دسته‌ها
اخبار

“ایندکس شده، در نقشه سایت ارسال نشده است” اکنون در “فقط صفحات ارسال نشده” “نمایه شده است”


به روز شده: 9 آوریل 2023.

وضعیت “ایند، شده، در نقشه سایت ارسال نشده” در کنسول جستجوی گوگل با “نمایه شده” در “فقط صفحات ارسال نشده” جایگزین شده است. م،ی آن و نحوه رفع آن (در صورت ،وم) را بیاموزید.

در این مقاله، من در مورد “ایند، شده، در نقشه سایت ارسال نشده است” وضعیتی که قبلاً در کنسول جستجوی Google ظاهر می شد. این وضعیت اکنون با حالت جایگزین شده است “فهرست شده” وضعیت تحت “فقط صفحات ارسال نشده” بخش در گزارش شاخص جدید.

تمرکز اصلی من بر کمک به شما در درک این موضوع خواهد بود “فهرست شده” وضعیت در “فقط صفحات ارسال نشده” بخش در Google Search Console و ارائه مراحل عملی برای رفع مشکلات احتمالی که ممکن است نشان دهد.

بنابراین، بیایید مستقیماً غوطه ور شویم و نحوه بهینه سازی نقشه سایت و ارتباط آن با کنسول جستجوی گوگل را با هم بیاموزیم.

ایند، شده، در نقشه سایت در کنسول جستجوی گوگل ارسال نشده است

TL;DR: نمایه شده، در نقشه سایت ارسال نشده است

به بیان ساده، «ایند، شده، در نقشه سایت ارسال نشده است» وضعیت دیگر در آ،ین نسخه Google Search Console موجود نیست.

ایند، شده، در نقشه سایت در کنسول جستجوی گوگل ارسال نشده است

قبلاً بخشی از گزارش پوشش شاخص بود که اکنون با یک گزارش جدید جایگزین شده است نمایه سازی گزارشی که به ت،یم می شود صفحات، صفحات ویدیویی، نقشه های سایت، و حذف ها.

گزارش نمایه سازی صفحه جدید در کنسول جستجوی گوگل

جدید گزارش نمایه سازی صفحه سه نوع صفحه را به نمایش می گذارد: “همه صفحات شناخته شده،” “همه صفحات ارسال شده،” و “فقط صفحات ارسال نشده.” را “فقط صفحات ارسال نشده” بخش هر دو را نمایش می دهد “فهرست شده” و «فهرست نشده» صفحات ارسال نشده

این به ،وان همتای مدرن از “ایند، شده، در نقشه سایت ارسال نشده است” گزارشی که تجربه کاربر پسندتری را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد به راحتی بین صفحات ارسال‌نشده ایند،‌شده و فهرست‌نشده جابجا شوید.

“ایند، شده” در “فقط صفحات ارسال نشده” (“نمایه شده، در نقشه سایت ارسال نشده”) در واقع به چه م،است

را “فهرست شده” وضعیت در “فقط صفحات ارسال نشده” نشان می دهد که گوگل صفحات خاصی را در وب سایت شما ،یده و فهرست کرده است، اما این صفحات در نقشه سایت XML ارائه شده شما گنجانده نشده است.

چگونه وضعیت می تواند مشکلات احتمالی نقشه سایت را نشان دهد

اگر متوجه تعداد قابل توجهی از “فهرست شده” صفحات در “فقط صفحات ارسال نشده” بخش، می تواند مشکلات نقشه سایت شما را نشان دهد، مانند از دست دادن صفحات مهم، URL های نادرست، یا نقشه سایت نادرست. بیشتر در مورد دلایل احتمالی و رفع آن در بخش بعدی مقاله.

صفحات ایند، شده در صفحات ارسال نشده فقط در کنسول جستجوی گوگل

وضعیت چگونه می تواند مشکلات احتمالی سایت را نشان دهد

افزایش غیرمنتظره در تعداد “فهرست شده” صفحات در “فقط صفحات ارسال نشده” همچنین ممکن است نشان دهد که سایت شما به خطر افتاده است، به ،وان مثال، توسط هک “ژاپنی”، که می تواند منجر به ایند، ، صدها هزار صفحه اسپم توسط گوگل شود.

تعداد زیادی از صفحات فهرست شده در صفحات ارسال نشده فقط در کنسول جستجوی گوگل گزارش می شوند

چگونه وضعیت می تواند نشان دهد که سایت شما خوب است

اگر همه صفحاتی که نمی‌خواهید ایند، شوند (مانند صفحات /feed/) و در نقشه سایت گنجانده نشده‌اند، در زیر نشان داده می‌شوند. «فهرست نشده» بخش در “فقط صفحات ارسال نشده،” این نشان می دهد که وضعیت نمایه سازی سایت شما همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند.

صفحات فهرست نشده در صفحات ارسال نشده فقط در کنسول جستجوی گوگل گزارش می دهند

دلایل “ایند، شده” در “فقط صفحات ارسال نشده” (“نمایه شده، در نقشه سایت ارسال نشده”) وضعیت و نحوه رفع آن

در اینجا متداول ترین دلایلی که ممکن است صفحات شما وارد آن شوند آورده شده است “فهرست شده” که در «فقط صفحات ارسال نشده” و رفع سریع.

URL به سادگی در نقشه سایت نشان داده نشده است

اگر از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس استفاده می کنید، نقشه سایت ممکن است به طور خودکار بر اساس ساختار و تنظیمات وب سایت شما تولید شود. در این مورد، ممکن است لازم باشد تنظیمات را طوری تنظیم کنید که URL های خاصی را شامل شود.

به ،وان مثال، رتبه ریاضی به شما امکان می دهد دقیقاً نوع صفحاتی را که می خواهید در نقشه سایت قرار دهید انتخاب کنید.

رتبه تنظیمات نقشه سایت سئو ریاضی

نحوه رفع : URL های گم شده در وب سایت خود را بررسی کنید، آن هایی که باید ایند، شوند را شناسایی کنید و آنها را به نقشه سایت خود اضافه کنید. اگر از یک افزونه یا ماژول برای CMS خود استفاده می‌کنید، تنظیمات آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که به گونه‌ای پیکربندی شده است که نش،‌های اینترنتی من، را داشته باشد.

سایت شما نقشه سایت ندارد

اگر نقشه سایت ندارید، تمام صفحات ایند، شده در زیر سطل قرار می گیرند “فهرست شده” که در “فقط صفحات ارسال نشده” و این مشکلی ندارد

داشتن نقشه سایت به خصوص اگر وب سایت بزرگی دارید مهم است. سایت های کوچک می توانند بدون نقشه سایت کار کنند، اما من معمولاً این را به ،وان یک تمرین خوب سئو برای داشتن نقشه سایت توصیه می کنم.

نحوه رفع : با استفاده از یک مولد نقشه سایت آنلاین یا یک افزونه CMS (توصیه می شود) یک نقشه سایت XML برای وب سایت خود ایجاد کنید. پس از ایجاد، نقشه سایت را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

یک نقشه سایت به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید

نسخه های نادرست URL ها در نقشه سایت نشان داده شده است

نقشه سایت باید حاوی نسخه متعارف هر URL باشد تا از سردرگمی موتورهای جستجو و ایجاد مشکلات احتمالی در نمایه سازی جلوگیری شود.

اگر نقشه سایت شما حاوی صفحات متعارف است و صفحات متعارف آنها در نقشه سایت نشان داده نشده است، آن صفحات را در زیر مشاهده خواهید کرد. “فهرست شده” که در “فقط صفحات ارسال نشده”.

اگر آدرس‌های اینترنتی را در نقشه سایت تغییر مسیر داده باشید و صفحات هدف آن‌ها در نقشه سایت گنجانده نشده باشد، همین امر صادق است.

نحوه رفع : نقشه سایت خود را بررسی کنید و هر نسخه URL نادرست را شناسایی کنید. نقشه سایت را به روز کنید تا فقط نسخه های متعارف URL ها را شامل شود. این ممکن است شامل به‌روزرس، تنظیمات یا افزونه‌های CMS یا ویرایش دستی فایل نقشه سایت باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ممیزی نقشه سایت XML خود، راهنمای من در مورد موضوع را بررسی کنید.

سایت شما هک شده است و گوگل آن صفحات هک شده را ایند، می کند

یک وب سایت هک شده می تواند منجر به ایند، شدن تعداد زیادی از صفحات غیرمجاز توسط گوگل شود. این می تواند به اعتبار وب سایت شما و رتبه بندی موتورهای جستجو آسیب برساند.

نحوه رفع : اول از همه، وب سایت خود را با حذف تمام محتوای م،ب و بستن آسیب پذیری های امنیتی پاک کنید.

پس از ایمن شدن سایت، a را برگرد،د کد وضعیت 410 برای همه صفحات ایند، شده هک شده تا حذف آنها از فهرست گوگل تسریع شود. وضعیت را در کنسول جستجوی گوگل زیر نظر داشته باشید و در رسیدگی به هرگونه مشکل طول، مدت فعال باشید.

نقشه سایت شما کار نمی کند

در حالی که نقشه سایت غیر کاربردی ممکن است برای یک سایت کوچک مشکلی ایجاد نکند، قطعا برای یک سایت بزرگ است.

برو به نمایه سازی > نقشه های سایت گزارش دهید تا بررسی کنید نقشه سایت شما کار می کند و گوگل مشکلی در ،یدن آن ندارد. اگر ببینید “نمی توان واکشی کرد”، به این م،ی است که گوگل نمی تواند نقشه سایت ارسال شده را بخواند.

خطا در کنسول جستجوی Google واکشی نشد

همچنین می تو،د به سادگی آدرس نقشه سایت XML را باز کنید و بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر.

نحوه رفع : تنظیمات CMS خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ویژگی نقشه سایت فعال است و به درستی کار می کند. اگر از افزونه یا افزونه استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که به‌روز است و با نسخه CMS شما سازگار است. مشکلاتی را که کشف کردید عیب یابی کنید و نقشه سایت را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

نقشه سایت به درستی به گوگل ارسال نشده است

نقشه سایتی که به درستی ارسال نشده باشد ممکن است توسط Google استفاده نشود. بسته به اندازه سایت شما، ممکن است مشکل بزرگی باشد یا نباشد.

نحوه رفع : URL نقشه سایتی که به کنسول جستجوی گوگل ارسال کرده اید را برای اشتباهات تایپی یا خطاها دوباره بررسی کنید. اگر ببینید “نمی توان واکشی کرد” در زیر وضعیت، مطمئن شوید که URL ارسال شده درست و کار می کند.

اگر نمی د،د نقشه سایت شما کجاست، بررسی کنید که چگونه نقشه سایت یک وب سایت را پیدا کنید.

این وضعیت قدیمی است زیرا Google اخیراً آن صفحه را ن،یده است

گاهی اوقات، ممکن است گوگل اخیراً صفحه خاصی را ،یده باشد، که می تواند منجر به اطلاعات قدیمی در کنسول جستجوی گوگل شود.

نحوه رفع : صبور باشید و منتظر بم،د تا گوگل به صورت خودکار صفحه را ب،د، یا می تو،د با استفاده از آن، روند را تسریع کنید “درخواست نمایه سازی” ویژگی در کنسول جستجوی گوگل

درخواست ویژگی نمایه سازی در کنسول جستجوی گوگل

این امر از Google می خواهد تا صفحه را ب،د و وضعیت آن را در گزارش به روز کند. به خاطر داشته باشید که فرآیند نمایه سازی گوگل زمان بر است و ممکن است نتایج فوری را مشاهده نکنید.

نظرات و نکات نهایی

این یک غرغر نسبتاً طول، در مورد این وضعیت واحد در کنسول جستجوی Google بود. با این حال، اگر کمی من را بشناسید، می‌د،د که کنسول جستجوی گوگل ابزار سئو مورد علاقه من است، بنابراین من عاشق کاوش عمیق در آن هستم. امیدوارم چیز جدید و مفیدی از آن یاد گرفته باشید!

من همچنین سایر راهنماهای کنسول جستجوی Google را نوشته ام که ممکن است به آنها علاقه مند باشید:


منبع: https://seosly.com/blog/indexed-not-submitted-in-sitemap-is-indexed-unsubmitted-pages-pnly/