آیا احساس می کنید که ،ب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) گم می شود، حتی اگر سرمایه گذاری زیادی روی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) انجام داده اید؟ اگر چنین است، استراتژی سئوی خود را با استفاده از Schema Markup ارتقا دهید.
Schema Markup، همچنین به ،وان داده های ساختاریافته شناخته می شود، واژگان استاندارد شده ای است که به موتورهای جستجو مانند Google کمک می کند تا اطلاعات صفحات وب شما را درک کنند.
هنگامی که صفحات شما حاوی Schema Markup هستند، این به موتور جستجو امکان می دهد محتوای شما را به ،وان یک نتیجه غنی نمایش دهد. این نتایج غنی بهطور برجسته در SERP نمایش داده میشوند و شامل اطلاعات اضافی درباره یک صفحه، مانند رتبهبندی و بررسی ،بوکارهای محلی است.
تمام هدف سئو افزایش ترافیک وب و تبدیل شماست. Schema Markup می تواند به شما در دستیابی به هر دو هدف کمک کند و حتی به شما اجازه می دهد تا نتایج تلاش های خود را با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی Google اندازه گیری کنید.
در اینجا برخی از مزایای برتر Schema Markup آورده شده است.
1. به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای شما را بهتر درک کنند
انسان ها در استنباط م،ای محتوای آنلاین عالی هستند. از سوی دیگر، گوگل باید به فناوری خود آموزش دهد تا محتوای شما را با استفاده از یادگیری ماشینی درک کند.
به همین دلیل است که موتور جستجو برای تفسیر هدف محتوای سایت شما به کمک بیشتری نیاز دارد. می تو،د با افزودن Schema Markup به صفحات وب خود به آنها کمک کنید.
طرحواره نشانه گذاری یک است واژگان استاندارد شده توسعه یافته توسط گوگل، یاند،، یاهو و بینگ. به این ترتیب، این موتورهای جستجو به راحتی می توانند داده های ساختاریافته را در صفحه شما تفسیر کنند و به الگوریتم ها اجازه می دهند محتوایی را به کاربران ارائه دهند که با هدف جستجوی آنها هماهنگی بیشتری دارد. همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا کارآمدتر باشند زیرا یادگیری ماشینی و الگوریتم های آنها برای درک Schema Markup ساخته شده است.
2. به شما کمک می کند در جستجو با نتایج غنی متمایز شوید
هنگامی که Google نشانهگذاری طرحواره شما را درک میکند، میتواند از این دادهها برای نشان دادن محتوای شما به ،وان یک نتیجه غنی (همچنین به ،وان rich snippet) در SERP استفاده کند.
یک نتیجه جستجوی استاندارد ،وان، URL و توضیحات متا را ارائه می دهد. با این حال، نتایج غنی شامل تصاویر جذابی است که چشم کاربران را به نتیجه جستجو و صفحه وب شما جلب می کند.
در مجموع، گوگل بیش از 32 نوع مختلف از نتایج غنی. میتو،د محتوای خود را به،وان سؤالات متداول، محتوای ،بوکار محلی، ویدیوها، مقالات، صفحات رویداد و موارد دیگر طبقهبندی کنید. اگر رویدادی را تبلیغ میکنید، میتو،د با افزودن دادههای ساختاریافته رویداد، دید آن را بهبود ببخشید و صفحه خود را واجد شرایط نشان دادن در بخش تجربه رویداد در Google کنید.
هنگامی که Schema Markup را به صفحه خود اضافه کردید، می تو،د از Google استفاده کنید تست نتایج غنی تا ببینید صفحه شما برای کدام نتیجه غنی واجد شرایط است. ما همچنین استفاده از اعتبار سنجی نشانه گذاری طرحواره در Schema.org برای شناسایی هر گونه اشتباه در داده های ساخت یافته خود.
3. نحوه نمایش نام تجاری خود را در جستجو کنترل کنید
افزودن Schema Markup به صفحات وب به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر ظاهر برند خود در جستجو اعمال کنید. اگر میخواهید اطمینان حاصل کنید که تلاشهای نشانهگذاری طرحواره شما با استراتژی کلی برندسازی شما هماهنگ است، در اینجا چند نمونه از نتایج غنی وجود دارد که میتو،د از آنها استفاده کنید.
نقد و بررسی قطعات
گزیدههای مرور نظرات و رتبهبندیهای مشتریان قبلی شما را به مشتریان بالقوه ارائه میکنند و به بهبود اعتبار برند شما در نتایج جستجو کمک میکنند.
تولید – محصول
نتایج غنی از محصول جزئیات مورد نیاز مانند قیمت، در دسترس بودن، و غیره را نشان می دهد. فراتر از اصول، شما همچنین می تو،د نتیجه غنی از محصول خود را گسترش دهید تا شامل کاهش قیمت، رتبه بندی، بررسی، جزئیات حمل و نقل و موارد دیگر شود.
چگونه
نتایج «چگونه به غنی» به مشتریان بالقوه نشان می دهد که چگونه از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. برجسته ، این نوع صفحات همچنین به تثبیت نام تجاری شما به ،وان منبع اقتدار در صنعت شما کمک می کند، که می تواند باعث شود خوانندگان بیشتر به محتوای شما اعتماد کنند.
سوالات متداول
نتایج غنی از پرسشهای متداول (FAQ) پاسخها را مستقیماً در صفحه نتایج جستجو در اختیار کاربران قرار میدهد. این می تواند هزینه های پشتیب، مشتری را کاهش دهد و به محتوای شما کمک کند تا به کاربران من، برسد.
4. نتایج ،ب و کار را هدایت کنید
Schema Markup یک استراتژی SEO است که می تواند نتایج قابل اندازه گیری و بازگشت سرمایه قوی به شرکت شما ارائه دهد.
می تو،د از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل و Schema Performance Analytics برای نظارت دقیق بر نحوه عملکرد صفحات علامت گذاری شده جدید شما. احتمالاً متوجه خواهید شد که صفحاتی که نتیجه غنی دارند، نرخ کلیک بالاتری نسبت به صفحات بدون صفحه دارند.
دستیابی به نتایج قوی با Schema Markup غیرعادی نیست. در Schema App، مشتری، را در طیف وسیعی از صنایع دیدهایم که با این استراتژی سئو به نتایج عالی دست یافتهاند.
برای مثال، SAP پس از همکاری با تیم ما شاهد رشد 400 درصدی کلیکها از نتایج غنی بود و شارپ بهداشت و درمان تنها در 9 ماه از افزایش 843 درصدی کلیکها برخوردار شد.
5. برای جستجوی هوش مصنوعی آماده باشید
موتورهای جستجو نیز در حال تغییر به سمت استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه پاسخ به سوالات کاربران هستند. پیاده سازی Schema Markup به احتمال زیاد می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.
در پاد،ت گوگل با ،وان “داده های ساختاری، همه چیز درباره چیست“، رایان لورینگ به اشتراک گذاشت که چگونه یادگیری ماشین و داده های ساختار یافته دست به دست هم می دهند. وقتی در نظر می گیرید که یادگیری ماشین بلوک ساختم، برای هوش مصنوعی است، اقدامی که می تو،د برای آماده شدن برای هوش مصنوعی بیشتر در جستجو انجام دهید (مانند بارد و ChatGPT) اتخاذ داده های ساختاریافته برای اطلاع رس، به یادگیری ماشین در مورد محتوای شما و درک کامل آن است.
6. مشتریان خود را با پاسخ ها خوشحال کنید
تجربه مشتری در جستجو شروع می شود. زم، شروع می شود که آنها برای یافتن راه حلی برای مشکلی که به دنبال حل آن هستند جستجو می کنند.
میتو،د از Schema Markup برای خوشحال ، مشتریان بالقوه با پاسخ دادن به سؤالات رایج یا ارائه اطلاعات بینش محصول در صفحه نتایج آنها استفاده کنید. نتایج غنی پرسش و پاسخ و پرسشهای متداول دو مورد از مؤثرترین انواع نتایج غنی برای افزایش تجربه مشتری و سادهسازی ارائه اطلاعات به مخاطبان هدف شما هستند.
نمونه ای از یک نتیجه غنی از پرسش و پاسخ
نمونه ای از یک نتیجه غنی از پرسش های متداول
7. جذب متقاضیان کار
Schema Markup همچنین می تواند در آگهی های شغلی گنجانده شود تا به شما در جذب استعدادهای با کیفیت کمک کند. با اعمال داده های ساختاریافته در صفحات فهرست شغلی خود، پست شغلی شما واجد شرایط نمایش در نتایج تجربه جستجوی شغل گوگل خواهد بود.
لیست های برتر در بالای SERP نمایش داده می شوند. اگر لیستهای شما کاهش پیدا کند، نظرات، رتبهبندیهای کارمندان گذشته، جزئیات شغل و لوگوی شرکت شما را نشان میدهد.
8. استراتژی محتوای خود را بهبود بخشید
این احتمال وجود دارد که شما در حال حاضر سرمایه گذاری هنگفتی را برای ایجاد محتوای SEO، بهینه سازی آن برای کلمات کلیدی اولویت دار، و درگیر شدن در سایر تاکتیک های سئو داخلی صفحه برای رتبه بالاتر در SERP انجام داده اید. متأسفانه، رقبای شما احتمالاً همین کار را انجام می دهند.
خوشبختانه، شما می تو،د با استفاده از Schema Markup، رقبا را ش،ت دهید و استراتژی محتوای خود را اطلاع دهید. فکر ، به محتوای خود از منظر نتایج غنی که می خواهید به دست آورید می تواند به ایجاد ایده برای محتوای جدید یا محتوای موجود کمک کند. اگر میخواهید صفحه شما واجد شرایط یک نقد و بررسی باشد، میتو،د با افزودن نظرات و رتبهبندیهای مشتریان در سایت خود، محتوای خود را بهبود ببخشید.
با نگاه ، شروع کنید دستورالعمل های داده های ساختاریافته گوگل، سپس Schema Markup مورد نیاز را با استفاده از Google ایجاد کنید راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته یا ویرایشگر برنامه Schema ما. هنگامی که نشانه گذاری را ایجاد کردید، می تو،د Schema Markup را به صفحات خود اضافه کنید تا محتوای شما بتواند به ،وان یک نتیجه غنی برجسته شود.
میتو،د با پیوند دادن موضوع تحت پوشش در محتوای خود به صفحه ویکیپدیا یا ویکیداده برای موضوع خاص در نشانهگذاری طرحواره، یک قدم فراتر بروید تا نشانهگذاری طرحواره متصل را ایجاد کنید.
راهنمای گام به گام ما را بخو،د تا یاد بگیرید که چگونه یک استراتژی نشانه گذاری طرحواره برای وب سایت خود ایجاد کنید.
9. یک نمودار دانش بسازید و دوباره از آن در سازمان خود استفاده کنید
در برنامه Schema، ما چیزی بیش از ایجاد نشانه گذاری طرحواره انجام می دهیم. ما از فناوریهای م،ایی خود برای ایجاد نشانهگذاری طرحواره متصل استفاده میکنیم تا موتورهای جستجو بتوانند نحوه اتصال محتوای شما به سازمان شما و سایر موارد در وب را بیشتر درک کنند.
در نتیجه، Schema Markup شما چیزی بیشتر از کدی است که به یک صفحه پیوست میکنید. الف را ایجاد می کند نمودار دانش که رابطه بین موجودات موجود در صفحه شما را توضیح می دهد.
هنگامی که Schema Markup متصل را پیاده سازی می کنید، اشیاء موجود در محتوای خود را به ،وان موجودیت های منفرد با ویژگی ها و روابط خاص خود با موجودیت های دیگر تعریف می کنید. پس از تعریف، این موجودیتها میتوانند با افراد، مکانها، چیزها و مفاهیمی که مقامات دیگر مانند ویکیپدیا، ویکیدادا، و نمودار دانش Google توصیف کردهاند، مرتبط شوند. نشانهگذاری طرحواره شما حتی میتواند پانل دانش Google شما را در جستجو بهبود بخشد.
پیاده سازی Schema Markup را از امروز شروع کنید
مزایای Schema Markup غیرقابل انکار است.
هنگامی که Schema Markup را به وب سایت خود اضافه می کنید، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا محتوای شما را درک کنند و صفحات خود را در جستجوی ارگ،ک بیشتر نمایان کنید. به ،ه خود، نرخ کلیک خود را افزایش می دهید و ترافیک ارگ،ک بیشتری برای صفحات وب خود ایجاد می کنید.
هر ،ب و کاری با حضور آنلاین می تواند نتایج قابل اندازه گیری را با استفاده از داده های ساخت یافته ایجاد کند. با این حال، برای استفاده از پتانسیل کامل Schema Markup و برجسته شدن آنلاین، باید آن را به ،وان بخشی از استراتژی سایت خود بسازید، مدیریت و بهینه کنید. در غیر این صورت، با مسائلی مانند Schema Drift مواجه خواهید شد که مانع از توانایی شما برای دستیابی به نتایج غنی می شود.
خبر خوب این است که می تو،د پیاده سازی و مدیریت Schema Markup خود را با کار با Schema App ساده کنید. ما با تیم های سئوی سازم، کار می کنیم تا به طور کامل از مزایای Schema Markup استفاده کنیم. برای ،ب اطلاعات بیشتر امروز با ما تماس بگیرید.
مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینهسازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام میدهد به برندهای سراسر جهان کمک میکند تا عملکرد جستجوی ارگ،ک خود را بهبود بخشند.
منبع: https://www.schemaapp.com/schema-markup/benefits-of-schema-markup/