دسته‌ها
اخبار

چگونه محتوای خود را برای نتایج غنی گوگل بهینه کنیم


زم، که کاربر جستجوی گوگل را انجام می‌دهد، انتظار دارد به وب‌سایت‌هایی متصل شود که با هدف جستجوی او مطابقت دارند. به این ترتیب، الگوریتم گوگل نشانه گذاری داده های ساختاریافته (همچنین به ،وان نشانه گذاری طرحواره شناخته می شود) هر دامنه را بررسی می کند تا بهترین پاسخ های ممکن را به کاربران ارائه دهد.

با اضافه ، داده های ساخت یافته برای صفحات وب شما، موتورهای جستجو می توانند محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند و زمینه سازی کنند. این به آنها کمک می کند تا نتایج دقیق تری را برای درخواست کاربر ارائه دهند و همچنین محتوای شما را به ،وان یک نتیجه غنی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان دهند، که می تواند تعامل بیشتری را با سایت شما ایجاد کند.

با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چگونه می تو،د سایت خود را با افزودن داده های ساختاریافته به دامنه های خود متمایز کنید.

نتیجه غنی چیست؟

آ نتیجه غنی (که قبلاً به ،وان یک قطعه غنی شناخته می شد) یک نتیجه جستجوی پیشرفته است که در SERP ظاهر می شود. این نتایج جستجوی پیشرفته دارای ویژگی های تعاملی یا بصری اضافی هستند و ثابت شده است که تعامل کاربر را افزایش داده و بهبود می بخشد. نتایج غنی گوگل، به ویژه، می تواند به ،وان یک ویدیو، کارت اطلاعات، چرخ فلک و بسیاری دیگر از تصاویر منحصر به فرد نمایش داده شود.

نمونه ای از نتایج غنی از دستور غذا

CAPREIT - نمونه نتیجه غنی از محصول

می‌تو،د با افزودن نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته من، به صفحه خود، محتوای خود را برای یک نتیجه غنی واجد شرایط کنید. با این حال، این تضمین نمی کند که برای هر درخواست جستجو به آن نتیجه غنی دست یابید. بسته به درخواست کاربر، گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که یک پیوند آبی معمولی برای کاربر من، تر از یک نتیجه غنی است.

هنگامی که داده های ساختاریافته من، را به صفحه وب خود اضافه کردید، می تو،د دریابید که آیا صفحه شما برای یک نتیجه غنی با استفاده از گوگل واجد شرایط است یا خیر. ابزار تست نتایج غنی. این ابزار تشخیص می دهد که کدام نوع نتایج غنی در صفحه شما یافت شده است و هر گونه خطای ممکن در داده های ساختاریافته خود را علامت گذاری می کند. انواع خاصی همچنین به شما امکان می دهند صفحه خود را به ،وان یک نتیجه غنی در SERP در دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ پیش نمایش کنید.

محتوای شما چه ارتباطی با دستیابی به یک نتیجه غنی در جستجوی گوگل دارد؟

قبل از اینکه بتو،د از نتایج غنی برای افزایش تعامل استفاده کنید، ابتدا باید کتابخانه محتوای خود را بسازید. داده های ساختاریافته مرتبط با یک صفحه باید محتوای آن را توصیف کند. اگر محتوای شما بی کیفیت است یا از آن پیروی نمی کند دستورالعمل های گوگل، حل این مسائل باید بر اجرای داده های ساخت یافته اولویت داشته باشد.

علاوه بر این، گوگل بیان می کند که فقط باید محتوایی را علامت گذاری کنید که واقعاً در سایت شما قابل مشاهده است. اگر صفحه شما حاوی محتوایی نیست که به نشانه گذاری طرحواره خود اضافه کرده اید، ممکن است Google نتیجه غنی را به شما اعطا نکند زیرا ممکن است برای کاربران گمراه کننده باشد.

برای مثال، فرض کنید عبارت «زمان پخت و پز» را به نشانه‌گذاری طرحواره یک صفحه محصول غذایی اضافه کرده‌اید، اما در واقع هیچ محتوایی در مورد زمان پخت یا آماده‌سازی غذا در آن صفحه ندارید. در چنین سناریویی، گوگل احتمالاً شما را واجد شرایط نمی‌کند نتیجه غنی از دستور غذا.

چگونه محتوای خود را برای نتایج غنی در گوگل بهینه کنیم؟

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما ویژگی‌های داده‌های ساختاریافته مورد نیاز را برای نتایج غنی هدفمند شما برآورده می‌کند

برای واجد شرایط شدن برای یک نتیجه غنی، مطمئن شوید که صفحه شما دارای محتوای لازم برای برآورده ، ویژگی‌های داده‌های ساختاریافته برای نوع نتایج غنی است که هدف آن هستید.

گوگل تمام شده است 32 نوع مختلف از نتایج غنی، که هر یک از آنها را می توان با افزودن ویژگی های داده های ساختاریافته من، به صفحه وب خود و رعایت دستورالعمل های محتوای فهرست شده به دست آورد.

فرض کنید شما یک ،ب و کار محلی را اداره می کنید و می خواهید به یک نتیجه غنی برای محصول یا خدمات خود برسید.

برای دستیابی به نتیجه غنی از محصول، صفحه محصول خود را با علامت علامت گذاری کنید نوع محصول. Google از شما می‌خواهد که ویژگی نام و حداقل یکی از ویژگی‌ها – بررسی، پیشنهادات یا رتبه‌بندی انبوه – را در نشانه‌گذاری خود بگنج،د تا برای نتیجه غنی از محصول واجد شرایط باشید. از آنجایی که شما فقط می تو،د محتوایی را که در صفحه شما قابل مشاهده است علامت گذاری کنید، ابتدا باید بررسی کنید که آیا می تو،د ا،امات دارایی را برآورده کنید یا خیر.

در این مورد، صفحه محصول شما باید دارای موارد زیر باشد:

برای بهبود واجد شرایط بودن خود برای یک نتیجه غنی، همچنین می تو،د صفحه خود را با ویژگی های توصیه شده ای که Google برای نتایج غنی مورد نظر شما فهرست کرده است علامت گذاری کنید.

به ،وان مثال، می تو،د شامل کنید نکات مثبت و یادداشت های منفی در صفحه محصول شما، و گوگل می تواند از آن اطلاعات برای ایجاد یک استفاده کند بخش جوانب مثبت و منفی در نتایج غنی شما (البته به خاطر داشته باشید که همه ویژگی های Schema Markup توصیه شده نتیجه غنی را افزایش نمی دهند.)

تکه نقد جوانب مثبت و منفی

اطمینان از اینکه صفحه شما حاوی محتوای من، است مطمئناً شما را در مسیر دستیابی به نتایج غنی هدفمند قرار می دهد. اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که Schema Markup شما ترافیک را افزایش می‌دهد، باید موارد زیر را نیز پوشش دهید:

تأیید کنید که محتوای شما از دستورالعمل‌های محتوای Google پیروی می‌کند

گوگل منتشر کرده است دستورالعمل های گسترده برای محتوا به طور کلی با این حال، ا،ر نتایج غنی مجموعه منحصر به فرد خود را از دستورالعمل های محتوا نیز دارند که باید به آنها پایبند باشید.

قطعه مرور ا،اماتبه ویژه، بسیار سخت گیرانه تر شده اند. طبق آ،ین دستورالعمل های گوگل، ،ب و کارهای محلی نمی توانند در آن شرکت کنند خود خدمتی رفتار هنگام هدف قرار دادن این قطعه‌ها، مانند جمع‌آوری رتبه‌بندی Schema Markup برای شرکت خود.

سوالات متداول و آگهی های شغلی همچنین به شدت تنظیم می شوند. برای دستیابی به یک نتیجه غنی از سؤالات متداول، باید مطمئن شوید که متن کامل سؤال و پاسخ مربوطه در صفحه قابل مشاهده است. از آگهی های شغلی شما نمی توان برای گمراه ، یا فریب دیگران استفاده کرد. در غیر این صورت، گوگل نتایج غنی را برای پست های شما نمایش نمی دهد و شما در معرض خطر دریافت یک اقدام دستی هستید.

توصیه می کنیم برای هر نوع نتیجه غنی که می خواهید به دست آورید، با دستورالعمل های کامل Google آشنا شوید. با این حال، چند نکته کلی وجود دارد که می‌تو،م برای شروع به کار به شما کمک کنیم:

مطمئن شوید که داده های ساختاریافته شما بازنمایی واقعی محتوای صفحه است

بیایید به مثال صفحه سؤالات متداول قبلی ب،بیم.

در گذشته، وب‌سایت‌ها می‌توانستند با افزودن به یک نتیجه غنی از پرسش‌های متداول دست یابند صفحه پرسش و پاسخ نشانه گذاری طرحواره به هر صفحه ای که شبیه صفحه است، مانند صفحه ای با سرصفحه و متن زیر.

امروز، صفحه شما نیاز به یک سوال (نه فقط یک سرصفحه) و یک پاسخ دارد تا برای یک نتیجه غنی از پرسش‌های متداول واجد شرایط باشد. بنابراین مطمئن شوید که محتوای درون صفحه شما با داده های ساختاری که برای آن اعمال می کنید، همسو باشد.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار است

در روزهای اولیه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، برندها می توانستند محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنند و از طریق سایر روش های سئو کلاه سیاه، دیده شوند. با این حال، گوگل به این نتیجه رسید و از آن زمان الگوریتم خود را برای اطمینان از ارائه محتوای مفید به کاربران تنظیم کرده است.

دستورالعمل های جدید گوگل اولویت بندی می کند محتوای اول مردم، به این م،ی که اگر به پر ، کلمات کلیدی یا دیگر تاکتیک‌های نادرست متوسل شوید، صفحات شما واجد شرایط برای نتایج غنی نخواهند بود.

در جدیدترین گوگل به روز رس، بررسی محصول، این شرکت اظهار داشت که ممکن است از داده های ساختاریافته برای تشخیص اینکه آیا چیزی واقعاً یک بررسی محصول است استفاده کند. در حالی که آنها صرفاً به آن وابسته نیستند، افزودن Schema Markup به محصولات شما می تواند به شما کمک کند که مورد توجه قرار بگیرید و به نتایج غنی برسید.

روی 1 موضوع اصلی در هر صفحه تمرکز کنید

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که چند موضوع مختلف را در یک صفحه قرار دهید تا بتو،د تعداد زیادی دسته بندی نتایج غنی را هدف قرار دهید، اما این یک بازی هوشمندانه نیست.

گوگل توصیه می کند بر روی آن تمرکز کنید یک موضوع اصلی در هر صفحه، زیرا انجام این کار باعث ارتقاء تجربه کاربری بهتر می شود. علاوه بر این، روی موضوعاتی تمرکز کنید که حوزه تخصصی شما را در بر می گیرد. انجام این کار به شما کمک می کند تا تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد خود را منتقل کنید (بخورید).

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به روز است

به ،وان بخشی از تلاش‌های خود برای ارائه مطالب مرتبط به کاربران، Google نتایج غنی را برای هیچ محتوای منقضی شده و حساس به زمان نشان نمی‌دهد. به ،وان مثال، شما نمی تو،د به نتایج غنی دست پیدا کنید آگهی های شغلی منقضی شده.

اگر تاریخ انقضای پستی را تعیین کرده اید اما آن جای خالی را پر نکرده اید، پنجره برنامه را به روز کنید. هنگامی که تاریخ انقضا را به روز کردید، پست مجدداً برای نتایج غنی واجد شرایط خواهد بود.

محتوای خود را برای دستیابی به نتایج غنی گوگل آماده کنید

افزودن داده‌های ساختاریافته به صفحات شما تضمین کننده یک نتیجه غنی با Google نیست. با این حال، اگر می‌خواهید نشانه‌گذاری طرحواره شما برای یک نتیجه غنی واجد شرایط باشد، ابتدا مطمئن شوید که محتوای با کیفیت خوبی دارید و به تمام دستورالعمل‌های Google پایبند هستید. از آنجایی که Schema Markup و محتوا دست به دست هم می دهند، اگر می خواهید واجد شرایط بودن نتایج غنی خود را حفظ کنید، باید هر دو را به روز نگه دارید.

در برنامه Schema، ما چیزی بیش از کمک به مشتریان خود انجام می دهیم تا Schema Markup را در مقیاس بزرگ در سایت های خود ایجاد و استقرار دهند. ما به مشتریان خود توصیه های محتوایی ارائه می دهیم و تیم های آنها را با بهترین روش ها برای ایجاد محتوایی که به طور خودکار واجد شرایط یک نتیجه غنی است، مجهز می کنیم.

برای اینکه ببینید چگونه می‌تو،م به سازمان شما کمک کنیم تا از محتوای عالی برای اجرای استراتژی نشانه‌گذاری طرحواره مؤثر و نتایج قابل اندازه‌گیری بهره‌مند شود، امروز با برنامه Schema تماس بگیرید.

یاسمین دراج-ویلسون

Jasmine سرب فعال سازی محصول در برنامه Schema است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند.


منبع: https://www.schemaapp.com/schema-markup/،w-to-optimize-your-content-to-achieve-googles-rich-results/