از فرصت هایی که ارائه می دهند سرمایه گذاری کنید.

فرصت های کلیدی ایجاد شده توسط جستجوی هوش مصنوعی مولد شامل موارد زیر است:

1. ارائه یک تجربه بهتر برای مشتری

شما می تو،د با پاسخ دادن مستقیم به سوالات آنها در صفحه نتایج موتور جستجو، تجربه بهتری را برای مشتریان فراهم کنید. امروزه، ناشران محتوا می‌توانند از نتایج غنی مانند پرسش‌های متداول و نحوه انجام و همچنین ویژگی‌های دیگری مانند قطعه‌های ویژه برای پاسخ به سؤالات موجود در جستجو استفاده کنند.

با این حال، موتور جستجوی هوش مصنوعی مولد می تواند با نشان دادن اطلاعات کلیدی به کاربران برای دانستن یا ارائه اطلاعات بعدی به شما کمک کند تا اصطکاک با مشتریان خود را کاهش دهید.

صنعت تجارت الکترونیک یکی از اولین صنایعی است که واقعاً توسط این امر مختل شده است زیرا گوگل در حال حاضر داده های تجارت الکترونیک عالی را از نمودار ،ید گوگل برای موتور جستجوی هوش مصنوعی خود در اختیار دارد.

برگه ،ید تجربه مولد جستجوی Google

اعتبار تصویر: گوگل

هوش مصنوعی مولد می تواند قیف مصرف کننده را با اجازه دادن به جستجوگران برای تبدیل فوری از طریق SERP و ،ید یک مورد مستقیماً از SERP به جای نیاز به پیمایش در سایت، کوتاه کند. این بدان م،ی است که داده های تبدیل و صفحات مبدا به تبدیل یکی از معیارهای کلیدی در طول این تکامل خواهد بود.

2. پیوندها از بین نمی روند

بر اساس نسخه ی نمایشی و پاسخ های حاصل از عرضه آزمایشی اولیه Search Generative Experience، موتور جستجوی هوش مصنوعی مولد Google بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت به منابع مرتبط می شود. در واقع، نسخه ی نمایشی SGE گوگل املاک و مستغلات زیادی را به وب سایت هایی که محتوا در ابتدا از آنجا تهیه شده بود، داد.

اگرچه دور از ایده‌آل بودن است، اما این فرصتی برای بهینه‌سازان موتورهای جستجو برای سرمایه‌گذاری است. ما معتقدیم که ناشران محتوا می‌توانند با پیروی از دستورالعمل‌های Google برای ایجاد محتوای اول افراد و EEAT، بهینه‌سازی تجربیات روی صفحه برای مخاطبان و نظارت یا بهینه‌سازی موارد حیاتی وب، روی بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای جستجو تمرکز کنند.

فرقی نمی کند که در جستجوی تازه کار باشید یا صرفاً می خواهید پیشتاز باشید. شما باید تمام این حوزه های کلیدی سئو را اصلاح کنید تا از رقبا برتری پیدا کنید.

3. نشانه گذاری طرحواره کلید کمک به موتورهای جستجوی هوش مصنوعی برای درک محتوای شما است

در سخنر، اصلی در Pubcon 2023، فابریس کانل از بینگ بیان کرد که حاشیه نویسی محتوای عالی با Schema Markup نحوه آماده سازی کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو برای جستجوی هوش مصنوعی مولد است.

بنابراین، شما باید قبل از پیاده‌سازی Schema Markup در تمام صفحات وب، محتوای قانع‌کننده و در درجه اول برای افراد ایجاد کنید. Schema Markup به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را درک کنند تا بتواند نتایج مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهد.

در حالی که بسیاری از تیم‌های سئو قبلاً از داده‌های ساختاریافته برای دستیابی به نتایج غنی استفاده می‌کنند، تعداد کمی از آنها نشانه‌گذاری طرحواره م،ایی من،ی را در کل سایت خود پیاده‌سازی می‌کنند. برای کمک به موتورهای جستجوی هوش مصنوعی مولد، محتوای شما را به درستی درک کرده و زمینه سازی آن را انجام دهید، باید اطمینان حاصل کنید که Schema Markup شما به سایر موجودات در سایت شما و سایر منابع معتبر خارجی متصل است.

پیاده‌سازی Schema Markup می‌تواند به شما کمک کند نمودار دانش خود را توسعه دهید که موتورهای جستجوی هوش مصنوعی مولد می‌توانند از آن برای استنباط دانش جدید استفاده کنند.

به موتورهای جستجوی هوش مصنوعی کمک کنید تا وب سایت شما را زمینه سازی کنند

نحوه پیاده سازی Schema Markup متصل را بیاموزید و به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای شما را درک کنند.

در Schema App، ما یک شرکت فناوری م،ایی هستیم. از زم، که در سال 2016 شروع به انجام Schema Markup در مقیاس کردیم، روی پیاده‌سازی Schema Markup من، و مرتبط در سایت‌های مشتریان خود تمرکز کرده‌ایم تا به موتورهای جستجو کمک کنیم تا محتوای آن‌ها را کاملاً درک کرده و زمینه‌سازی کنند.

اگر به دنبال بهینه سازی وب سایت خود برای جستجوی هوش مصنوعی با استفاده از Schema Markup هستید، برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید.

4. بر کیفیت محتوا تمرکز کنید

در طول سال گذشته، گوگل یک سیستم محتوای مفید در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود که محتوا به جای «اول موتور جستجو» «اول مردم» است. این تاکید بر محتوایی که توسط افراد برای افراد ایجاد می‌شود، تعهد Google را به ارائه نتایج مرتبط به کاربران نشان می‌دهد که نقاط دردشان را برطرف می‌کند. این تغییرات با نوع محتوایی که Google SGE و تجربه جدید Bing برجسته می‌کنند، همسو هستند.

هوش مصنوعی مولد هنوز در مراحل اولیه خود است و صحت پاسخ های آنها هنوز مورد سوال است. با توجه به این موضوع، فرصتی برای ناشران محتوا وجود دارد که محتوای باکیفیت و قابل اعتمادی را برای موتور جستجوی هوش مصنوعی Google ایجاد کنند تا در آن آموزش ببینند.

شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما توسط نویسندگان انس، ساخته شده است و هر قطعه از کپی موضوعات خاصی مرتبط با مخاطبان شما را نشان می دهد.

سئو در حال تغییر است

نکته اصلی این است که چشم انداز سئو به سرعت در حال تغییر است. تجربه مولد جستجوی گوگل هنوز در مرحله آزمایشی خود است و ما از تأثیر کامل آن بر SEO یا SERP اطلاعی نداریم.

در حالی که مشخص نیست این تغییرات چه م،ایی برای استراتژی سئو شما خواهد داشت، اکنون زمان آن است که برای این تغییر آماده شوید. در دنیایی که بسیاری از شرایط خارج از کنترل شما هستند، باید بر روی عواملی تمرکز کنید که می تو،د مدیریت کنید – مانند کیفیت نشانه گذاری طرحواره در وب سایت خود.

Schema Markup یکی از تاکتیک‌های SEO است که می‌تو،د بلافاصله برای آماده شدن برای جستجوی هوش مصنوعی پیاده‌سازی کنید و برنامه Schema می‌تواند به ،ب و کار شما کمک کند تا با استفاده از راه‌حل انتها به انتها ما، نشانه‌گذاری طرحواره م،ایی را پیاده‌سازی کند. با تیم ما تماس بگیرید تا درباره اینکه چگونه می تو،م به شما کمک کنیم برای جستجوی هوش مصنوعی مولد آماده شوید، بیشتر بد،د.

مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. Schema App یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام می‌دهد به برندهای سراسر جهان کمک می‌کند تا عملکرد جستجوی ارگ،ک خود را بهبود بخشند.


منبع: https://www.schemaapp.com/schema-markup/is-google-generative-ai-search-an-opportunity-or-threat-for-seos/