در سپتامبر امسال، ما به مشاهده نوسانات نتایج غنی از پرسشهای متداول، ویدئو و دستور غذا ادامه دادیم. گوگل همچنین بهروزرس،های ماه سپتامبر و بررسیهای محصول را منتشر کرده است. در حالی که هنوز خیلی زود است که تأثیر این بهروزرس،ها را بیان کنیم، ما دو نکته کلیدی و خلاصهای از آنچه در ماه سپتامبر در دنیای Schema Markup اتفاق افتاد را گردآوری کردهایم.
دو نکته کلیدی:
- جستجو در حال تغییر است – با انجام بهروزرس،های Google برای SERP، در ویدیو، سؤالات متداول و نتایج غنی از محصول.
- برای دستیابی به نتایج بهینه در تغییر چشم انداز جستجو، نتایج غنی خود را متنوع کنید و نشانه گذاری طرحواره خود را مدیریت کنید.
تغییرات نتایج غنی در سپتامبر 2022
سوالات متداول تغییرات نتایج غنی
در آگوست گذشته، گزارش دادیم که 42 درصد از مشتریان ما با کاهش کلیکها برای نتایج غنی پرسشهای متداول خود در تلفنهای همراه و رایانه رومیزی مواجه شدهاند.
این روند تا ماه سپتامبر ادامه داشته است زیرا ما همچنان شاهد کاهش کلیکهای 45.88 درصدی مشتریان ما برای نتایج غنی از پرسشهای متداول در دو هفته اول ماه هستیم و 43.53 درصد از مشتریان ما همچنان شاهد کاهش کلیکهای مربوط به پرسشهای متداول خود بودهاند. نتایج نیمه دوم شهریورماه تا به امروز، شاهد این هستیم که این کاهش بر طیف وسیعی از صنایع تأثیر می گذارد.
بهداشت و درمان یکی از صنایعی است که ضربه زیادی خورد. 57 درصد از مشتریان خدمات بهداشتی ما شاهد کاهش بیشتر کلیکها و بازدیدها در سپتامبر امسال بودند. Google دیگر نتایج غنی پرسشهای متداول را اعطا نمیکند پزشک صفحات، منجر به کاهش کلیک برای نتایج غنی از پرسشهای متداول آنها میشود. با این حال، بسیاری از این مشتریان هنوز از نتایج غنی پرسشهای متداول در خدمات و صفحات وبلاگ خود کلیک میکنند.
ما هنوز دلیل کاهش سایر صنایع را شناسایی نکرده ایم، اما می د،م که الگوریتم گوگل دائما در حال تغییر است. نتایج غنی از پرسشهای متداول به عملکرد خود ادامه میدهند، با این حال، سازمانها باید استراتژی نشانهگذاری طرحواره خود را بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنند که دارای یک مجموعه متنوع از نتایج غنی هستند.
این ی،ی بررسی نتایج غنی سازمان شما امروز در حال دستیابی است و فعالانه به دنبال محتوایی در سایت شما است که برای انواع بیشتری از فرصت های نتایج غنی واجد شرایط باشد. تنوع بخشیدن به نتایج غنی به وب سایت شما امکان می دهد علیرغم تغییرات Google به عملکرد خود ادامه دهد و تیم شما می تواند به سرعت در زمان اجرای یک نتیجه غنی خاص، به عملکرد خود ادامه دهد.
گوگل یوتیوب را برای نتایج غنی از ویدیو ترجیح می دهد
ما برای اولین بار کاهش شدید کلیکها و برداشتها را برای «نتایج غنیشده ویدیو» در ماه ژوئن مشاهده کردیم، جایی که 70 درصد از مشتریان ما شاهد کاهش عملکرد «نتایج غنیشده ویدیو» در دستگاههای رومیزی بودند. Video Rich Results در ماه اوت شروع به بهبود کرد تا این کاهش ناگه، دوباره در سپتامبر.
در نیمه اول سپتامبر، شاهد کاهش 41.86 درصدی مشتریانمان در کلیک ها و کاهش 53.49 درصدی در نمایش نتایج غنی از ویدیوی آنها نسبت به نیمه دوم آگوست بودیم.
علاوه بر تعداد مشتری، که تحت تأثیر قرار گرفتند، شاهد تغییر بزرگی نیز بودیم چگونه نتایج غنی از ویدیو در SERP نشان داده می شوند. گوگل یوتیوب را بر سایر ارائه دهندگان ترجیح می دهد.
آیا این میتواند نتیجه بهروزرس، اصلی Google در سپتامبر باشد یا فقط Google به اصلاح تجربه جستجو ادامه میدهد؟ در ارتباط باشید برای پیدا ،. در حال حاضر، ما هر هفته به نظارت بر نتایج غنی از ویدیو ادامه خواهیم داد تا ببینیم این روند در طول زمان چگونه پیشرفت می کند.
رشد برداشت برای نتایج غنی از دستور غذا
در ماه آگوست، 83 درصد از مشتریان ما گزارش ،د که نتایج غنی از دستور غذا را مشاهده کرده اند که به طور متوسط 3513 درصد نسبت به جولای رشد کرده است.
در سپتامبر امسال، ما همچنان شاهد روند صعودی کلیکها و برداشتها برای نتایج غنی از دستور غذا هستیم و 60 درصد از مشتریان ما شاهد رشد در برداشتها برای نتایج غنی از دستور غذا هستند.
به روز رس، گوگل در سپتامبر 2022
ویژگی های بیشتر جستجوی محصول را می توان با نشانه گذاری طرحواره محصول به دست آورد
در 13 سپتامبر، گوگل اعلام کرد که تجار اکنون می توانند واجد شرایط باشند تجارب فهرست بازرگانان به سادگی با اضافه ، نشانه گذاری طرحواره محصول به صفحات وب آنها، حتی اگر حساب Google Merchant Center نداشته باشند.
این یک خبر فوق العاده است! اکنون به جای دریافت رتبه بندی بررسی، قیمت و در دسترس بودن، نشانه گذاری طرحواره محصول می تواند به شما در دستیابی به تجربیات جدید در جستجو کمک کند. با مبارزه گوگل و آمازون برای جستجوی محصول، ما این را به ،وان حرکت گوگل به سمت فعال ، محصولات بیشتر برای نمایش در SERP می بینیم.
گوگل در حال حاضر دو دسته کلی از تجربیات دارد:
- تجارب فهرست بازرگانان برای صفحات وب که به ،یداران امکان ،ید محصول را در سایت می دهند.
در گذشته، این تجربههای فهرستبندی تاجر (پانل دانش ،ید، نتایج غنی از محصولات پرطرفدار، تجربههای ،ید در Google Images و لنز Google) فقط برای کاربران دارای حسابهای Google Merchant Center باز بود و جزئیات محصول نشاندادهشده در این نتایج غنی از این فهرست ارائه میشد. فید Google Merchant Center. - تکه های محصول برای مجموعه وسیعتری از صفحات وب با اطلاعات محصول (از جمله صفحاتی که محصولات را میفروشند، بررسیهای محصول را منتشر میکنند و/یا اطلاعات را از سایتهای دیگر جمعآوری میکنند).
در گذشته، این تکههای محصول توسط schema.org ارائه میشد تولید – محصول نشانه گذاری طرحواره. الان دیگر اینطور نیست.
فیدهای Google Merchant Center دیگر لازم نیست تا بازرگانان واجد شرایط این ویژگیهای جستجوی محصول پیشرفته باشند. Google ویژگیهای طرحواره محصول (مانند رنگها، اندازه، مواد، الگو، مخاطب، hasEnergyConsumptionDetails، و غیره) را اضافه کرده است، که به بازرگانان اجازه میدهد جزئیات بیشتری از محصول را به نشانهگذاری طرحواره خود اضافه کنند و به نتایج غنیای دست یابند که ترافیک را به سایت خود هدایت میکند.
Google برای کمک به نظارت و مدیریت نتایج غنی از محصول خود، دو گزارش کنسول جستجوی جدید را معرفی کرده است.
- گزارش فهرست بازرگانان
این یک گزارش جدید است که مشکلات Schema Markup را برای تجربههای فهرستبندی رایگان در نتایج جستجو شناسایی میکند. تاجر، که محصولات خود را به صورت آنلاین می فروشند باید از این گزارش استفاده کنند. - گزارش قطعات محصول
این گزارش جایگزین گزارش محصول قبلی با تنظیمات مربوط به جداسازی گزارش فهرست تاجر میشود. دادههای گزارش محصول قبلی هنوز در این گزارش موجود است. این گزارش مشکلات Schema Markup را برای قطعههای محصول در نتایج جستجو شناسایی میکند. سایت هایی که محصولات را به صورت آنلاین نمی فروشند اما همچنان صفحاتی را با نشانه گذاری طرحواره محصول منتشر می کنند باید از این گزارش استفاده کنند.
بهروزرس، بررسی هسته و محصول سپتامبر
در این ماه، گوگل آنها را عرضه کرد به روز رس، هسته سپتامبر (دومین به روز رس، هسته گسترده سال) و به روز رس، نظرات محصول. هر دو به روز رس، پس از آمد به روز رس، محتوای مفید انتشار در 9 سپتامبر 2022 به پایان رسید. ما هنوز تأثیر این بهروزرس،ها را با نوسانات نتایج جستجو مرتبط نکردهایم. با این حال، ما به نظارت و گزارش هر گونه نوساناتی که مشاهده کرده ایم ادامه خواهیم داد.
گوگل از داده های ساخت یافته برای یادگیری ماشین استفاده می کند
ماری هاینز و آلن کنت از گوگل منتشر ،د ،مت پاد،ت در بررسی محصول این سپتامبر
در این ،مت، آلن کنت گفت «آنها به رفتار نگاه می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا بررسی مفید است یا خیر. سپس یادگیری ماشین به ال،ا نگاه می کند تا ببیند آیا این بررسی مفید است یا خیر.
این اولین باری نبود که گوگل در سال گذشته به یادگیری ماشینی اشاره کرد.
در پاد،ت، «دادههای ساختاریافته درباره چیست» در 7 آوریل 2022، رایان لورینگ از گوگل گفت: «بیشتر ویژگیهای ما در طول زمان به آن رویکردی منتقل میشوند که آن را دریافت میکنیم. شاید ما با یک رویکرد شروع کنیم که در آن فقط از ML استفاده می کنیم. و سپس ما در نهایت نشانه گذاری ها را اضافه می کنیم تا افراد کنترل داشته باشند. یا برع، است. و ما شروع میکنیم – با نشانهگذاری در یک رویکرد ا،یستم راهاندازی میکنیم که در آن افراد دادهها را به ما میدهند. و سپس با افزودن طول، مدت ML پوشش این ویژگی را افزایش می دهیم. (رایان لورینگ @ 8:34)
برای انجام یادگیری ماشینی، گوگل باید منابع داده خود را گسترش دهد. آنها اکنون دادهها را از ،یدن، Merchant Center، کلیکهای کاربر و دادههای ساختاریافته دریافت میکنند.
نتیجه
گوگل بهروزرس،های زیادی را برای الگوریتم ایجاد میکند و نحوه استفاده از یادگیری ماشینی را برای لذت بردن کاربر از تجربه جستجوی خود تغییر میدهد. در نتیجه این تغییرات، سئوکاران باید سبد نتایج غنی خود را متنوع کنند، چابک بمانند و آماده تکامل محتوای خود و نشانه گذاری طرحواره برای سرمایه گذاری از تغییرات باشند.
Schema Markup (معروف به داده های ساختاریافته) به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند زیرا شما آن را به زبان ماشین ترجمه می کنید. با اتکای بیشتر گوگل به یادگیری ماشینی، Schema Markup به طور فزاینده ای برای سایت ها برای برقراری ارتباط با ماشین های گوگل و حفظ دید خود در SERP اهمیت بیشتری خواهد داشت.
اگر قبلاً Schema Markup را به ،وان بخشی از استراتژی SEO خود پیاده سازی نکرده اید، منتظر چه چیزی هستید؟ امروز با ما تماس بگیرید تا بد،د که چگونه برنامه Schema می تواند به سازمان شما در جستجو از طریق Schema Markup کمک کند.
مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینهسازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام میدهد به برندهای سراسر جهان کمک میکند تا عملکرد جستجوی ارگ،ک خود را بهبود بخشند.
منبع: https://www.schemaapp.com/schema-app-news/september-2022-rich-results-weather-report-update/