دسته‌ها
اخبار

آینده چت ربات ها و جستجوی هوش مصنوعی


Google Bard: هر آنچه باید در مورد آن بد،د و اینکه چگونه روش جستجوی ما را بازتعریف می کند

بالا،ه گوگل چت ربات هوش مصنوعی خود را معرفی کرد – Google Bard. مانند رقبای احتمالی خود، ChatGPT و Bing Bot، Bard می تواند پرس و جوها را درک کند و در پاسخ پاسخ هایی شبیه به انسان ایجاد کند.

اما آیا این شروع راه جدیدی برای جستجوی وب در آینده است؟

این رونمایی تنها مرحله بعدی مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی بین گوگل و OpenAI و مایکروسافت است. و با به‌روزرس، اخیر – و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که در راه است – گوگل قبلاً قول داده است که چشم‌انداز جستجوی آنلاین را آنطور که می‌شناسیم تغییر دهد.

اکنون که به طور گسترده در دسترس است، در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره Google Bard بد،د.

Google Bard چیست؟

Google Bard یک سرویس گفتگوی آزمایشی هوش مصنوعی از Google است که مانند ChatGPT عمل می کند. این چت ربات هوش مصنوعی خود گوگل است که می تواند پاسخ هایی شبیه انسان به هر درخواستی که بخواهید به هوش مصنوعی بگویید ایجاد کند.

اما برخلاف ChatGPT، Google Bard در ابتدا بر اساس آن بود LaMDA (مدل زب، برای برنامه‌های گفتگو)– خانواده ای از مدل های زبان بزرگ مکالمه (LLM). LaMDA بر روی مجموعه‌های داده و پارامترهای عظیم آموزش دیده است، که به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا اطلاعات مفید و همچنین زبان ما را «یاد بگیرد».

اخیراً در I/O 2023 گوگل، فاش شد که Bard اکنون توسط پیشرفته‌ترین LLM دیگر خود پشتیب، می‌کند: پالم 2. همانطور که آنها بیان ،د، این به Bard اجازه می دهد تا یک ربات بسیار کارآمد باشد و حتی مشکلات قبلی (احتمالاً مرتبط با آنها را برطرف کند. اشتباه اطلاعات غلط زم، که آنها برای اولین بار چند ماه پیش بارد را اعلام ،د).

با پشتیب، از LLM آنها، نتیجه این است که Bard می تواند وظایفی مانند پاسخ دادن به سؤالات و پیروی از دستورالعمل ها را انجام دهد و می تواند مکالمه ای را با کاربران به شیوه ای شگفت آور طبیعی انجام دهد.

جدای از آن، می‌تواند کاری را انجام دهد که امروزه بیشتر چت‌ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند انجام دهند: نوشتن و اشکال‌زدایی کد، و پاسخ به مسائل ریاضی. یکی از کاربردهای پرطرفدارتر کمک به بلاک نویسنده با ایجاد طرح کلی، همکاری در مقالات، یا حتی ارائه جزئیات بیشتر برای مقالات است. به نظر می رسد که آسمان با یک چت ربات قدرتمند هوش مصنوعی مانند بارد محدودیت دارد.

Google Bard برای چه مواردی استفاده می شود؟

این هوش مصنوعی مکالمه ای آزمایشی برای برقراری ارتباط با کاربران و ارائه پاسخ ها یا نتایج مورد نظر آنها آموزش دیده است. همانطور که گفتم، آسمان محدودیت برای این نوع فناوری است، اما در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از Google Bard آورده شده است:

  1. دریافت اطلاعات – بارد به طور کلی می‌تواند پاسخ‌های قابل فهم و واقعی به سؤالات شما ارائه دهد. تا زم، که درخواست شما هیچ یک از دستورالعمل‌های محتوای Google را نقض نکند، Bard با اطلاعاتی که می‌خواهید بد،د پاسخ خواهد داد. حتی می تو،د سوالات عجیبی مانند “م،ای زندگی چیست؟” بپرسید. و به شما پاسخ خواهد داد.
  2. انواع مختلف نوشتار ایجاد کنید – از شعر گرفته تا ایمیل گرفته تا مقالات وبلاگ، Google Bard می تواند به شما در نوشتن کمک کند. پاسخ‌های بارد بسته به درخواست شما می‌تواند از رسمی، خلاقانه و حتی معمولی متغیر باشد. تکه‌ها یا ایده‌هایی که می‌تو،د از پاسخ‌های محتوای Bard دریافت کنید، می‌توانند به شما در ایجاد ایده‌هایی برای حرفه یا شغل خود کمک کنند.
  3. Translate – می تواند تقریباً مشابه Google Translate عمل کند. حتی کلمات یا عبارات غیر رسمی در زبان های خارجی مانند زبان عامیانه را می داند که می تواند بسیار مفید باشد. اما، گوگل با پشتیب، از زبان های ژاپنی و کره ای فقط می تواند به زبان ،یسی پاسخ دهد. گسترش پشتیب، زبان فراتر از ،یسی برنامه ریزی شده است و بخشی از یک برنامه توسعه 40 ساله برای Bard است.
  4. کد-یک ویژگی جدیدتر، Bard اکنون می‌تواند به کاربران در برنامه‌نویسی ساده و وظایف توسعه نرم‌افزار کمک کند. این شامل تولید کد، اشکال زدایی کد و توضیح است.
  5. خلاصه ، داده ها – Bard می تواند به سرعت مهم ترین نکات را از مقالات، پست های وبلاگ و صفحات وب برای شما هضم و خلاصه کند. همچنین می تو،د از آن بخواهید که به شما در مقایسه داده ها یا تحقیقات کمک کند.

البته این فهرست کاملی از آنچه این چت ربات هوش مصنوعی می تواند انجام دهد نیست. می تو،د از آن بخواهید که دستور غذا پیدا کند، رزومه شما را بنویسد، و حتی به شما کمک کند تا برای یک ارائه آماده شوید.

برای من غیرممکن است که همه موارد استفاده بارد را در اینجا فهرست کنم، و اینکه برای چه از آن استفاده خواهید کرد بستگی به آنچه که به دنبال آن هستید دارد.

آیا بارد گوگل در دسترس است؟

بله، Google Bard اکنون در دسترس است. گوگل بارد را معرفی کرد و عملکردها و ویژگی‌های آن در فوریه 2023 برمی‌گردد و آنها اعلام ،د که اکنون برای استفاده همه در ماه مه 2023 در Google I/O در دسترس است. در حال حاضر در 180 کشور و منطقه قابل دسترسی است.

چگونه می توانم به Google Bard دسترسی داشته باشم؟

با جستجو می توان به Bard دسترسی پیدا کرد bard.google.com، با استفاده از افزونه Google Bard Chrome، یا فقط با جستجوی آن در هر مرورگری که استفاده می کنید.

رابط کاربری Google Bard، در حالت تاریک.

هنگامی که به آن دسترسی پیدا کردید، این صفحه را مشاهده خواهید کرد و اکنون می تو،د شروع به استفاده و ارائه هر درخواستی که می خواهید کنید.

نحوه استفاده از Google Bard

پیمایش رابط کاربری (UI) Bard بسیار آسان است. به سادگی درخواست خود را در کادر متن تایپ کنید، enter را فشار دهید و مکالمه با ربات چت هوش مصنوعی شروع می شود.

رابط کاربری Google Bard که پاسخ یک درخواست در مورد SEO را نشان می دهد.

پاسخ‌های طول،‌تر ش،ته می‌شوند و همچنین می‌توانند از قالب‌بندی متن غنی، اغلب در نقاط یا فهرست‌ها استفاده کنند، که اسکن آن را آسان می‌کند.

اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید، اگر از اولین پاسخ بارد راضی نیستید، یا اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید، امکان مشاهده سایر پاسخ‌های پیش‌نویس آن را فراهم می‌کند. این می تواند پاسخ دقیق تری یا زمینه بیشتری ارائه دهد. همچنین می‌تو،د پیش‌نویس را بپسندید یا نپسندید تا بارد بداند که آیا دیگر پاسخ‌های آن را ترجیح می‌دهید یا نه.

پاسخ های پیش نویس Google Bard در مورد سئو.

اگر می‌خواهید موضوعات دیگری را ببینید یا اطلاعات بیشتری را به صورت آنلاین مشاهده کنید، می‌تو،د آن را در گوگل جستجو کنید. این موضوع موضوعات جستجوی مرتبطی را نشان می‌دهد که با کلیک ،، به نتایج جستجوی ارگ،ک منتهی می‌شوند.

گزینه Google Bard برای دیدن سایر موضوعات جستجو و گزینه Google آن.

آیا استفاده از Google Bard ایمن است؟

Google Bard اگرچه بسیار قدرتمند است، اما خطاناپذیر نیست.

هنگام ایجاد پاسخ، بارد معمولاً از دستورات کاربر پیروی می کند و می تواند دستورالعمل ها و سؤالات گذشته را به خاطر بسپارد (مشابه ربات بینگ). با این حال، آن را دنبال نمی کند هر سریع، زیرا دارای کنترل‌های ایمنی داخلی است و به شدت به خط‌مشی‌های محتوای Google پایبند است اصول هوش مصنوعی.

این احتمال ایجاد نتایج “بد” مانند گفت،ای توهین آمیز را کاهش می دهد.

با این حال، هنوز این احتمال وجود دارد که بتواند اطلاعات گمراه کننده یا پاسخ های بالقوه م،ب را ارائه دهد.

درک این نکته مهم است که Google Bard یک ابزار هوش مصنوعی است که هنوز در حال توسعه است و ممکن است گاهی نتایج بدی به همراه داشته باشد. درک این موضوع خطرات را برای ما کاربران کاهش می دهد.

Bard همچنین برای یادگیری از کاربران خود آموزش دیده است، زیرا راهی برای رتبه بندی پاسخ های خود ارائه می دهد. در UI، همچنین گزینه ای برای گزارش مشکلات قانونی با پاسخ آن وجود دارد که شامل موارد زیر است:

مسائل حقوقی که می تو،د برای پاسخ های Google Bard گزارش دهید.

آیا پاسخ های Google Bard دقیق هستند؟

نه. بارد هنوز هم در نظر گرفته می شود تجربی هوش مصنوعی، به این م،ی که دقت آن هنوز ناقص است – خود گوگل بارد فاش کرد که ممکن است هر از گاهی اطلاعات نادرست یا گمراه کننده تولید کند و کاربران را تشویق به بررسی واقعیت کند.

گوگل بارد می گوید که همیشه قادر به تولید نتایج واقعی نیست.

این عبارت بالا مهم است زیرا برخلاف ChatGPT، Google Bard به آن دسترسی دارد همه از اینترنت این بدان م،است که می تواند اطلاعات مربوط به رویدادهای جاری و زمینه مدرن را ببیند و بنابراین در پاسخ های خود به آنها ارجاع دهد. با این حال، این بدان م،ا نیست که هوش مصنوعی به طور کامل با اطلاعات زمان واقعی به روز شده است.

بنابراین در حالی که آن را می توان پاسخ‌های مرتبط به سؤالات موضوعی را ارائه دهید، به این م،ی نیست که پاسخ‌هایی که ارائه می‌کند 100٪ درست هستند – بنابراین نیاز به سلب مسئولیت است.

آیا Google Bard منابع خود را ذکر می کند؟

از ماه می 2023، بارد اکنون به منابع خود استناد می کند. جک کراوچیک، نماینده گوگل، اعلام کرد که این به‌روزرس، بخشی از هدف آنها برای مفیدتر ، Bard است، در حالی که دسترسی ناشران اصلی را که اطلاعات خود را از آنها دریافت می‌کند، افزایش می‌دهد.

این یک است بسیار به روز رس، خوش آمدید برای ناشران وب و سئوکار، مانند من و من. اگر بارد تصمیم گرفت به مقاله شما استناد کند، کاربران می توانند به راحتی به آن مراجعه کنند، اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر هستند. اما هنوز باید ببینیم که آیا این به‌روزرس، منجر به ترافیک بیشتر می‌شود یا کاربران این نقل‌قول‌ها را نادیده می‌گیرند.

با این اوصاف، به نظر می رسد که نقل قول های بارد تا زمان نگارش با موفقیت اجرا نشده است. در مقایسه، Bing Bot مدتی است که استنادات را ارائه می دهد و این کار را با اطمینان بیشتری انجام می دهد. اما با این حال، این یک گام در مسیر درست است.

Google Bard برای سئو به چه م،است؟

همانطور که قبلا اشاره کردم، انتشار Google Bard به طور موثر عصر جدید جستجو را آغاز می کند، که بسیاری آن را تجربه مولد جستجوی جدید یا SGE می نامند.

همانطور که می د،م نسخه آزمایشی جستجو، 10 پیوند آبی را که سال ها صفحه اول گوگل را تعریف کرده اند، از اولویت خارج کرد.

چگونه؟ خوب، بارد کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد. بارد به جای بررسی چندین مقاله یا صفحه برای دریافت پاسخ مورد نظر، می تواند به طور بالقوه آن را به شیوه ای مختصر به شما ارائه دهد. حتی به شما این امکان را می دهد که سؤالات بعدی بپرسید.

ممکن است برای بسیاری بسیار مفید و صرفه جویی در زمان باشد، اما اکنون به این م،ی است که کاربران این گزینه را دارند که برای دریافت پاسخ یا تصمیم گیری از چندین سایت بازدید نکنند. این کلیک‌ها همان چیزی است که وب‌سایت‌های ما به آن تکیه می‌کنند – و هستند بسیار برای سئو مهم است.

این مست،م چه چیزی است؟ ممکن است در چند ماه آینده شاهد ترافیک کمتری باشیم، به خصوص اگر کاربران بیشتر و بیشتری بارد را به جستجوی ارگ،ک ترجیح دهند.

اما، در نهایت، گوگل تحت فشار قرار خواهد گرفت تا راه‌هایی برای ترافیک (و درآمد) پیدا کند تا بتواند به سازندگان و سایت‌های آنها دسترسی پیدا کند، بنابراین هنوز انگیزه‌ای برای ایجاد محتوا برای ما وجود دارد.

غذای آماده کلیدی

رقابت به سمت هوش مصنوعی و عصر جدید جستجو هیچ نشانه ای از توقف با انتشار رسمی Google Bard را نشان نمی دهد.

در حالی که برای بسیاری جذاب است و موارد استفاده متعددی را ارائه می دهد، بارد هنوز در مراحل اولیه خود است و محدودیت هایی دارد که باید از آنها آگاه باشیم.

من به آزمایش ویژگی‌های بارد در حین عرضه ادامه خواهم داد، اما در حال حاضر، تمام آنچه در مورد این هوش مصنوعی می‌د،م در این مقاله پوشش داده شده است – و با چندین پیامد برای سئو که باید در نظر بگیریم زیرا ربات چت ممکن است در آینده به جریان اصلی تبدیل شود. ماه ها.




منبع: https://seo-hacker.com/google-bard/