دسته‌ها
اخبار

چه چیزی میخواهید بدانید


به‌روزرس، هسته گسترده Google در ماه مارس 2023: آنچه باید بد،د

سئوکاران بار دیگر با یک به‌روزرس، هسته گسترده دیگر سر و کار دارند – اولین به‌روزرس، سال 2023. و این به‌روزرس، سخت و سریع انجام شد و اوضاع را بیشتر از به‌روزرس، قبلی سپتامبر 2022 تغییر داد.

با وجود تمام نوسانات و نوسانات در نتایج جستجو قبل و بعد از به روز رس،، چگونه می تو،د مطمئن شوید که وب سایت خود پس از فروکش ، گرد و غبار به ،وان برنده ظاهر می شود؟

اجازه دهید در مورد دیدگاه‌های خود و چند استراتژی کلیدی صحبت کنم تا به شما در مق، با به‌روزرس، اصلی مارس 2023 کمک کنم.

به روز رس، «الگوریتم هسته گسترده» به چه م،است؟

نام خود توضیحی است. این یک به روز رس، الگوریتم است که بر روی تغییرات گسترده تمرکز می کند، بدون تمرکز خاصی در هر منطقه.

به روز رس، های اصلی برای نگه داشتن نتایج جستجو به روز و دقیق برای درخواست های کاربر انجام می شود. آن را شبیه به لیستی از رستوران های توصیه شده برای خوردن در نظر بگیرید – سال به سال، ممکن است مکان های جدیدتر و بهتری برای غذا خوردن وجود داشته باشد. به روز رس، این لیست هر چند ماه یکبار بسیار شبیه به یک به روز رس، اصلی است زیرا لیست شما را مرتبط و به روز نگه می دارد.

با هر به روز رس، اصلی، اغلب نوسانات گسترده ای در رتبه بندی وجود دارد، که در نهایت به این م،ی است که وب سایت شما می تواند تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد.

همانطور که می بینید، اطلاعاتی که در مورد این به روز رس، ها به دست می آوریم محدود است سند رسمی گوگل در مورد به روز رس، های اصلی و آنها پست اعلامیه. بیشتر داده‌ها و استراتژی‌هایی که از این به‌روزرس، دریافت می‌کنیم، از طریق ابزارهای وبمستر، بینش‌های متخصص و گمانه‌زنی‌ها هستند.

به‌روزرس،‌های اصلی Google هر چند وقت یک‌بار اتفاق می‌افتد؟

به طور کلی، آنها هر چند ماه یکبار منتشر می شوند، که دو مورد آ، در ماه مه و سپتامبر 2022 است. می تو،د تاریخ انتشار همه به روز رس، های اصلی را تا کنون در این سند.

گوگل تمایل دارد این به روز رس، ها را چند روز قبل یا روز آن اعلام کند. حتی ممکن است چند روز قبل از اعلام رسمی، اثرات یکی را ببینید.

پس از انتشار، ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد تا عرضه برای کاربران به پایان برسد.

به‌روزرس، اصلی مارس 2023

به‌روزرس، اصلی مارس 2023 Google در 15 مارس منتشر شد و در 28 مارس، 07:26 PDT، رسماً به پایان رسید.

اعلامیه رسمی توییتر مربوط به به روز رس، هسته مارس 2023

13 روز طول کشید تا عرضه شود و این به‌روزرس، نسبت به آ،ین موردی که در سپتامبر 2022 داشتیم قابل توجه‌تر بود.

در اینجا خلاصه ای سریع از تأثیرات قابل توجهی که من و سایر سئوکارها تاکنون دیده ایم آورده شده است:

  • هدف: همه انواع محتوا، همانطور که معمولاً در مورد به‌روزرس،‌های اصلی اتفاق می‌افتد.
  • پنالتی: بدون جریمه، متمرکز بر تبلیغ یا پاداش دادن به صفحاتی که با الگوریتم جدید آنها مطابقت دارند.
  • تأثیر: به روز رس، جه، که بر همه مناطق و به همه زبان ها تأثیر می گذارد. این مورد به شدت و سریع برخورد کرد و ما شاهد نوسانات قابل توجهی در SERPها بودیم (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).
  • امکانات: به‌روزرس،‌های اصلی بر ویژگی‌های Google، مانند Discover، قطعه‌های برجسته و غیره تأثیر می‌گذارند.

درست مانند هر به‌روزرس، اصلی دیگر از Google، به‌نظر می‌رسد این به‌روزرس، به وب‌سایت‌هایی که EEAT، محتوای با کیفیت بالا و تجربه کاربری بهبودیافته را دنبال می‌کنند، پاداش می‌دهد. وب‌سایت‌هایی که این معیارها را رعایت نمی‌کنند یا سئو کلاه سیاه را انجام نمی‌دهند، احتمالاً ضررهای قابل توجهی خواهند دید.

این به روز رس، به ویژه انواع خاصی از وب سایت ها را هدف قرار نمی دهد، در واقع هدف یک به روز رس، اصلی بهبود کیفیت نتایج موتورهای جستجو و اطمینان از مرتبط بودن هر نتیجه با هر کاربر با ارزیابی محتوای کلی در SERPها است.

نوسانات SERP

با بررسی سنسورهای SERP از ابزارهای مختلف ما، قابل توجه است که حرکات شدیدی در SERP ها وجود داشته است، از روز پس از انتشار به روز رس، هسته گسترده گوگل توسط گوگل. در زیر تصویری از سنسور Semrush آمده است:

تصویری از سنسور SERPS SEMRush، هفته‌های پس از به‌روزرس، هسته مارس 2023

تشخیص به روز رس، الگوریتم

از آنجایی که تغییرات الگوریتم در یک به‌روزرس، اصلی در هیچ یک از اسناد رسمی Google توضیح داده نشده است، تشخیص اینکه آیا وب سایت شما توسط آنها ضربه خورده است یا خیر، دشوار است.

و از آنجایی که به‌روزرس،‌ها در ابعاد وسیع‌تر از تغییرات خاص‌تر در Google ایجاد می‌شوند، متوجه شده‌ام که صفحاتی که به‌طور ناگه، SERP کاهش می‌یابد، ،وماً هیچ مشکلی در آنها وجود ندارد – ممکن است فقط رقابت شما بهتر باشد. آنچه گوگل در حال حاضر به دنبال آن است.

در مجموع، تشخیص ضرر (یا سود) که اکنون تجربه می کنید به دلیل به روز رس، هسته مارس 2023 می تواند دشوار باشد. با این اوصاف، می‌دانم که آنهایی که پس از این عرضه عملکرد کمتری دارند، احساس می‌کنند که باید کاری در مورد آن انجام دهند.

پس چی چک لیست سئو باید به آن نگاه کنید تا آن را محدود کنید؟

زمان بندی

ابتدا بررسی کنید که چه زم، صفحات شما از نظر رتبه بندی یا ترافیک کاهش یافته است. اگر این اتفاق در طی یک یا دو روز پس از عرضه رخ داد، پس احتمال زیادی وجود دارد که الگوریتم‌های Google به گونه‌ای تغییر کرده باشند که محتوای سایت‌های دیگر را بر محتوای شما ترجیح دهد.

اما، چند مورد وجود دارد که زمان‌بندی نامطلوب برای بهینه‌سازی صفحه فرود، اصلاحات وب‌سایت یا هر تغییر مهم دیگری در سایت شما ایجاد شده است – که می‌تواند علت اصلی مشکلات شما نیز باشد.

این زم، است که من توصیه می کنم در ابزارهای وب مستر خود جستجو کنید.

کنسول جستجو

مرحله بعدی این است که برگه عملکرد کنسول جستجوی گوگل خود را بررسی کنید. اینجاست که می‌تو،د ببینید آیا برداشت‌ها و کلیک‌های شما برای صفحات فرود خاص کاهش یافته است.

اگر افت قابل توجهی با تاریخ عرضه اولیه (15 مارس 2023) یا تاریخ پایان رسمی (28 مارس 2023) مطابقت داشته باشد، احتمالاً ناشی از به‌روزرس، هسته است.

اگر چنین است، پیشنهاد می‌کنم به صفحات فرود و کلمات کلیدی آسیب‌دیده نگاه کنید. همچنین می‌تو،د به فیلتر «Search Appearance» نگاه کنید تا ببینید کدام نتایج غنی برای سایت شما نشان داده می‌شوند. بخش‌بندی این داده‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که چه خوشه‌های کلیدواژه یا مناطق خاصی از سایت تحت تأثیر به‌روزرس، قرار گرفته‌اند.

تجزیه و تحلیل

نمایه گوگل آنالیتی، شما ابزار دیگری است که پیشنهاد می کنم آن را بررسی کنید. می‌تو،د داده‌های آن را با اطلاعات آماری که در «کنسول جستجوی Google» پیدا کرده‌اید ،یب کنید تا ببینید که باید روی چه جنبه‌ها یا محتوای وب‌سایت خود کار کنید.

به دسته رفتار بروید و گزارش صفحات فرود خود را بررسی کنید. نتایج را با «ترافیک ارگ،ک» فیلتر کنید تا داده‌ها را محدود کنید. در اینجا، می‌تو،د به بررسی مسائلی که در داده‌های کنسول جستجوی Google برای شما آشکار شده‌اند، ادامه دهید.

از این برای ارزیابی عملکرد وب سایت خود در برابر تاریخ های قبلی نیز استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل رقبا

انجام تجزیه و تحلیل رقبا به صورت دستی یا از طریق ابزارهای SEO (مانند رتبه بندی SE، Semrush یا Ahrefs) همچنین می تواند آنچه را که وب سایت شما در حال حاضر از دست داده است برجسته کند.

به رقبای خود نگاهی بیندازید – آنها چه می کنند که شما در حال حاضر انجام نمی دهید؟ این سوالات را از خود بپرسید:

  1. آیا آنها دارند محتوای با کیفیت بالاتر از آنچه در حال حاضر منتشر کرده اید؟
  2. آیا آنها دارند لینک سازی با کیفیت بالاتر تلاش از شما؟
  3. آیا آنها دارند پوشش کلمات کلیدی بیشتر برای محصولات و خدماتی که ارائه می دهید؟
  4. آیا این موارد را می تو،د به وب سایت خود اضافه یا بهبود دهید؟

جلوه های سایت

به‌روزرس،‌های اصلی اغلب تأثیری در سراسر سایت دارند – به این م،ی که اغلب بر بیشتر صفحات شما تأثیر می‌گذارند، البته نه تک تک صفحات سایت.

اگر فقط در یک صفحه تغییراتی را مشاهده کردید، احتمالاً به دلیل به‌روزرس، اصلی Google نیست.

چگونه می توانم وب سایت خود را با به روز رس، اصلی مارس 2023 بهینه کنم؟

مشابه به‌روزرس،‌های اصلی قبلی، گوگل هیچ اطلاعات خاصی در مورد تغییرات اخیر الگوریتم ارائه نکرده است. در نتیجه، هیچ روش قطعی در مورد اینکه چگونه می تو،د وب سایت خود را پس از این به روز رس، بهینه کنید، وجود ندارد. در عوض، باید به تغییرات کلی در وب سایت و محتوای آن نگاه کنید.

گوگل اشاره کرد در دستورالعمل های کیفیت صفحه خود که تمرین EEAT (تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد) یکی از موارد مهمی است که باید برای حفظ محتوای با کیفیت خوب در SERP ها در نظر بگیرید.

اگر علاقه مند به درک هستید چگونه از یک به روز رس، الگوریتم هسته گسترده بازیابی کنیم، من چند روش کلیدی SEO برای کمک به شما دارم:

بهبود تجربه کاربری

این یکی از عوامل مرتبطی است که گوگل در نظر می گیرد زیرا آنها کاربر محور هستند. به کاربران اجازه دهید تا به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند، باعث می شود تا نرخ تعامل آنلاین بالایی را به دست آورید. اینها توصیه های حیاتی و برخی از ابزارهایی هستند که برای حفظ و بهبود تجربه کاربری وب سایت خود به شما پیشنهاد می کنم:

  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سازگار با موبایل است: می تو،د از طریق موبایل دوستی وب سایت خود را بررسی کنید کنسول جستجوی گوگلتست موبایل دوستانه.
  • بهبود سرعت صفحه: شما می تو،د استفاده کنید PageS،d ​​Insights برای بررسی سرعت وب سایت خود در موبایل و دسکتاپ. این ابزار همچنین بهبودها و عواملی را پیشنهاد می کند که باید در وب سایت خود بهبود یابند یا از آنها اجتناب کنید.
  • بهبود خوانایی: وب سایت خود را به طور منظم بررسی کنید و مطمئن شوید که جزئیات فونت و موقعیت متون خوانا و یکنواخت هستند.
  • بهبود دسترسی و ناوبری: مطمئن شوید که وب سایت شما برای همه نوع کاربران قابل دسترسی و ناوبری است. این شامل ارائه متن جایگزین توصیفی روی تصاویر، زیرنویس‌های بسته روی ویدیوها، و اطمینان از سازگاری متن، تصاویر، دکمه‌ها و غیره در همه انواع صفحه‌نمایش است.
  • از استفاده از تبلیغات مزاحم یا پاپ آپ خودداری کنید: این ممکن است درک کاربران از وب سایت شما را کاهش دهد یا حواس آنها را پرت کند – هر دو باعث کاهش تعامل می شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید که وب سایت شما از هر نوع تهدید آنلاین ایمن است.

محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

ایجاد محتوای با کیفیت بالا همیشه برای رتبه بندی بالا و اطمینان از معتبر بودن وب سایت شما توسط گوگل ضروری است.

من نوشته ام راهنمای نحوه نوشتن محتوای مفید و آموزنده (به دنبال آ،ین به‌روزرس، محتوای Google) اگر می‌خواهید استراتژی محتوای خود را بهبود ببخشید یا از وبلاگ‌ها و صفحات فرود قدیمی خود بازدید کنید.

سایر روش‌های استانداردی که ممکن است مجبور شوید در وب‌سایت خود مجدداً بررسی کنید عبارتند از پر ، کلمات کلیدی، خوانایی، محتوای تکراری، محتوای حذف شده و ارتباط با کاربران. پیروی ن، از اقدامات ما در این زمینه ها می تواند به اعتبار شما به ،وان یک وب سایت آسیب برساند.

اگر برای به‌روزرس، کار قدیمی یا تولید محتوای جدید با مشکل مواجه شدید، می‌تو،د از هوش مصنوعی مولد استفاده کنید. ابزارهایی مانند ChatGPT و جاسپر می تواند به شما کمک کند زمان و تلاش صرف شده برای به روز رس، محتوای خود را کاهش دهید – اگرچه از این ابزارها با دقت استفاده کنید.

حتماً تصحیح و بررسی کنید (همانطور که ابزارهای هوش مصنوعی هستند هرگز 100% دقیق نیست هنگامی که صحبت از داده ها می شود)، و بینش و تخصص منحصر به فرد خود را به آنچه که آنها تولید می کنند اضافه کنید. انجام این کار همه تفاوت را برای رتبه بندی شما ایجاد می کند.

ابزارهای دیگر، مانند هوش مصنوعی بینگ، همچنین می تواند به تولید محتوا کمک کند، البته نه در سطح ابزارهایی که به طور خاص برای کپی رایتینگ طراحی شده اند. با این حال، برخلاف ChatGPT، به اینترنت دسترسی دارد و همینطور است با GPT-4 OpenAI یکپارچه شده است. بنابراین می تواند پاسخ های آموزنده یا روشنگری را برای شما ایجاد کند.

از انجام سئو کلاه سیاه خودداری کنید

وب‌سایت‌هایی که سئو کلاه سیاه را انجام می‌دهند ممکن است در ترافیک و رتبه‌بندی افزایش پیدا کنند، اما این‌ها هستند ناسازگار. و این شیوه ها اساساً شما را برای جریمه شدن در آینده آماده می کند.

روش‌های رایج کلاه سیاه عبارتند از استفاده از سرفصل‌ها، متون یا پیوندهای پنهان، کپی ، محتوا، ارسال هر،مه، پر ، کلمات کلیدی و پنهان ، محتوا یا URL.

وب‌سایت‌هایی که از این روش‌ها بهره می‌برند، علی‌رغم افزایش دید اولیه که می‌توانند ارائه کنند، در نهایت SERP را حذف می‌کنند.

چه مدت طول می کشد تا از به روز رس، اصلی مارس 2023 بازیابی شود؟

سئو، مهم نیست که از چه استراتژی استفاده کنید، برای نشان دادن نتایج به زمان نیاز دارد. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد نمی‌کنم هنگام بازیابی از یک به‌روزرس، اصلی منتظر بم،د. شروع فوراً با بررسی وب سایت و ممیزی محتوای خود به شما کمک می کند از رقبا جلوتر بم،د و ضرر را در سریع ترین زمان ممکن به حداقل برس،د.

غذای آماده کلیدی

گوگل همیشه کاربر محور بوده و خواهد بود. تغییراتی مانند به‌روزرس، اصلی مارس 2023 به منظور بهبود رضایت کاربر و هدایت محتوای اول افراد به بالای SERPها است.

اگر شما یکی از بسیاری از افراد هستید متخصصان سئو در حال تقلا پس از این به روز رس، اصلی، وقت آن است که به عقب برگردید و شروع به ایجاد یک برنامه کنید. شما باید روی بهبود وب سایت خود به طور کلی تمرکز کنید.

هیچ گلوله نقره ای برای بهبودی از این وضعیت یا بازگشت به موقعیت اولیه وجود ندارد. در عوض، این به‌روزرس، نیازمند بررسی کامل وب‌سایت شما و تجزیه و تحلیل مکان‌های بهبود است. اگر این تمرین را شروع نکرده اید، پس من شما را تشویق می کنم.




منبع: https://seo-hacker.com/google-march-2023-core-update/