دسته‌ها
اخبار

آیا هوش مصنوعی بینگ چت می تواند Google Bard را تصاحب کند؟


آیا هوش مصنوعی بینگ چت می‌خواهد Google Bard را تصاحب کند؟

در طول سال ها، شاهد نبردهای حماسی بین غول های موتورهای جستجو بوده ایم. ما شاهد این بودیم که گوگل، بینگ و یاهو با هم روبرو شده اند و هر کدام برای سهم بازار رقابت می کنند. و اکنون، یک رقیب جدید وارد عرصه شده است – هوش مصنوعی چت بات بینگ.

راه اندازی این ابزار آزمایشی در 7 فوریه 2023 گذشته، مایکروسافت را جلوتر از مسابقه داد – و گوگل را مجبور کرد که Bing را به ،وان یک رقیب برای آینده جستجو جدی بگیرد.

اما سوال اینجاست: آیا هوش مصنوعی چت بینگ می تواند Google Bard را از بین ببرد؟ بیایید بیشتر بررسی کنیم.

نحوه عملکرد هوش مصنوعی بینگ چت در حال حاضر

با پشتیب، OpenAI، چت ربات جدید بینگ برای ارائه نتایج جستجوی بهتر و ارائه یک تجربه جستجوی جدید برای کاربران طراحی شد – و کار کرد.

بینگ اکنون 100 میلیون کاربر فعال روزانه دارد. در حالی که این رقم در مقایسه با میلیون‌ها نفری که امروزه هنوز از Google استفاده می‌کنند بسیار ناچیز به نظر می‌رسد، کافی است آنها را وادار کنیم تا با چت ربات آزمایشی خود، Bard، یک «کد قرمز» اعلام کنند.

در 8 مارس 2023، یوسور مهدی، مدیر بازاریابی مایکروسافت، به اشتراک گذاشت که بینگ پس از راه اندازی هوش مصنوعی چت یک ماه پیش، از 100 میلیون کاربر فعال روزانه خود پیشی گرفت. در اینجا چیزی است که یوسور مهدی در مورد آنها می گوید پیشرفت در مورد جدید بینگ:

«از میلیون‌ها کاربر فعال پیش‌نمایش جدید بینگ، بسیار خوب است که می‌بینیم تقریباً یک سوم آنها برای بینگ جدید هستند. ما این جذابیت بینگ جدید را به‌،وان تأییدی بر دیدگاه خود می‌د،م که جستجو به دلیل اختراع مجدد و ارزش منحصربه‌فرد ،یب جستجو + پاسخ‌ها + چت + ایجاد در یک تجربه است.

ث،ا نه تنها شاهد رشد کاربران جدید هستیم، بلکه شاهد افزایش تعامل هستیم زیرا افراد بیشتری جستجوهای روزانه بیشتری را انجام می دهند. “

از این چه چیزی می تو،م به دست آوریم؟ اول، اینکه بینگ از راه‌اندازی راه‌اندازی اولین اشکال‌زدایی بعدی، که گوگل نتوانست به‌،وان یک پیشگام در راه‌اندازی آن به‌،وان یک پیشگام در راه‌اندازی آن، بهره‌مند شود. زمینه چت هوش مصنوعی. به جرات می توان گفت که گوگل زم، که راه اندازی Bard خود را به دلیل ChatGPT بینگ به تاخیر انداخت، جایگاه خود را از دست داد.

و دوم اینکه بینگ در مسیر درستی در اختراع مجدد تجربه جستجو قرار دارد. با بیش از یک ماه آزمایش بتا (و چند هفته آزمایش باز برای همه ،، که در لیست انتظار خود ثبت نام کرده‌اند)، اکنون می‌تو،م نگاهی بهتر به عملکرد هوش مصنوعی چت بینگ بیندازیم.

نحوه دسترسی به چت ربات هوش مصنوعی بینگ

شما ربات چت هوش مصنوعی بینگ را به ،وان یک ویژگی جدید در نوار جستجوی آنها خواهید یافت. در زیر دکمه “بیایید چت” یا “چت” در پایین کادر جستجو قرار دارد. همچنین می تو،د روی گزینه “Chat” در صفحه اصلی Bing کلیک کنید.

انجام این کار شما را به صفحه چت بات هدایت می کند. در اینجا، خواهید دید که کاملاً با نوار جستجوی معمولی شما متفاوت است – و بیشتر شبیه چت ، با شخص دیگری در چیزی مانند Google Teams یا Slack است.)

من خودم آن را برای دو هفته گذشته آزمایش کرده ام و به نظرم پیشرفت قابل توجهی نسبت به آن داشته است عملکرد و تجربه کاربری ChatGPT.

ربات چت هوش مصنوعی بینگ به درخواست من پاسخ می دهد "سئو هکر کیست"

چت ربات هوش مصنوعی بینگ چگونه پاسخ می دهد؟

توانایی دسترسی به اینترنت و داده های فعلی یک پیشرفت قابل توجه برای New Bing است. و با گنجاندن منابع و پاورقی ها در نتایج جستجو، که در هنگام استفاده از ChatGPT به یک مشکل کلیدی می پردازد، این یک گام جلوتر می رود.

این نیز مانند ChatGPT از محتوا آگاه است. جستجوهای قبلی شما را به خاطر می‌سپارد، بنابراین می‌تو،د بدون نیاز به شروع مجدد، سؤالات بعدی را برای اطلاعات بیشتر در مورد موضوع مورد علاقه خود بپرسید. با این حال، محدودیت حدا،ر 2000 کاراکتر در هر سوال وجود دارد.

ربات چت هوش مصنوعی بینگ به درخواست من پاسخ می دهد "چه ،ی صاحب سئو هکر است؟"

New Bing همچنین شامل دستورات چت برای سایر گزینه های جستجو می شود. هنگامی که کاربران یک اعلان را انتخاب می کنند، مانند «م،ای سئو چیست؟ “، همچنین برخی از سوالات بعدی را ارائه می دهد، مانند “مدیریت شهرت آنلاین چیست.” این می‌تواند منجر به یک تجربه مکالمه جذاب‌تر شود که به بخش دیگری از وب‌سایت پیمایش می‌کند.

ربات چت هوش مصنوعی بینگ به درخواست من پاسخ می دهد "منظور از سئو چیست؟"

پس از آزمایش New Bing در چند روز گذشته، متوجه شدم که نتایج هنگام انتخاب یک درخواست پس از جستجو بسیار مفید هستند.

به روز رس، های اخیر با ربات چت هوش مصنوعی بینگ

پس از گذشت چند هفته از راه اندازی اولیه، مایکروسافت چندین به روز رس، برای چت ربات هوش مصنوعی ارائه کرده است.

یکی از آنها این است که اکنون در پاسخ به برخی از اولین انتقادات از ربات چت، پاسخ هایی را با سه لحن مختلف ارائه می دهد.

سه تنظیمات پاسخ ربات Bing AI: Creative، Balanced و Precise

پیش‌فرض روی «متوازن» تنظیم شده است، که معمولاً پاسخ‌های خنثی ایجاد می‌کند که در موضوع خاصی طرف نمی‌شوند. گزینه‌های دیگر عبارتند از «خلاقانه» که پاسخ‌های بازیگوش‌تر و اصلی‌تر را ایجاد می‌کند و «دقیق» که مختصرترین و واقعی‌ترین پاسخ‌ها را ایجاد می‌کند.

مایکروسافت یک ویژگی دیگر نیز داده است: توانایی تولید تصاویر (که در زمان نگارش این مقاله، در حال حاضر در حال انجام است). ساخته شده بر روی مدل DALL·E، به کاربران اجازه می دهد تا با تایپ دستور “ایجاد تصویر” و به دنبال آن دستورالعمل های شما، تصاویر تولید کنند.

در نهایت، عملکرد جستجو در خود چت بات هنوز به 15 پرس و جو در هر جلسه و 150 پرس و جو در روز محدود است. می‌تو،د تعداد مواردی که در هر موضوع باقی مانده‌اید را در پایین سمت راست آ،ین پاسخی که Bing ارائه می‌کند پیگیری کنید:

محدودیت های پاسخ ربات چت هوش مصنوعی بینگ

چگونه هوش مصنوعی بینگ چت با Google Bard مقایسه می شود؟

با استفاده از مقدار قابل توجهی از رفتار جستجو با ChatGPT، Bing قوی ظاهر می شود و الگوی جدیدی از آنچه کاربران می توانند از استفاده از موتور جستجو به دست آورند را نشان می دهد.

در حال حاضر، روش جدیدی از جستجو را نیز ارائه می‌کند که در Google امکان‌پذیر نیست، به این م،ی که می‌تواند مقداری از ترافیک بالقوه را از Google دور کند – هرچند که تنها یک فرورفتگی کوچک در حجم جستجوی Google ایجاد می‌کند.

و این بدان م،ا نیست که گوگل با بینگ مبارزه نخواهد کرد. گوگل برای مدت طول، استاندارد طلایی برای یافتن اطلاعات آنلاین بوده است. الگوریتم آن پیچیده و کارآمد است و قادر است به سرعت مقادیر زیادی از داده ها را غربال کند تا نتایج مرتبط را در عرض چند ث،ه ارائه دهد.

در زمان نگارش این مقاله، گوگل به تازگی لیست انتظار خود را برای بارد باز کرد– اما هنوز چیزی قابل توجه در مورد نتایج چت هوش مصنوعی خود به اشتراک نگذاشته است. تنها چیزی که تا به حال دیده‌ایم یک قدم زدن بسیار ابتدایی از بارد است و چیز زیادی را نشان نمی‌دهد.

یکی از چیزهای جالبی که می د،م این است که Google از Bard می خواهد کارت های نمودار دانشی را که اغلب در SERPS خود می بینید، بهبود بخشد، به ویژه در هنگام پرسیدن سؤالاتی که پاسخ های ساده ای دارند.

آنها همچنین بیان کرده‌اند که پاسخ‌های بارد برای پاسخ به سؤالات NORA طراحی شده‌اند – پرسش‌هایی که هیچ‌، پاسخ درستی ندارد. این با رویکردی که نیو بینگ استفاده می کند متفاوت است. می تو،د پیش نمایشی از نحوه کارکرد این کار را بررسی کنید تاپیک توییتری برودی کلارک.

با مقایسه این دو در ارزش اسمی، فکر می‌کنم رویکرد استفاده شده توسط Bing بر روی ناشران متمرکز است، در حالی که Google خود محتوا را متمرکز می‌کند. اما باز هم، از آنجایی که این دو ابزار هنوز در حال توسعه هستند، ما فقط باید ببینیم که تا کجا با پیاده سازی آنها پیش می روند.

آیا هوش مصنوعی بینگ چت بات می تواند قدرت را در دست بگیرد؟

وقتی صحبت از این سوال می شود که آیا چت هوش مصنوعی بینگ می تواند Google Bard را تصاحب کند، چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

مهمترین چیز این است: گوگل ممکن است Bard را در همان مسیری توسعه ندهد که هوش مصنوعی بینگ در حال حرکت است. کاملاً ممکن است که هر دو AI عملکردهای جستجوی کاملاً متفاوتی را ارائه دهند. و اگر این کار را انجام دهند، مقایسه این دو فایده ای ندارد.

اما می‌تو،م آن‌ها را از نقطه نظر فناوری ارزیابی کنیم، زیرا هم هوش مصنوعی بینگ چت و هم Google Bard فناوری‌های چت بات هستند که از هوش مصنوعی برای تعامل با کاربران و ارائه اطلاعات یا کمک استفاده می‌کنند. بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

  • تجربه ی کاربر: موفقیت هر چت بات به شدت تحت تاثیر تجربه کاربری آن است. یک ربات چت در صورتی که استفاده از آن ساده باشد، اطلاعات قابل اعتمادی ارائه دهد و بتواند پرس و جوهای کاربر را درک کند، به احتمال زیاد موثر خواهد بود. از نظر تجربه کاربری، گوگل دارای سابقه طول، و سابقه تثبیت شده برتری است. با این حال، هوش مصنوعی بینگ چت به طور مداوم در حال توسعه است، بنابراین ممکن است بتواند از نظر تجربه کاربر به عقب بیفتد.
  • ویژگی ها و قابلیت ها: ویژگی ها و قابلیت های هر چت بات باید در نظر گرفته شود. Google Bard در حال حاضر در حال توسعه برای “اطلاعات پیچیده و دیدگاه های متعدد را در قالب های هضم آسان تقطیر کنید“، و ممکن است با سایر محصولات Google، مانند Maps و Search سازگار باشد. Google Bard همچنین دارای یک دکمه “Google It” است که برای بررسی واقعی منابع ربات استفاده می شود. در مقایسه، هوش مصنوعی بینگ چت احتمالاً با سایر محصولات مایکروسافت سازگار نیست، بنابراین ممکن است به اندازه Google Bard دارای ویژگی ها و عملکردها نباشد.
  • سهم بازار: در نهایت، سهم بازار عامل دیگری است که باید در نظر گرفته شود. گوگل موتور جستجوی غالب است و Google Bard در توابع جستجوی آن تعبیه خواهد شد. این به Google Bard مزیت قابل توجهی از نظر دید و دسترسی می دهد. با این حال، هوش مصنوعی بینگ چت نیز توسط یک شرکت فناوری بزرگ پشتیب، می‌شود و پتانسیل افزایش سهم بازار خود را در طول زمان دارد.

به سختی می توان به طور قطعی گفت که آیا هوش مصنوعی چت بات بینگ در نهایت از نظر سهم بازار یا محبوبیت از Google Bard پیشی خواهد گرفت. با این حال، یک چیز مسلم است –چت بات ها در جستجو به طور فزاینده ای محبوب می شوند، و در حال حاضر توسط برخی از شرکت های بزرگ مانند آمازون و مایکروسافت استفاده می شود.

همانطور که شرکت های بیشتری شروع به ادغام آنها در سیستم های خدمات مشتری خود می کنند، احتمالاً در آینده نزدیک رایج تر خواهند شد.

چه چیزی می تو،م از چت بات بینگ بیاموزیم؟

بینگ اولین موتور جستجویی است که ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی – مانند عملکرد ربات چت – را برای جستجو به نمایش می‌گذارد. این بدان م،است که همچنین اولین موردی است که نشان می دهد کار با ابزارهای جدید هوش مصنوعی چقدر دشوار و غیرقابل پیش بینی است.

فقط تست های بتا را با چت ربات بینگ مایکروسافت انجام دهید، که در چند هفته گذشته به طور گسترده توسط بسیاری مستند شده است. این استدلال به ویژه نمونه خوبی از شگفتی ها و اشتباهاتی است که در اوایل مرتکب شد.

اما به لطف تست‌های بتا باز، مایکروسافت توانست محافظ‌های بیشتری برای تولید محتوا اعمال کند و محدودیت‌های داخلی OpenAI را تشدید کند. و همانطور که مایکروسافت درس های خود را می آموزد، من مطمئن هستم که بقیه صنعت موتورهای جستجو نیز به دنبال آن هستند.

هوش مصنوعی جدید مایکروسافت همچنین روش جدیدی برای جستجو ارائه می دهد. این یک دوره جدید از تعامل با اطلاعات آنلاین را باز می کند زیرا این هوش مصنوعی محاوره ای است که هم به پایگاه داده جستجوی عظیم و هم مدل های قدرتمند زبان هوش مصنوعی ضربه می زند.

با این حال، هنوز خطر عواقب بالقوه جدی وجود دارد – مدل‌های هوش مصنوعی، حتی مدل‌های پیچیده و آزمایش‌شده مانند ربات چت بینگ، ممکن است نتوانند واقعیت‌ها را به طور قابل اعتمادی از داستان جدا کنند. و ما هنوز هیچ AI را ندیده ایم که بتواند این کار را انجام دهد. بارد، با منابع گسترده و توسعه گوگل نیز تغذیه می شود در روز افشای بزرگ خود اطلاعات نادرستی ارائه کرد.

با این وجود، اکنون یک مسابقه تسلیحاتی باز هوش مصنوعی در میان تقریباً هر شرکت بزرگ فناوری وجود دارد. متا به تازگی اعلام کرده است که قصد خود را برای تمرکز بر هوش مصنوعی مولد دارد، در حالی که اسنپ چت اعلام کرد که یک آزمایش مداوم با OpenAI دارد، همان شرکتی که مایکروسافت برای چت ربات مجهز به هوش مصنوعی خود با آن کار می کند.

در حالی که من علاقه مندم ببینم این ما را به کجا می برد، می ترسم سرعت این شرکت ها منجر به ویژگی های “تجربی” شود که در نهایت اعتبار یا عملکرد کمتری نسبت به جستجوی استاندارد دارند.

بنابراین، به همان اندازه که این ابزارها جذاب هستند، باید به کاربران در مورد نحوه دریافت و تعامل با اطلاعاتی که این هوش مصنوعی های مکالمه ای ارائه می دهند هشدار دهم.

غذای آماده کلیدی

انتشار زودهنگام Bing Chat AI این پتانسیل را دارد که آن را تغییر دهد جستجوی چشم انداز و سئو همانطور که ما آن را می شناسیم. حتی این پتانسیل را دارد که از نظر تجربه کاربر، ویژگی‌ها و قابلیت‌های یکپارچه‌سازی به غول‌های فناوری برسد.

اما وقتی صحبت از Google Bard در برابر هوش مصنوعی Bing به میان می‌آید، موفقیت هر چت ربات در نهایت به این بستگی دارد که چقدر نیازهای کاربران خود را برآورده می‌کند و تا چه حد می‌تواند خود را در بازار متمایز کند.

اگرچه شروع خوبی داشت، اما نتیجه آن هنوز نامشخص است زیرا Google Bard هنوز برای عموم منتشر نشده است. با این حال، می‌تو،م بینش‌های بسیار جالبی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند جستجو را از آزمایش بتای Bing AI به نسخه اولیه آن تبدیل کند، به دست آوریم.

فقط زمان نشان می دهد که آیا هوش مصنوعی بینگ چت بات قادر به رقابت با رقبای خود خواهد بود یا خیر، اما نمی توان انکار کرد که قابلیت های آن آن را به ابزاری ارزش بررسی تبدیل کرده است!




منبع: https://seo-hacker.com/bing-ai-vs-google-bard/