دسته‌ها
اخبار

نوسانات در ویدئو و سوالات متداول نتایج غنی


در برنامه Schema، ما با مشتریان خود بر روی Schema Markup آنها از استراتژی تا نتایج کار می کنیم. یکی از راه‌هایی که به مشتریان خود اطلاعاتی در مورد استراتژی آنها ارائه می‌کنیم، زیر نظر گرفتن دقیق آ،ین رویدادهای Google و عملکرد نتایج غنی در سراسر صنعت است.

2023 با تغییرات بسیار کمی در عملکرد نتایج غنی آغاز شد، اما از آن زمان به‌روزرس، هسته گسترده مارس، ما شاهد چند نوسان بزرگ در صفحه نتایج موتورهای جستجو بوده ایم، به ویژه در مورد نتایج غنی از ویدیو و سؤالات متداول.

بر اساس داده‌های صنعت ما، شاهد بوده‌ایم که بیشتر تغییرات پس از اعلامیه‌ای از سوی Google اتفاق می‌افتد – چه به‌روزرس، اصلی باشد یا یک به‌روزرس، مستندات در مورد نحوه نمایش نتایج غنی خاص. با این حال، تغییراتی در صفحه نتایج موتور جستجو نیز وجود دارد که توسط گوگل اعلام نشده است.

این چیزی است که داده های صنعت ما از چند ماه گذشته به ما نشان می دهد.

تغییرات نتایج غنی از ویدیو

قابل اجرا از 13 آوریل 2023، گوگل ارائه ویدئو در صفحه نتایج موتور جستجو را ساده کرده است. قبل از این تغییر، تصاویر کوچک ویدیو به دو روش مختلف نشان داده می شد.

1. صفحاتی که دارای یک ویدیو به ،وان محتوای اصلی صفحه هستند، با این قالب فهرست در SERP نشان داده می شوند.

نتیجه غنی ویدیوی Google برای صفحاتی که ویدیو به ،وان محتوای اصلی دارند

2. صفحاتی که ویدئویی در یک صفحه داشتند اما به ،وان ،صر اصلی صفحه نیست با این قالب لیست در SERP نشان داده می شود.

نتیجه غنی ویدیوی Google برای صفحات بدون ویدیو به ،وان محتوای اصلی

امروزه، گوگل دیگر به صفحاتی که ویدیو را به ،وان محتوای اصلی ندارند، یک نتیجه غنی از ویدیو اعطا نمی کند. با این حال، اگر ویدیو محتوای اصلی صفحه باشد، نتایج غنی از ویدیو همچنان نشان داده می شود.

پس از 13 آوریل، شاهد کاهش بیش از 95 درصدی کلیک‌ها و برداشت‌ها برای «نتایج غنی از ویدیو» برای همه مشتریانمان بوده‌ایم و این اعداد به تدریج پس از 21 آوریل بهبود یافت، زیرا مشتریان ویدیو را محتوای اصلی یک صفحه قرار دادند.

بعد از به‌روزرس، ۲ مارس Google، روی عملکرد برای نتایج غنی از ویدیو کلیک کنید

عملکرد نمایش‌ها برای نتایج غنی از ویدیو پس از به‌روزرس، ۲ مارس Google

خواندن راهنمای بهترین شیوه های سئو ویدیوی گوگل بیاموزید که چگونه می تو،د به Google کمک کنید ویدیوی شما را پیدا کند و آن را برای جستجو بهینه کند. اگر مشتری سازم، Schema App هستید، مدیر موفقیت مشتری توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی ویدیوهایتان به شما ارائه می‌دهد.

سوالات متداول نوسانات نتایج غنی

رابطه ما با نتایج غنی از پرسش‌های متداول در بهترین حالت پرفراز و نشیب است.

در حوالی 5 آوریل 2023، ما شاهد کلیک‌ها و نمایش‌های مربوط به نتایج غنی پرسش‌های متداول در یک روند نزولی بودیم.

این افت عمدتاً برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در تلفن همراه است که توسط سایر سئوکاران ذکر شده است.

به‌روزرس، سریع در مورد کاهش قطعات سؤالات متداول در تلفن همراه و کاهش قطعات ویدیویی در SERP.

بر اساس تغییر در 4/5، قطعه‌های پرسش‌های متداول در تلفن همراه پایین می‌مانند. و تکه‌های ویدیو برای سایت‌هایی که ویدیوها محتوای اصلی نیستند (از 13/4 شروع می‌شود) به شدت کاهش یافته است. هیچ تغییری وجود ندارد: pic.twitter.com/M0406FPGWG

– گلن گیب (@glenngabe) 29 آوریل 2023

حتی اگر اعداد نشانه‌هایی از بهبودی آهسته پس از 18 آوریل را نشان می‌دهند، ما شاهد بودیم که کلیک‌ها و برداشت‌ها برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در دسک‌تاپ و تلفن همراه در آ، هفته 7 می به شدت کاهش یافت. ما هنوز هیچ گونه تغییر الگوریتم تایید شده یا نظری از طرف Google مشاهده نکرده‌ایم. با توجه به این موضوع.

برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در آوریل روی عملکرد کلیک کنید

عملکرد نمایش‌ها برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در ۲ آوریل

علیرغم اینکه یکی از بهترین نتایج غنی در صفحه نتایج موتور جستجو است، نتایج غنی از پرسش‌های متداول از لحاظ تاریخی با نوسانات خود بدنام بوده‌اند. ما شاهد نوسان عملکرد برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در ماه می، آگوست، سپتامبر و اکتبر سال 2022 بودیم.

ما هنوز دلیل این کاهش را مشخص نکرده‌ایم، اما به نظر می‌رسد گوگل تعداد دفعات اعطای یک نتیجه غنی و جستجوهایی را که ممکن است به آنها دست یابد را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، ما این را در همه مشتریان خود نمی بینیم، در واقع برخی از مشتریان سودهایی را مشاهده می کنند. این ما را به این باور می رساند که می تواند بر اساس کیفیت محتوا باشد.

در بی،ه ای غیر رسمی در ماستودونجان مو، همچنین اشاره کرد که «سایت‌ها عاشق اضافه ، نشانه‌گذاری پرسش‌های متداول هستند، فضای بیشتری در جستجو به آنها می‌دهد، و در برخی موارد، نتایج را کمتر مفید می‌کند. تعادل درست منطقی است که هر از گاهی، مانند هر ،صر جستجوی دیگری، دوباره ارزیابی شود.

در نتیجه، تیم موفقیت مشتری ما به دقت وضعیت را زیر نظر دارد و استراتژی نشانه‌گذاری طرحواره را مجدداً بررسی می‌کند تا توصیه‌های محتوا را برای ایجاد نتایج ارائه دهد. همچنین به همین دلیل است که ما از مشتریان خود می‌خواهیم محتوا و نتایج غنی خود را متنوع کنند تا وابستگی به نتایج غنی فردی را کاهش دهند تا ترافیک را افزایش دهند.

به‌روزرس،‌های Google: هوش مصنوعی مولد در جستجو

کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل نیز امروز برگزار شد و گزارش های اخیر از آن منتشر شد مجله ی وال استریت و نیویورک تایمز تغییرات بالقوه ای را که ممکن است گوگل در صفحه نتایج موتور جستجو قبل از کنفرانس ایجاد کند فاش کرده اند.

در طول سخنر، اصلی در کنفرانسگوگل از افزودن هوش مصنوعی مولد به صفحه نتایج موتور جستجوی خود رونمایی کرد. کاربران همچنان باید یک پرس و جو را تایپ کنند، اما موتور جستجوی هوش مصنوعی مولد به کاربران ارائه می دهد که مستقیماً در SERP با پیوندهایی به وب سایت ها، تکه هایی از محتوا و تبلیغات پاسخ دهند. کاربران همچنین می توانند سوالات بعدی را برای دریافت پاسخ های خاص تر بپرسند.

کاربر از SGE می‌خواهد دو پارک ملی را که برای بچه‌های ،دسال و یک سگ بهترین هستند، ارزیابی کند

تصویر: گوگل

این تغییر یک انحراف از نتایج جستجوی سنتی است و می‌تواند تغییرات اخیر در پرسش‌های متداول و نتایج غنی از ویدئو را توضیح دهد. اما مهمتر از آن، گوگل است جستجوی تجربه مولد برای شناسایی اطلاعات از وب‌سایت‌ها و منابع مورد اعتماد همچنان به یک منبع داده نیاز دارد. اینجاست که Schema Markup به بازی می آید.

ضبط وبینار «چگونه بازاریابان می‌توانند از نشانه‌گذاری طرحواره استفاده کنند و برای جستجوی هوش مصنوعی آماده شوند» ما را تماشا کنید تا بد،د چرا نشانه‌گذاری طرحواره و نمودار دانش شما برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مهم هستند.

مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام می‌دهد به برندهای سراسر جهان کمک می‌کند تا عملکرد جستجوی ارگ،ک خود را بهبود بخشند.




منبع: https://www.schemaapp.com/schema-app-news/april-2023-rich-results-weather-report-video-faq-fluctuations/