دسته‌ها
اخبار

چگونه موبایل را برای سئو بهینه کنیم؟


بهینه سازی سئوی وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه برای مشاغل در دنیای امروز بسیار مهم است، زیرا بیش از 50 درصد از ترافیک اینترنت در سراسر جهان از گوشی های هوشمند و تبلت ها می آید. با بهبود سئوی موبایل وب سایت خود، می تو،د شانس خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو افزایش دهید، ترافیک واجد شرایط بیشتری را جذب کنید و در نهایت فروش و درآمد بیشتری را به دنبال داشته باشید.

در این مقاله، نکاتی را در مورد نحوه بهینه سازی سئوی وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه ارائه خواهیم کرد:

مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل من، است

اولین و مهمترین قدم در بهینه سازی سئوی وب سایت برای موبایل، اطمینان از سازگاری آن با موبایل است. این به این م،ی است که وب سایت شما باید به راحتی در رسانه هایی مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها قابل دسترسی و پیمایش باشد.

اندازه‌ها و وضوح صفحه‌نمایش‌های زیادی توسط کاربران مختلف موبایل استفاده می‌شود، بنابراین ابتدا باید از صحت قالب‌بندی مطمئن شوید. شما همچنین باید تجربه را یکپارچه کنید.

برای اینکه وب سایت خود را موبایل پسند کنید، باید:

  • از طراحی واکنشگرا استفاده کنید: طراحی واکنشگرا تضمین می کند که وب سایت شما طرح و محتوای خود را متن، با اندازه صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده برای مشاهده آن تنظیم می کند.

    این امر ضروری است زیرا تضمین می کند که کاربران بدون توجه به دستگاهی که استفاده می کنند، می توانند به راحتی وب سایت شما را بخوانند و با آن تعامل داشته باشند.

  • استفاده از پاپ آپ ها را به حداقل برس،د: پاپ آپ ها می توانند در دستگاه های تلفن همراه آزاردهنده و م،ب باشند، به خصوص اگر کل صفحه را پوشش دهند. بنابراین، بهتر است استفاده از آنها را به حداقل برس،د یا به طور کلی از آنها اجتناب کنید.
  • از فونت های بزرگ و خوانا استفاده کنید: خواندن فونت های کوچک در دستگاه های تلفن همراه، به ویژه برای کاربر، که بینایی ضعیفی دارند، می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، استفاده از فونت‌های بزرگ و آسان برای اطمینان از اینکه کاربران به راحتی می‌توانند وب‌سایت شما را بخوانند و با آن ارتباط برقرار کنند، حیاتی است.

سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید

سرعت بارگذاری یک عامل مهم در سئوی موبایل است، زیرا کاربران معمولاً هنگام دسترسی به وب‌سایت‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه خود صبور نیستند.

یک وب سایت کم بار می تواند منجر به نرخ پرش بالا شود که می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد. در حقیقت، 53 درصد از ترافیک موبایل تنها پس از 3 ث،ه پرش می کند.

نکته سریع: راه های آسان زیادی برای بررسی زمان بارگذاری وب سایت شما وجود دارد. مورد علاقه شخصی من Google Light،use است. Google Light،use یک برنامه افزودنی رایگان و آسان برای استفاده از گوگل کروم است که می تواند در چند ث،ه دانلود شود و سرعت، سئو، دسترسی و بهترین شیوه های وب سایت شما را گزارش می دهد.

همچنین بینش های مفیدی در مورد آنچه که می تو،د برای بهبود صفحه خود انجام دهید به شما می دهد. پس از اجرای تست سرعت در وب سایت خود، درک بهتری از جایی که نیاز به بهبود دارد خواهید داشت. بیایید نگاهی به گزارش Google Light،use TechWyse بیندازیم.

منبع: اسکرین شات کاربر

عوامل دیگری که ممکن است بر سرعت وب سایت تأثیر بگذارد عبارتند از:

  • پلاگین های وب سایت: بسته به سیستم مدیریت محتوایی (CMS) که استفاده می کنید، چندین افزونه مختلف وجود دارد که می تو،د برای افزایش عملکرد وب سایت خود از آنها استفاده کنید. یکی از محبوب ترین ها NitroPack برای وردپرس است، اما ا،ر CMS ها دارای نسخه ای از پلاگین افزایش سرعت هستند.
  • بارگذاری تصویر تنبل: بارگذاری تصویر تنبل به شما این امکان را می دهد که فقط تصاویر را در تاهای یک پنجره داشته باشید و زمان بارگذاری صفحه را افزایش می دهد.
  • بهینه سازی کد: می تو،د با اطمینان از کارآمد بودن کد، عدم وجود کد تکراری و با ت،یم کد به فایل های کوچکتر جاوا اسکریپت خود را بهینه کنید. این می تواند توسط یک توسعه دهنده یا با استفاده از افزونه ها انجام شود.

بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربری (UX) یک عامل مهم در سئوی موبایل است، زیرا نقش مهمی در نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما دارد. یک UX مثبت می تواند به تعامل بالاتر، نرخ پرش کمتر و در نهایت رتبه بندی جستجوی بهتر منجر شود.

منبع

برای بهبود تجربه کاربری در وب سایت خود، باید:

  • مسیریابی را آسان کنید: وب سایت شما باید به راحتی قابل پیمایش باشد، با یک سازماندهی منطقی و واضح از محتوا، ال،ای وب سایت زیادی وجود دارند که می توانند به این امر کمک کنند.
  • از ،اوین واضح و توصیفی استفاده کنید: سرفصل ها و زیر،وان ها به کاربران کمک می کنند تا محتوای وب سایت شما را درک کنند و راحت تر در آن حرکت کنند. آنها همچنین عاملی در نحوه خواندن وب سایت شما توسط گوگل هستند و به عوامل سئو کمک می کنند.
  • بهینه سازی برای صفحات لمسی: بسیاری از دستگاه های تلفن همراه دارای صفحه نمایش لمسی هستند، به این م،ی که کاربران با استفاده از انگشتان خود با وب سایت شما تعامل خواهند داشت. بنابراین، مهم است که وب سایت خود را برای صفحات لمسی با استفاده از دکمه ها و پیوندهای بزرگ و آسان برای کلیک بهینه کنید.

موقعیت مک، خود را در Maps در دسترس قرار دهید

برای هر ،ب و کاری مهم است که یک google my business بهینه شده باشد زیرا نقش زیادی در سئو دارد. این به ویژه در تلفن همراه صادق است زیرا مردم اغلب در حال جستجوی مشاغل برای دریافت مسیر هستند.

فراتر از آن، «Google برای ،ب‌وکار من» به کاربران امکان دسترسی سریع به شماره تلفن یک ،ب‌وکار، ساعات کار و ساعات شلوغ روز را می‌دهد. اینها همه چیزهایی هستند که باید در نمایه «Google برای ،ب و کار من» در نظر بگیریم.

منبع

در اینجا چند روش برای بهینه سازی نمایه «Google برای ،ب و کار من» آمده است:

  • با دایرکتوری های اصلی تماس بگیرید: برخی از دایرکتوری های اصلی می توانند نقشه های اپل، نقشه های گوگل و بینگ مپ باشند. مطمئن شوید که اطلاعات مربوط به ،ب و کار خود را به محض انتشار به روز کنید.
  • نمایه GMB خود را به روز نگه دارید: اطلاعات مهم برای به روز نگه داشتن نمایه «Google برای ،ب و کار من» شامل شماره تلفن، روزها و ساعات کار، آدرس ،ب و کار و یک توضیح کوتاه است.
  • محصولات و خدمات را فهرست کنید: می‌تو،د تصاویر محصولات یا فهرستی از خدمات را به «Google برای ،ب‌وکار من» خود اضافه کنید تا افراد بتوانند آنچه را که ارائه می‌دهید ببینند.

کلمات پای،

بهینه سازی وب سایت شما برای موبایل برای بهبود سئو و دستیابی به مخاطبان گسترده تری ضروری است. با اطمینان از اینکه وب سایت شما واکنش گرا و سازگار با تلفن همراه است، می تو،د سرعت بارگذاری آن را بهبود ببخشید و کاربران را برای پیمایش و تعامل با سایت خود راحت تر کنید.

علاوه بر این، بهینه سازی تصاویر و ویدئوها و ایجاد محتوای مخصوص موبایل می تواند به افزایش رتبه شما در نتایج جستجوی موبایل کمک کند. باید مطمئن شوید که عملکرد سئوی موبایل خود را زیر نظر دارید و در صورت نیاز تنظیمات لازم را انجام می دهید تا از رقبا جلوتر بم،د.

به یاد داشته باشید که بهینه سازی تلفن همراه یک فرآیند مداوم است، بنابراین مهم است که با آ،ین روش ها و فناوری ها به روز باشید. پیروی از این نکات می تواند سئوی موبایل شما را بهبود بخشد و دید شما را برای کاربران موبایل افزایش دهد.

منتظر نباش؛ همین امروز بهینه سازی وب سایت خود را برای موبایل شروع کنید و شاهد افزایش ترافیک و تبدیل باشید. همین امروز با یک کارشناس بازاریابی TechWyse تماس بگیرید و به ما اجازه دهید به ،ب و کار آنلاین شما کمک کنیم تا به پتانسیل کامل خود برسد.




منبع: https://www.techwyse.com/blog/search-engine-optimization/،w-to-optimize-mobile-for-seo/