دسته‌ها
اخبار

نتایج جستجوی گوگل در حال کاهش است!


کاهش تعداد نتایج جستجو

مشاهده رتبه‌بندی‌ها از NOT IN TOP 100 به صفحه اول گوگل چیزی است که ما به ،وان متخصص سئو برای آن زندگی می‌کنیم. با تشکر از نرم افزار ردیابی رتبه!

اما چند روز گذشت و متوجه شدید که ترافیک ارگ،ک وب سایت شما هنوز کم است و این شما را به فکر فرو برد – “وب سایت من در صفحه اول گوگل رتبه بندی می شود، اما چرا هیچ کلیک و بازدید کننده ای برای وب سایت خود به دست نمی آوریم؟”

فقط برای اینکه بفهمید وب سایت شما حتی در صفحه اول نیست!

چی؟! (همانطور که همه ما می د،م، هیچ ، صفحه دوم نتایج جستجو را بررسی نمی کند) این به این دلیل است که برخی از جستجوهای جستجو در گوگل تنها 9 یا حتی بدتر از آن، تنها 7 نتیجه جستجو را نشان می دهند.

صبر کن، تو این را نمی دانستی؟

بله، از آوریل 2012 این اتفاق افتاده است و ممکن است تا امروز از این موضوع آگاه نباشید. از آنجا که در گذشته، این اتفاق زیاد نمی افتاد، اما اکنون صفحات نتایج جستجو از آن به ،وان اصلی استفاده می کنند. نتایج 7 تا 9 امروزه بسیار بیشتر از هر زمان دیگری رایج است.

نتایج جستجوی گوگل: کاهش تعداد SERP

اگر در حال حاضر سعی کنید در گوگل جستجو کنید، درصد خوبی از صفحات نتایج وجود دارد که تنها 7 تا 9 نتیجه را در صفحه اول به جای 10 مورد معمول نشان می دهند. این مورد برای اولین بار توسط دکتر پیت در آوریل 2012 که در آن نوشت وبلاگ SEOmoz او

این نمودار مربوط به اولین باری است که او متوجه آن شد:

SERPS کمتر از 10 نتیجه

این فقط نشان دهنده افزایش نتایج جستجوی صفحه اول است که کمتر از 10 لیست را نشان می دهد. از 2 درصد به شدت در عرض دو به 18 درصد افزایش یافت روزها.

مطالعه بعدی دیگری توسط ،ی کیم در حمایت از آنچه دکتر پیت کشف کرد انجام شد. بر اساس تحقیقات او، توجه کرد که:

  • 100٪ از نتایج جستجوی ارگ،ک که حاوی پیوندهای سایت بودند دارای سایر ویژگی های SERP با 7 یا کمتر فهرست ارگ،ک بودند.
  • 100٪ از نتایج جستجوی ارگ،ک که حاوی پیوندهای سایت نبودند، دارای 10 لیست ارگ،ک معمول بودند.

اما داده‌هایی که نشان می‌دهید مربوط به 10 سال پیش است، آیا تا به حال مرتبط است؟

آره!

همانطور که گوگل هرگز به گذشته نگاه نکرد و در عوض آن را در بیشتر نتایج جستجوی خود پیاده سازی کرد.

‘7 10 جدید است!’

روزهایی که دقیقاً 10 نتیجه جستجو را در صفحه اول هر نتیجه جستجوی Google مشاهده می کنید، گذشته است. از زمان تغییر در آوریل 2012، این مورد برای بسیاری از پرس و جوهای جستجو برای کلمات کلیدی مارک دار بوده است.

و اکنون روند جدیدی در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد، اینجاست که فقط 9، 8 و بدترین 7 لینک را حتی برای کلمات کلیدی غیر مارک و عمومی نشان می دهد!

نکته‌ای که من متوجه شدم این است که امروزه در بسیاری از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تعداد فزاینده‌ای از ویژگی‌های SERP در هر درخواست جستجو وجود دارد. و این بر هر نتیجه ارگ،ک تأثیر گذاشته است زیرا بسیاری از این ویژگی‌های SERP ها برخی از «پیوندهای آبی» ارگ،ک مطلوب را به صفحه دوم کاهش داده‌اند.

چیز دیگری که دنیای «جستجو» را تغییر داد این است که بیشتر شبیه «فید جستجو» است تا «فهرست جستجو». همانطور که این دو چیز ممکن است ی،ان به نظر برسند اما اینطور نیست. «فید» بیشتر شبیه ایده پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی است، جایی که محتوای نشان‌داده‌شده برای نگه داشتن کاربران با نتایج بی‌پایان در حرکت است. در جایی که مفهوم “فهرست” قبل از 10 نتیجه برتر مشخص و ساده است و بس.

فید جستجوی پیمایش

این مطمئناً نشان می‌دهد که دنیای دیجیتال چگونه تکامل یافته است، در این مرحله کاربران مشروط به پیمایش بی‌پایان هستند. تسلط پلتفرم های شبکه های اجتماعی در تعامل و حفظ کاربران باعث شده است که موتورهای جستجو با آن سازگار شوند. در پایان، هم جست‌وجو و هم این پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی صنایع مبتنی بر تبلیغات هستند که از طریق نمایش تبلیغات درآمد ،ب می‌کنند.

“پیدا ، 10” – هیچ کجا پیدا نمی شود!

همین الان در گوگل روی یک دستگاه دسکتاپ جستجو کنید، و شرط می بندم که ا،ر نتایج جستجوی شما کمتر از 10 نمایش داده می شود.

در اینجا چند نمونه وجود دارد که می تو،د جستجو کنید:

  • تبلیغات: 9 نتیجه
  • کمپینگ پر زرق و برق: 8 نتیجه
  • تحویل غذا در م،ل: 7 نتیجه
  • مکان‌های من، برای کودکان در ماکاتی: 9 نتیجه

اینها تنها بخشی از نتایجی هستند که من هنگام آزمایش چندین پرس و جو روی دسکتاپ در حالت ناشناس و عادی کروم به دست آوردم. همانطور که می بینید من سعی کردم با استفاده از اصطلاحات سر کوتاه و عبارات longtail جستجو کنم و ا،ر نتایج رتبه دهم را در SERP ها نشان نمی دهند.

اما همچنین به خاطر داشته باشید که این نتایج و طرح‌بندی SERP ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد، بنابراین تعداد قطعه‌ها در صفحه اول می‌تواند تغییر کند.

نتایج ارگ،ک در مقابل ویژگی های SERP

از آنجایی که در مورد ویژگی‌های SERP (رویدادها، داستان‌های برتر، و پانل‌های دانش) و نحوه تأثیر آن بر نتایج جستجوی Google کنجکاو شدم، سعی کردم به دنبال تحلیل افراد دیگر در این زمینه باشم. من یک مطالعه موردی بسیار جالب پیدا کردم که توسط کوین ایندیگ، یک متخصص سئو.

ویژگی های SERP

و تصویر زیر داده‌هایی است که کوین با تحقیقات خود در مورد دانستن رابطه بین نتایج ارگ،ک و ویژگی‌های SERP جمع‌آوری کرده است.

توجه: “1” به این م،ی است که ویژگی SERP در بالای اولین نتایج ارگ،ک ظاهر می شود. “5” به این م،ی است که قبل از پنجمین نتایج ارگ،ک و غیره ظاهر شده است

تحقیقات ویژگی های SERP

داده‌های بالا همچنین از این فرض پشتیب، می‌کنند که ویژگی‌های SERP بر تعداد فهرست‌های ارگ،ک در نتایج جستجوی Google تأثیر می‌گذارند – هر چه بیشتر ویژگی‌های SERP به نظر برسد منجر به تعداد کمتری از نتایج ارگ،ک می‌شود.

برای ایجاد ارتباط کامل بین نتایج ارگ،ک و ویژگی های SERP به داده ها و تحقیقات بیشتری نیاز است. اما تحقیق فوق الگویی را در نتایج خود نشان می دهد و این می تواند به شروع یک پایان نامه کامل در مورد این موضوع کمک کند.

این چه تاثیری بر سئو دارد؟

این تغییرات عمیقاً بر سئو تأثیر می گذارد. همانطور که در حال حاضر قابل مشاهده است و در نتایج جستجوی Google تأثیر می گذارد – با این حال، ما اطلاعات کافی در مورد تغییر موتورهای جستجو از نمایش «فهرست»های ک،یک به تعامل کاربر و «فیدهای» متمرکز بر حفظ و نگهداری نداریم.

بنابراین این بسیار نگران کننده است، به ویژه برای شرکت ها و متخصصان سئو که در ردیابی رتبه بندی مشتریان خود به نرم افزار متکی هستند. اگر وب سایت شما در صفحات اول یا بعدی نتایج باشد، نرم افزار ردیابی رتبه ،وماً نمایش داده نمی شود – بنابراین بررسی مستقیم تنها راه حل منطقی خواهد بود.

یکی از شرکای ما، SEranking، در حال کار بر روی راه حلی برای نشان دادن رتبه بندی های واقعی در صفحه اول در حین نوشتن این وبلاگ است. شما ممکن است بخواهید آنها را بررسی کنید!

بله، ما هنوز از دید یک خارجی از طریق یک لنز تار به این موضوع نگاه می کنیم. اما مواردی مشخص شد:

  1. برو حداقل 7 تا 10 تا!

    – قرار گرفتن در 10 تاپ برتر اکنون در مقایسه با یک دهه قبل بسیار کمتر است! برای اینکه وب سایت خود را مرتبط کنید باید حداقل در 7 تای برتر باشید. زیرا اگر یک ویژگی برجسته‌تر SERP بالای آن‌ها قرار بگیرد، حتی نتایج 3-5 پایین دیگر اهمیتی ندارند.
  2. املاک ارگ،ک در حال کاهش است!

    – گوگل با اضافه ، تعداد انگشت شماری از ویژگی های SERP، مکان های فرضی را برای لیست های ارگ،ک در نتایج جستجو اشغال می کند. این باعث می شود که شما فرصت های افزایش ترافیک ارگ،ک وب سایت خود را کاهش دهید.
  3. «فید جستجو» روی «فهرست‌های جستجو»

    – نتایج جستجو بسیار شلوغ تر است! تنوع نتایج جستجو در حال کاهش است. از آنجایی که گوگل برخی از نقاط SERP خود را برای انواع مختلف سایت‌ها مانند شرکت‌های وابسته، برندها و بازارها در اولویت قرار می‌دهد. اما ما نمی‌تو،م گوگل را به خاطر این موضوع سرزنش کنیم، زیرا آن لینک‌ها برای آن‌ها سود ایجاد می‌کنند – بالا،ه گوگل هنوز یک تجارت است. و همه مشاغل باید درآمد خود را سال به سال افزایش دهند.

غذای آماده کلیدی

از 10 تا 9 تا 8 تا 7 نتیجه، این نشان می‌دهد که صفحات نتایج جستجو در طول سال‌ها چقدر تغییر کرده‌اند. به ،وان متخصصان سئو، باید با این موضوع سازگار شویم، از استراتژی‌سازی گرفته تا وارد شدن به آن «فهرست» تا پذیرش قالب جدید «فید» بی‌پایان.

همه ما از روز اول می د،م که سئو همیشه در حال تغییر است، اما برای مدت طول،، ما معتقد بودیم که ورود به 10 برتر حداقل مقداری ترافیک ایجاد می کند. و من می گویم که فکر ، در حال حاضر منسوخ شده است، به همین دلیل است که شما باید یک ارائه دهنده خدمات سئو بسیار توانا و رقابتی داشته باشید که نه تنها به شما کمک می کند تا به اوج برسید، بلکه مطمئن شوید که موقعیت شما را حفظ می کنید.

نظر شما در مورد کوچک شدن صفحه نتایج ارگ،ک چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید!




منبع: https://seo-hacker.com/google-search-results-is-shrinking/