دسته‌ها
اخبار

چگونه بررسی کنیم که آیا گوگل محتوای جاوا اسکریپت را به درستی ایندکس می کند؟


به روز شده: 7 مارس 2023.

یاد بگیرید چگونه به سه روش ساده بررسی کنید که آیا گوگل محتوای جاوا اسکریپت را به درستی ایند، می کند یا خیر.

اطمینان از اینکه گوگل محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت را به درستی فهرست بندی می کند، یک گام مهم در هر ممیزی SEO است. با توجه به اینکه وب سایت های بیشتری برای ارائه محتوای پویا به جاوا اسکریپت متکی هستند، مهم است که مطمئن شوید موتورهای جستجو قادر به ،یدن و فهرست بندی تمام محتوای مرتبط در وب سایت شما هستند.

در این مقاله، مراحل کلیدی را که باید انجام دهید برای بررسی اینکه آیا گوگل محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت شما را به درستی ایند، می کند، پوشش خواهم داد. بیا شروع کنیم!

نحوه بررسی نمایه سازی محتوای جاوا اسکریپت

TL;DR: چگونه بررسی کنیم که آیا گوگل محتوای جاوا اسکریپت را به درستی ایند، می کند یا خیر

ساده ترین راه این است که به سادگی یک قطعه از محتوای اضافه شده با جاوا اسکریپت را کپی کنید و آن را (در گیومه) همراه با آن در گوگل قرار دهید. site: نشان دهنده دامنه سایت

با استفاده از سایت: دستور با جمله در علامت نقل قول برای بررسی اینکه آیا محتوای جاوا اسکریپت در گوگل ایند، شده است یا خیر

اگر نتایج برگردانده شوند، گوگل این محتوا را به درستی ایند، می کند. اگر نه، پس باید عیب یابی را انجام دهید.

بررسی اینکه آیا گوگل یک قطعه از متن تولید شده توسط جاوا اسکریپت را ایند، کرده است یا خیر

اصول نمایه سازی محتوای جاوا اسکریپت

اگر حسابرس سئو کمتر پیشرفته ای هستید، این بخش برای شما من، است.

محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت چیست؟

محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت به محتوای پویا در یک وب سایت اشاره دارد که توسط کد جاوا اسکریپت تولید می شود. این نوع محتوا می‌تواند شامل مواردی مانند پنجره‌های پاپ‌آپ، منوهای کشویی و حتی بخش‌های کامل یک صفحه وب باشد که به صورت پویا و بدون نیاز به بازخو، صفحه بارگیری می‌شوند. این ابزار قدرتمندی برای ایجاد تجربه کاربری جذاب‌تر است، اما همچنین می‌تواند چالش‌هایی را برای موتورهای جستجو مانند Google در هنگام ،یدن و فهرست‌بندی محتوا ایجاد کند.

چرا اطمینان از اینکه گوگل محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت را به درستی فهرست بندی می کند مهم است؟

هنگامی که موتورهای جستجو مانند گوگل یک وب سایت را می ،ند و فهرست می کنند، برای درک محتوای سایت به کد HTML تکیه می کنند. اگر محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت به درستی کدنویسی یا پیاده سازی نشده باشد، ممکن است به درستی ایند، نشود، که می تواند منجر به کاهش رتبه جستجو و کاهش دید برای سایت شود.

در اینجا یک ،مت از Crawling Mondays توسط Aleyda Solice است که در آن فرصتی داشتم تا کمی در مورد محتوای جاوا اسکریپت صحبت کنم.

چگونه وابستگی یک وب سایت به جاوا اسکریپت را بررسی کنیم؟

راه های زیادی برای بررسی وابستگی یک وب سایت به جاوا اسکریپت وجود دارد. محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • به سادگی جاوا اسکریپت را در مرورگر غیرفعال کنید تا ببینید چه ،اصری در صفحه با JS اضافه می شوند.
  • وب سایت را با ابزار ،نده مانند JetOctopus یا قورباغه جیغ با اجرای جاوا اسکریپت و مقایسه منبع با HTML ارائه شده.

راهنمای کامل من در مورد چگونگی بررسی وابستگی یک وب سایت به جاوا اسکریپت را بررسی کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا گوگل محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت را به درستی ایند، می کند یا خیر

در اینجا دو روش برتر برای بررسی اینکه آیا گوگل محتوای جاوا اسکریپت را به درستی ایند، می کند یا خیر، وجود دارد.

روش 1: انجام یک سایت: جستجو

یکی از اولین گام ها برای بررسی اینکه آیا گوگل محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت را به درستی ایند، می کند یا خیر، استفاده از site: اپراتور جستجوی گوگل

این جستجو به شما می گوید که گوگل چند صفحه از وب سایت شما را ایند، کرده است و می تواند به شما ایده دهد که آیا محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت شما به درستی ایند، می شود یا خیر.

  • برای انجام یک سایت: جستجو کنید، به Google بروید و “site:yourdomain.com” را تایپ کنید (نام دامنه واقعی خود را جایگزین “yourdomain.com” کنید). سپس گوگل لیستی از تمام صفحات وب سایت شما را که ایند، کرده است برمی گرداند.
انجام یک سایت: جستجو برای بررسی تعداد صفحات ایند، شده در گوگل
  • برای بررسی اینکه آیا محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت شما به درستی ایند، شده است یا خیر، به دنبال صفحاتی باشید که حاوی محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت هستند یا اینکه site: یک صفحه خاص مبتنی بر جاوا اسکریپت را جستجو کنید
انجام یک سایت: جستجوی یک صفحه خاص

بسته به اینکه چه ،اصری از صفحه با جاوا اسکریپت تولید می شوند، ممکن است لازم باشد جستجوی خود را کمی اصلاح کنید:

  • اگر جاوا اسکریپت ،اوین یا توضیحات متا را تغییر داده یا اضافه می کند (که راه حل ایده آلی نیست)، بررسی کنید که آیا می تو،د محتوای این ،اصر را به درستی در SERP مشاهده کنید.
انجام یک سایت: برای وب سایتی که به طور کامل با جاوا اسکریپت تولید شده است
  • اگر از جاوا اسکریپت برای تولید محتوا استفاده می شود (مانند محتوای سوالات متداول در آکاردئون)، محتوای آکاردئون را کپی و در علامت نقل قول قرار دهید تا بررسی کنید که آیا دقیقاً این قطعه متن نمایه شده است یا خیر. اگر آن را در SERP ها می بینید، گوگل مشکلی در نمایه سازی این محتوای JS ندارد.
بررسی اینکه آیا Google محتوای JS را به درستی در یک وب سایت نمونه فهرست می کند یا خیر

با این حال، به خاطر داشته باشید که الف site: جستجو یک ممیزی جامع از نمایه سازی وب سایت شما نیست، بنابراین باید از روش های دیگری نیز برای بررسی اینکه آیا محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت شما به درستی ایند، شده است یا خیر استفاده کنید.

روش دوم: از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید

برای بررسی اینکه آیا گوگل صفحه شما را ،یده و ایند، کرده است یا خیر، می تو،د از آن استفاده کنید ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی گوگل

  • به داشبورد کنسول جستجوی گوگل خود بروید و ملک خود را انتخاب کنید.
  • URL مورد نظر برای بررسی را وارد کنید و روی “Enter” کلیک کنید.
  • اگر صفحه قبلاً ایند، شده باشد، پیامی را مشاهده می کنید که می گوید “URL در Google است” با علامت سبز رنگ.
ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی گوگل که نشان می دهد URL ایند، شده است
  • اگر هنوز ایند، نشده است، پیامی را مشاهده می کنید که می گوید “URL در Google نیست”.
ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی گوگل که نشان می دهد URL ایند، نشده است
  • برای بررسی اینکه آیا محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت شما نمایه شده است یا خیر، از ویژگی “TEST LIVE URL” در ابزار بازرسی URL استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که یک رندر زنده از صفحه، از جمله هر محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت را مشاهده کنید. اگر محتوا را نمی بینید، احتمالاً گوگل آن را ایند، نکرده است.
انجام تست زنده در کنسول جستجوی گوگل
  • پس از انجام آزمایش، روی “نمایش صفحه آزمایش شده” کلیک کنید.
تست زنده در کنسول جستجوی گوگل
  • هنگام انجام آزمایش زنده، همیشه به دنبال محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت در HTML رندر شده باشید زیرا ممکن است اسکرین شات کل صفحه را شامل نشود. اگر محتوای اضافه شده با JS را در HTML رندر شده مشاهده کردید، گوگل مشکلی در ارائه و نمایه سازی آن محتوا ندارد.
HTML و اسکرین شات ارائه شده در کنسول جستجوی گوگل
  • اگر می خواهید نمای تاریخی از وضعیت نمایه سازی صفحه را مشاهده کنید، می تو،د از گزارش Indexing در کنسول جستجو استفاده کنید. این به شما تعداد صفحاتی که ایند، شده اند و هر گونه خطا یا مشکلی که ممکن است بر نمایه سازی تأثیر بگذارد را نشان می دهد.

روش 3: از تست موبایل دوستانه استفاده کنید

اگر به یک وب سایت دسترسی GSC دارید، روش کنسول جستجوی Google عالی است. اگر این کار را نکردید، باید از آن استفاده کنید تست موبایل دوستانه.

Mobile-Friendly Test هم یک اسکرین شات و هم HTML رندر شده را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد هر گونه اختلاف بین دو نسخه را تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند به شناسایی مشکلاتی که ممکن است بر نمایه سازی محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت شما تأثیر بگذارد کمک کند. این یک ابزار ساده و کاربردی است که می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در مورد موبایل دوستی وب‌سایت شما و همچنین هرگونه مشکل احتمالی نمایه‌سازی ارائه دهد.

استفاده از تست سازگار با موبایل برای تحلیل مشکلات احتمالی نمایه سازی جاوا اسکریپت

روش 4: از یک ابزار شخص ثالث مانند استفاده کنید

و در اینجا نحوه استفاده از دو ابزار SEO مورد علاقه من برای بررسی و عیب یابی فهرست بندی جاوا اسکریپت آمده است.

از JetOctopus استفاده کنید

JetOctopus یک ابزار فوق العاده برای تجزیه و تحلیل و عیب یابی مسائل نمایه سازی است.

  • با آن گزارش نمایه سازی، می تو،د به راحتی مشکلات رایجی مانند ربات های مسدود شده و متا تگ ها، چندین تگ ربات متا و متا و غیره را بررسی کنید.
گزارش نمایه سازی JetOctopus
  • علاوه بر این، JetOctopus به شما امکان می دهد جاوا اسکریپت را اجرا کنید و نسخه های منبع و رندر شده را با هم مقایسه کنید.
  • با اتصال آن به کنسول جستجوی گوگل، می‌تو،د وضعیت نمایه‌سازی را مشاهده کنید و آن را به منبعی فوق‌العاده ارزشمند برای اطمینان از اینکه محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت شما به درستی ایند، می‌شود، تبدیل می‌کند.

از Screaming Frog SEO Spider استفاده کنید

Screaming Frog SEO Spider ابزار قدرتمند دیگری است که می تواند به شما در عیب یابی و تجزیه و تحلیل مسائل نمایه سازی کمک کند.

  • با کمک یکپارچه سازی API کنسول جستجوی گوگل، می تو،د به راحتی وضعیت تمام صفحات را به صورت انبوه مشاهده کنید. این امر تشخیص اینکه کدام صفحات به درستی ایند، نشده اند را آسان می کند.
Google Search Console API در Screaming Frog SEO Spider
  • یکی از ویژگی های عالی Screaming Frog SEO Spider این است که به شما امکان می دهد جاوا اسکریپت را اجرا کنید و نسخه های منبع و رندر شده یک صفحه را با هم مقایسه کنید. این به ویژه هنگامی که ،ت به بررسی محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت می شود بسیار مفید است.
  • با استفاده از این ابزار، می تو،د مشکلات نمایه سازی رایج مانند صفحات مسدود شده توسط robots.txt یا هدر X-Robots، صفحات دارای چندین تگ متعارف یا متا روبات، تگ های hreflang با URL های نسبی یا URL های غیر قابل نمایه سازی و غیره را شناسایی کنید.

درباره SEO JavaScript بیشتر بد،د

این یک راهنمای مبتدی/متوسط ​​در نمایه سازی جاوا اسکریپت بود. اکیداً توصیه می‌کنم درباره این موضوع اطلاعات بیشتری ،ب کنید، زیرا برای هر حسابرس فنی سئو یا سئو بسیار جالب و بسیار مهم است.

در اینجا منابعی هستند که توصیه می کنم بررسی کنید:


منبع: https://seosly.com/blog/،w-to-check-if-google-is-indexing-javascript-content/