دسته‌ها
اخبار

Schema Markup چیست؟ راهنمای داده های ساخت یافته


به گفته اوبرلو، 81 درصد از مصرف کنندگان قبل از ،ید، در مورد محصولات یا خدمات آنلاین تحقیق کنید. این بدان م،است که بیش از چهار نفر از هر پنج مصرف‌کننده، جستجوهای آنلاین را سنگ بنای سفر ،ید خود قرار داده‌اند. همچنین به این م،ی است که اگر می‌خواهید به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید، باید حضور آنلاین خود را برای جستجو بهینه کنید.

از میان گام‌هایی که می‌تو،د برای جلب توجه در بازار دیجیتال بردارید، ،یب طرحواره‌بندی قوی یکی از حیاتی‌ترین آنها است. Schema Markup موتورهای جستجو را قادر می سازد تا محتوای صفحه وب شما را درک کنند تا بتواند به طور موثر آن را رتبه بندی کند و نتایج جستجوی مرتبط را به مشتریان ارائه دهد.

بنابراین نشانه گذاری طرحواره دقیقاً چیست؟

Schema Markup واژگان استاندارد شده ای است که موتورهای جستجو برای تعیین محتوای صفحات وب شما تجزیه و تحلیل می کنند.

هنگامی که این واژگان به صورت کد در صفحات وب شما اعمال می شود، Schema Markup به موتورهای جستجو مانند Google کمک می کند تا محتوای شما را دسته بندی کنند تا آن را به مشتری، که به دنبال محصولات یا خدماتی هستند که در سایت خود برجسته می کنید، ارائه دهند.

اگرچه موتورهای جستجو از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی پیچیده استفاده می‌کنند، اما ماشین‌ها اطلاعات را مانند انسان‌ها پردازش یا تفسیر نمی‌کنند. چیزی که ممکن است برای یک شخص ساده به نظر برسد، ممکن است برای رایانه غیرقابل درک باشد. Schema Markup به پر ، جاهای خالی موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند دقیقاً چه نوع محتوایی در صفحات شما وجود دارد.

به ،وان مثال، فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید که در غذاهای اصیل تایلندی تخصص دارد. صفحه منوی شما حاوی لیستی از غذاهای تایلندی، و همچنین ع، هایی از غذاهای اصلی شما و توضیحات هر مورد است.

شخصی که این مطلب را می خواند بلافاصله متوجه می شود که در صفحه منوی شما قرار دارد، اما ممکن است درک آن برای موتورهای جستجو دشوار باشد. Schema Markup این صفحه را به‌،وان منوی رستوران شما شناسایی می‌کند تا موتور جستجو بتواند این محتوا را برای افرادی که در منطقه شما جستجو می‌کنند عباراتی مانند «منوهای غذای تایلندی» ارائه دهد.

سایر شرایط مهم برای دانستن

قبل از اینکه روی اهمیت استفاده از Schema Markup در سایت خود تمرکز کنیم، اجازه دهید چند اصطلاح دیگر را که باید بد،د را برجسته کنیم. این اصطلاحات کلیدی عبارتند از:

نتایج جستجو

نتیجه جستجو هر وب سایتی است که در صفحه نتایج یک موتور جستجو ظاهر می شود. این معمولاً شامل ،وان صفحه، یک URL و یک متا توضیحات است که می‌تواند خلاصه‌ای از آنچه صفحه در مورد آن است یا گزیده‌ای از متن مربوط به درخواست کاربر باشد.

SERP ها

صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) صفحات نتایج مختلفی هستند که زم، که کاربر یک پرس و جو در گوگل یا موتور جستجوی دیگری انجام می دهد ایجاد می شود. 92 درصد از مصرف کنندگان هنگام انجام جستجوهای محلی هرگز از صفحه اول عبور نکنید، بنابراین بسیار مهم است که در SERP رتبه بالایی داشته باشید.

Schema.org

Schema.org یک واژگان داده های ساختاریافته برای همه انواع و زبان های نشانه گذاری طرحواره است. مدیران وب و تیم های SEO می توانند از این منبع برای یافتن واژگان من، Schema Markup برای محتوای خود هنگام قالب بندی وب سایت خود استفاده کنند. این واژگان به محتوا م،ا می بخشد تا الگوریتم های موتورهای جستجو بتوانند آنها را تفسیر و درک کنند.

Schema.org توسط یاند،، یاهو، مایکروسافت و گوگل به ،وان یک زبان نشانه گذاری طرحواره استاندارد ایجاد شده است که ثبات را در تمام موتورهای جستجوی اصلی تضمین می کند. انواع خاصی از Schema.org برای نتایج غنی در جستجو واجد شرایط هستند.

نتایج غنی

نتایج غنی، نتایج جستجوی استاندارد را با گنجاندن اطلاعات قوی‌تر، مانند مکان ،ب‌وکار، نظرات درباره محصولات، زمان‌های پخت (برای دستور غذاها)، ساعات کار، و غیره افزایش می‌دهند. نتایج غنی همچنین به ،وان نتایج غنی‌شده یا قطعه‌های غنی شناخته می‌شوند. تکه هایی از اطلاعات در مورد یک صفحه، نام تجاری، یا ،ب و کار.

نمونه ای از یک نتیجه غنی از دستور غذا

نمونه ای از نتایج غنی از دستور غذا

درک اهمیت نشانه گذاری طرحواره و داده های ساخت یافته

Schema Markup دو هدف کلیدی برای ،ب و کار شما دارد.

ابتدا، با ارائه موتورهای جستجو با داده های ساختاریافته از طریق نشانه گذاری طرحواره، مطمئن می شوید که الگوریتم های موتور می توانند م،ای صفحات شما را به درستی درک کنند. به ،ه خود، این به موتورهای جستجو اجازه می دهد نمایش هوشمندانه محتوای مرتبط و نتایج به کاربران

وقتی محتوای شما به کاربران من، ارائه شود، می‌تو،د کلیک‌ها، تأثیرگذاری‌ها، نرخ‌های کلیک بالاتر و سرنخ‌های با کیفیت بهتری دریافت کنید.

علاوه بر این، برخی از انواع Schema.org موتورهای جستجو را قادر می‌سازند تا به جای فهرست‌بندی نتایج عمومی، نتایج جستجوی غنی را نمایش دهند.

نتایج غنی از نظر بصری برای مشتریان بالقوه جذاب تر است و تجربه جستجو را افزایش می دهد، بنابراین با استفاده از Schema Markup. شما نیازهای مشتری و الگوریتم ها را برآورده می کنید.

نمونه ای از یک نتیجه غنی از محصول

نمونه ای از نتایج غنی از محصول

نمونه ای از یک نقد و بررسی

نمونه ای از یک نقد و بررسی

نمونه ای از یک نتیجه غنی از پرسش های متداول

نمونه ای از سوالات متداول نتایج غنی

نمونه ای از یک نتیجه چگونه به ثروت

مثالی از چگونگی نتایج غنی

انواع نشانه گذاری طرحواره

انواع مختلفی از Schema Markup وجود دارد که می تو،د آنها را در محتوای آنلاین خود بگنج،د. برخی از پرکاربردترین انواع نشانه گذاری عبارتند از:

می تو،د لیست کامل انواع را مشاهده کنید اینجا. انتخاب نوع نشانه گذاری برای استفاده نسبتاً ساده است. به ،وان مثال، اگر یک صفحه پرسش و پاسخ دارید، از آن استفاده خواهید کرد سوالات متداول نشانه گذاری طرحواره برای شناسایی محتوا بر اساس آن. اگر صفحه پرسش‌های متداول درباره یک محصول است، می‌تو،د از نشانه‌گذاری محصول نیز استفاده کنید و آنها را در داده‌های ساختاریافته خود متصل کنید.

گزینه هایی برای اعمال نشانه گذاری طرحواره

هنگام استفاده از Schema Markup، دو گزینه در دسترس دارید:

1. کد خود را بنویسید و در سایت خود قرار دهید

اولین رویکرد شامل نوشتن کد، گنجاندن آن در صفحات مختلف محتوای وب سایت شما و آزمایش کد با استفاده از ابزار تست نتایج غنی گوگل یا Schema.org’s Schema Markup Validator.

می‌تو،د از قالب‌های مختلفی برای کد استفاده کنید، زیرا Schema Markup با انواع مختلفی مانند JSON-LD، Microdata و RDFa سازگار است. توجه به این نکته مهم است که اولویت Google JSON-LD است، یک فرمت غیر مزاحم که داده های ساختاریافته را از نشانه گذاری HTML جدا نگه می دارد.

اگر دانش فنی لازم برای نوشتن کد را دارید و می تو،د با دقت در هر صفحه از محتوای سایت خود کار کنید، این رویکرد یک گزینه من، است. با این حال، فرآیند نوشتن دستی کد خود، ،باندن آن در هر صفحه و حفظ کد بسیار کار سختی است – به خصوص اگر نقشه سایت شما حاوی هزاران صفحه باشد. به طور مشابه، اگر مجبور باشید تیم IT خود را برای نوشتن و استقرار کد بیاورید، ممکن است پرهزینه و زمان بر باشد.

2. یک کارشناس Schema Markup استخدام کنید

یک رویکرد جایگزین، استخدام یک ارائه دهنده راه حل های Schema Markup مانند برنامه Schema است. در Schema App، ما یک راه حل نشانه گذاری طرحواره انتها به انتها از طریق پلت فرم تکنولوژی پیشرو ما و تیمی از کارشناسان.

پلتفرم ما شامل ابزارهایی مانند ما است هایلایتر و ویرایشگر که به کاربران اجازه می دهد تا Schema Markup خود را در مقیاس تولید، استقرار و مدیریت کنند. تیم ما از کارشناسان طرحواره نشانه گذاری همچنین به شما کمک می کند تا نشانه گذاری طرحواره خود را از استراتژی به نتایج مدیریت کنید، و بدون نیاز به منحرف ، منابع IT داخلی خود، نشانه گذاری را در مقیاس به کار ببرید.

شما می تو،د بر روی فعالیت های بازاریابی اصلی خود تمرکز کنید و به ما اعتماد کنید تا با پیچیدگی ها و ظرایف نشانه گذاری طرحواره خود مق، کنیم.

پیچیدگی های نشانه گذاری طرحواره را با برنامه Schema پیمایش کنید

اگر برای غلبه بر پیچیدگی های Schema Markup با برنامه Schema آماده هستید، امروز شروع کنید برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل ما.

مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. Schema App یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام می‌دهد به برندهای سراسر جهان کمک می‌کند تا عملکرد جستجوی ارگ،ک خود را بهبود بخشند.


منبع: https://www.schemaapp.com/schema-markup/what-is-schema-markup-a-guide-to-structured-data/