دسته‌ها
اخبار

چگونه به عنوان یک بازاریاب دیجیتال در جستجوی هوش مصنوعی پیمایش کنیم


ژوئن گذشته، ما میزبان یک وبینار با استراتژیست تجربه بیماران دیجیتال بودیم، کریس بویر، در مورد چگونگی پیمایش جستجوی هوش مصنوعی: بینش های کلیدی برای بازاریابان دیجیتال مراقبت های بهداشتی. اگرچه وبینار به سمت صنعت مراقبت های بهداشتی تنظیم شده بود، محتوای مورد بحث ارزش جه، را برای هر بازاریاب دیجیتالی که با جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی سازگار است ارائه می دهد.

در طول وبینار، موضوعاتی مانند:

  • تغییرات در تجربه و رفتار کاربر پس از معرفی جستجوی هوش مصنوعی
  • استراتژی هایی برای افزایش سئو و حفظ ارتباط در چشم انداز جستجوی در حال تکامل
  • چگونه معیار موفقیت در جستجو در حال تغییر است

اگر فرصتی برای شرکت در جلسه زنده پیدا نکردید، در اینجا اطلاعات ضروری از وبینار ما وجود دارد تا به شما کمک کند تا به طور موثر در جستجوی هوش مصنوعی پیمایش کنید.

تجربه کاربر با جستجوی هوش مصنوعی چگونه تغییر می کند؟

همانطور که موتورهای جستجو تکامل یافته اند، روش جستجوی کاربران نیز تکامل یافته است.

امروزه پرس و جوهای جستجو طول، تر و ظریف تر شده اند. کاربران دیگر با کلمات کلیدی کوتاه و ساده جستجو نمی کنند. آنها پرس و جوهای مفصل طول، می پرسند. به ،وان مثال، کاربران به جای جستجوی «بهترین بیمارستان در نیویورک»، اکنون ممکن است «بهترین پزشک زن را که می‌تواند من را برای مشکل X در عرض 5 مایل در 3 هفته آینده ببیند» جستجو کنند.

این جستارهای دقیق نیازمند موتورهای جستجوی هوش مصنوعی برای استنباط دانش، مانند یافتن متخصصان محلی برای یک مشکل مشخص در بازه‌های زم، خاص است. تجارب جستجوی مدرن شامل ماشین های پیشرفته ای است که می توانند زمینه و روابط درون پرس و جوها را درک کنند و پاسخ های مربوطه را با دقت بیشتری ارائه دهند.

کتاب الکترونیکی «آماده شدن برای جستجوی هوش مصنوعی تولیدی: استراتژی‌ها و بینش‌های ضروری» ما را دانلود کنید

تغییر پلتفرم ها و روش های جستجو

کاربران نه تنها نحوه جستجوی خود را تغییر می دهند، بلکه مکان جستجو را نیز تغییر می دهند.

موتورهای مولد هوش مصنوعی مانند Perplexity، ChatGPT، و Google’s AI Overviews در حال افزایش محبوبیت هستند. بنابراین، برای وب سایت ها بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها توسط این موتورهای جستجوی جایگزین قابل خواندن و دسترسی است.

امروزه مردم به دنبال پاسخ مستقیم برای سوالات خود هستند. تجربه جستجوی سنتی دریافت ده پیوند آبی برای غربال ، تکامل یافته است. به جای یک لیست، کاربران اکنون یک پاسخ مجزا و به طور جامع را دریافت می کنند که توسط موتورهای جستجوی هوش مصنوعی مرتبط ترین است.

این تغییر، حفظ جایگاه برتر در نتایج جستجو را برای صاحبان سایت چالش برانگیز می کند. قبلاً حضور در سه جایگاه اول کافی بود، اما اکنون هدف این است که بخشی از یک پاسخ دقیق باشیم. ما “بخشی” از پاسخ برتر را می گوییم زیرا موتورهای جستجوی هوش مصنوعی اکنون یک تجربه انبوه ایجاد می کنند و بهترین پاسخ را برای یک پرس و جو خلاصه می کنند و گاهی اوقات از تعدادی منابع مختلف استفاده می کنند.

این تکامل مشابه با تجربه سفر آنلاینی است که کاربران قبلاً به آن عادت کرده‌اند، همانطور که در جمع‌آوری‌کننده‌هایی مانند Expedia دیده می‌شود، که فرآیند جستجو را با ارائه بهترین گزینه‌ها در سرتاسر وب بر اساس معیارهای کاربر ساده می‌کند. اگر در حال رزرو هتل هستید، این سایت‌ها گزینه‌های انبوه خود را مستقیماً در جستجو مقایسه می‌کنند.

تغییر به تجربیات جستجوی انبوه

اکنون، این رویکرد انبوه به تجربه جستجو منتقل شده است، جایی که موتورهای جستجوی هوش مصنوعی شروع به “تجمیع کننده” با عمودهایی کرده اند که فراتر از سفر است.

اکنون که موتورهای جستجوی هوش مصنوعی می توانند تمام اطلاعات مرتبط را در اختیار کاربران قرار دهند، این امر بر سفر معمولی ،یدار تأثیر می گذارد. کاربران دیگر نیازی به رفتن به وب سایت شما و کلیک روی تمام صفحات ندارند تا بتوانند خلاصه ها را دریافت کنند و مستقیماً در جستجو تصمیم گیری کنند. صاحبان وب سایت باید کاهش دید سفر کاربر را در این تجربه جستجوی جدید بپذیرند.

بازاریابان دیجیتال برای مرتبط ماندن و عملکرد در این چشم انداز جستجوی جدید چه کاری می توانند انجام دهند؟

جستجوی پولی در حال حاضر گزینه ای برای ا،ر موتورهای جستجوی هوش مصنوعی نیست. بنابراین، محتوای شما و زمینه ای که در اطراف آن ایجاد می کنید تا موتورهای جستجو مصرف کنند، کلید حفظ دید است.

محتوا را مدیریت کنید خاموش وب سایت شما

مهم است که به یاد داشته باشید که موتورهای جستجوی هوش مصنوعی فقط از محتوای وب سایت شما تغذیه نمی کنند. آنها همچنین در حال تغذیه از محتوا در پلتفرم های تولید شده توسط کاربر مانند Reddit و LinkedIn هستند. در واقع، ما شاهد هستیم که گوگل بیش از حد این محتوای تولید شده توسط کاربر را در SERP فهرست‌بندی کرده و اولویت‌بندی می‌کند، و این کار را برای برندها سخت‌تر می‌کند تا مطمئن شوند کاربران اطلاعات من، را در نتایج جستجوی خود دریافت می‌کنند و شهرت آنلاین خود را حفظ می‌کنند.

بنابراین، برای برندها بسیار مهم است که گوش دادن اجتماعی را انجام دهند و شهرت خود را در این پلتفرم ها مدیریت کنند.

محتوای وب سایت خود را مدیریت کنید

داشتن محتوای قابل اعتماد و معتبر در وب سایت شما نیز بسیار مهم است. در حالی که پلتفرم های تولید شده توسط کاربر محتوای تازه با طیف گسترده ای از دیدگاه ها را ارائه می دهند، تمایل به ارائه اطلاعات نادرست دارند.

به این ترتیب، داشتن محتوای قابل اعتماد و دقیق که EEAT را در وب سایت شما به نمایش می گذارد، می تواند به موتورهای جستجوی هوش مصنوعی کمک کند تا دقت خود را بهبود بخشند.

من معتقدم که با گذشت زمان، شاهد خواهیم بود که گوگل به سطح عادی‌تری می‌رسد که در آن محتوای تولید شده توسط کاربر مانند Reddit را فهرست‌بندی و اولویت‌بندی می‌کند، در درجه اول به این دلیل که احتمالاً پاسخ‌ها اشتباه هستند. به خصوص در فضای مراقبت های بهداشتی، این واقعیت که آنها پاسخ های اشتباه می دهند، خطر بسیار بالایی دارد. از لحاظ تاریخی، ما شاهد بودیم که گوگل اعلام کرد که آنها به آرامی به سمت مراقبت های بهداشتی و مالی حرکت خواهند کرد، با این حال، داده ها نشان داده است که اینطور نیست. آنها معرفی کلی SGE و AI در مراقبت های بهداشتی را تسریع کرده اند. من مطمئن نیستم که چه چیزی آنها را در آنجا انگیزه می دهد، اما باید درک کنیم که این چیزی است که آنها به آن متمایل هستند.”

– مارتا ون برکل

فراتر از آن، باید اطمینان حاصل کنید که نام تجاری و محتوای شما به وضوح توسط کاربران و ماشین‌ها قابل درک است. در حالی که گوگل بر ایجاد محتوای مفید برای کاربران تاکید کرده است، به همان اندازه مهم است که این محتوا قابل خواندن توسط ماشین باشد تا اطمینان حاصل شود که به مخاطبان من، می رسد.

بنابراین چگونه می تو،د به موتورهای جستجوی هوش مصنوعی کمک کنید تا محتوای وب سایت شما را درک کنند؟ پاسخ Schema Markup است.

Schema Markup که توسط گوگل، یاهو و بینگ در سال 2011 ایجاد شد، به ،وان یک “لایه ترجمه داده” عمل می کند و به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما و روابط آن را درک کنند. این امر دید را افزایش می دهد و خطر تفسیر نادرست را کاهش می دهد.

از لحاظ تاریخی، Schema Markup برای نتایج غنی مانند رتبه بندی ستاره ها و بررسی ها برای بهبود نرخ کلیک استفاده می شد. امروزه، این یک استراتژی حیاتی برای برندها است که در تجربیات جستجوی هوش مصنوعی پیشرفت کنند.

با پیاده سازی Schema Markup قوی و متصل، می تو،د کنترل کنید که ماشین ها چگونه محتوای شما را تفسیر می کنند، زمینه را اضافه می کنند و اطلاعات خود را ساختار می دهند تا جزئیات غنی تر در مورد نام تجاری شما آشکار شود. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا ارتباط بیشتری بین محتوای شما و درخواست های کاربر استنباط کنند.

جدای از مزایای SEO، پیاده‌سازی Schema Markup می‌تواند به شما کمک کند تا یک نمودار دانش محتوا ایجاد کنید که می‌تواند از ابتکارات هوش مصنوعی داخلی فراتر از جستجو پشتیب، کند.

معیار موفقیت چگونه تغییر می کند؟

با ظهور جستجوی هوش مصنوعی، احتمالاً شاهد افزایش جستجوهای بدون کلیک خواهیم بود. معیارهای سنتی مانند کلیک‌ها، نمایش‌ها و نرخ کلیک احتمالاً تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. بنابراین، سازمان ها باید به تبدیل ها و اقدامات پایین دستی برای درک موفقیت نگاه کنند.

تعریف مجدد کیفیت ترافیک وب سایت

همانطور که جستجو متنی تر می شود، کاربر، که روی آن کلیک می کنند احتمالاً واجد شرایط بیشتری هستند زیرا قبل از تصمیم به کلیک ، سؤالات عمیق تر و مقایسه ای بیشتری پرسیده اند.

برای سازمان‌هایی که منطقه‌ای یا مبتنی بر مکان هستند، وقتی زمینه بیشتری را اضافه می‌کنید و منطقه یا مکان امکانات، کلینیک‌ها، فروشگاه‌ها و غیره خود را به‌طور واقعی تعریف می‌کنید، می‌بینیم که پرس‌و‌جوهای مربوط به محلی «نزدیک من» پس از افزودن موارد بیشتر به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابند. ابهام زدایی قوی نشانه گذاری طرحواره و پیوند نهاد.

اقدامات تجاری اضافی

اقدامات تجاری در مورد بهره وری هزینه و چابکی همچنان اهمیت پیدا می کند. آن‌ها می‌توانند به تیم‌ها کمک کنند تا از سطح مدیر عامل برای تاکتیک‌های نوآورانه‌تر سئو ،ید کنند و معیاری خواهند بود که بسیاری از سازمان‌ها می‌خواهند بر آن نظارت کنند.

داشتن یک لایه داده که می تو،د آن را کنترل کنید و بر روی آن بسازید به شما امکان می دهد چابک باشید، به خصوص برای سازمان های بزرگتر. مشارکت با برنامه Schema به شما کارایی هزینه، بازگشت سرمایه، چابکی و شریکی نوآور می دهد.

آماده سازی استراتژی خود برای جستجوی هوش مصنوعی

بازاریابان دیجیتال باید یک استراتژی اندازه گیری جامع فراتر از معیارهای تک کانالی اتخاذ کنند. آنها باید بر روی ایجاد تبدیل، ارتباط با مخاطبان مختلف، و به اشتراک گذاری تجربیات متنوع و شخصی سازی شده در جستجو تمرکز کنند.

حتی برای اینکه فرصتی برای بازی در این چشم انداز جدید جستجوی هوش مصنوعی داشته باشید، باید Schema Markup قوی را پیاده سازی کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای سایت شما را درک کرده و محتوای سایت شما را به صورت متنی تعریف کنند.

در برنامه Schema، ما با استفاده از فناوری‌های م،ایی و خدمات پشتیب، با لمس بالا، راه‌حل نشانه‌گذاری طرحواره سرتاسری را به تیم‌های SEO سازم، ارائه می‌کنیم.

اگر برای اجرای یک استراتژی قوی نشانه گذاری طرحواره برای سایت خود به کمک نیاز دارید، امروز با ما تماس بگیرید.

آیا آماده شروع به گرفتن نتایج از Schema Markup هستید؟

مارتا ون برکل مدیر عامل

مارتا ون برکل یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Schema App است، یک ارائه‌دهنده راه‌حل نشانه‌گذاری طرحواره م،ایی انتها به انتها مستقر در انتاریو، کانادا. او بر کمک به تیم‌های SEO در سطح جه، تمرکز دارد تا ارزش Schema Markup را درک کنند و چگونه می‌توانند از Schema Markup برای افزایش عملکرد جستجو و توسعه یک نمودار دانش محتوای قابل استفاده مجدد استفاده کنند که نوآوری را هدایت می‌کند. قبل از شروع برنامه Schema، مارتا یک مدیر ارشد بود که مسئول ابزارهای پشتیب، آنلاین در سیسکو بود. او مادر دو بچه پر انرژی است، عاشق پارو زدن است و قهوه ضد گلوله می نوشد.


منبع: https://www.schemaapp.com/schema-markup/،w-to-navigate-ai-search-as-a-di،al-marketer/