
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
چک لیست نهایی برای یک ممیزی فنی موفق سئو
با توجه به مجله موتور جستجو49 درصد از بازاریابان معتقدند جستجوی ارگ،ک بهترین بازگشت سرمایه را ارائه می دهد. با این حال، ا،ر شرکت ها به دلیل مشکلات فنی که وب سایت آنها را غیرقابل ،یدن و از این رو در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نامرئی می کند، فاقد این پتانسیل هستند.
در حالی که بهینه سازی موتور جستجوی درون صفحه (SEO) به محتوا و سئوی خارج از صفحه به بک لینک ها می پردازد، سئوی فنی بر ،اصر باطنی سایت شما تمرکز می کند. نحوه ،یدن و نمایه شدن سایت توسط موتورهای جستجو را با نقشه های سایت بهینه شده، سرعت صفحه، ساختار URL، ناوبری و سایر ،اصر باطن مدیریت می کند.
مهم نیست که یک سایت خوب طراحی شده باشد و محتوای خوبی داشته باشد زیرا بدون بهینه سازی فنی هرگز نمی تواند به مخاطبان خود دست یابد.
چک لیست جامع ممیزی فنی سئو ما به شناسایی و رفع این مشکلات کمک می کند.
معماری سایت و استراتژی URL
سلسله مراتب واضح و صفحاتی که به خوبی به هم متصل هستند، یافتن اطلاعات را برای بازدیدکنندگان آسان تر می کند. به علاوه، ،اصر ناوبری بصری و منطقی مثل آرد سوخاری این ساختار را منع، می کند و کاربران را به آرامی راهنمایی می کند.
یک نظرسنجی کومارکتینگ نشان داد که بیش از 30 درصد از کاربران سایت ها را به دلیل ناوبری و طراحی ضعیف ، می کنند. این امر بر نیاز به ساختار سایت خوب تاکید می کند.
،کبوت های موتورهای جستجو برای ،یدن و ایند، ، سایت شما به پیوندهای داخلی متکی هستند. ارزش پیوند یا "آب پیوند"، اختیاری است که از طریق این پیوندها بین صفحات منتقل می شود. هنگامی که یک صفحه با اعتبار بالا به صفحه دیگر پیوند می دهد، دید آن صفحه را افزایش می دهد.
اتان اسمیت، کارشناس سئو، بر اهمیت پیوند دادن صفحات کم ترافیک به «نقاط ،یدن» با اعتبار بالا تأکید می کند - صفحاتی با عملکرد بالا با ترافیک و اقتدار قابل توجه. به این ترتیب، این صفحات با ترافیک کمتر می توانند از ارزش لینک بیشتر بهره ببرند و رتبه بالاتری ،ب کنند. .
علاوه بر این، آدرس دادن لینک های ،اب و صفحات یتیم برای حفظ جریان خالص لینک و سلامت کلی سئو حیاتی است.
ساختار URL واضح و ثابت همچنین به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را به راحتی دنبال و درک کنند. می تو،د از زیر شاخه ها یا پوشه های فرعی برای نمایش مکان های صفحه استفاده کنید.
افزایش بارگذاری صفحه و معیارهای عملکرد
گوگل تایید کرده است که سرعت صفحه بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد، به ویژه در مورد تجربه صفحه. این بدان م،ی است که یک سایت با بارگذاری سریع بازدیدکنندگان را حفظ می کند و سئو را بهبود می بخشد، در حالی که صفحات با بارگذاری آهسته کاربران را از خود دور می کنند و منجر به نرخ پرش بالا می شوند.
سرعت صفحه برای دستیابی به عملکرد صاف سایت مهم است. برخی از مهم ترین معیارها برای قضاوت در مورد عملکرد صفحه از گوگل است Core Web Vitals (CWV):
- بزرگترین رنگ محتوایی (LCP): میزان جابه جایی محتوا در طول بارگذاری را اندازه گیری می کند. امتیازهای کمتر از 0.1 از تغییرات قابل توجه جلوگیری می کند.
- تغییر چیدمان تجمعی (CLS): میزان جابه جایی محتوا در طول بارگذاری را اندازه گیری می کند. امتیازهای کمتر از 0.1 از تغییرات قابل توجه جلوگیری می کند.
- تأخیر ورودی اول (FID): معیاری است که مدت زم، که کاربر می تواند چیزی را وارد کند و زم، که سایت واکنش نشان می دهد اندازه گیری می کند. علامت ضربه زیر 100 میلی ث،ه است.
- تعامل با رنگ بعدی (INP): معیار اندازه گیری زمان بین یک اقدام تعاملی کاربر و رنگ بعدی. هدف آن کمتر از 200 میلی ث،ه است.
در زیر چند راه برای بهبود این معیارها وجود دارد:
- بهبود LCP از طریق کاهش اندازه فایل.
- از ،میشن های پایدار برای کاهش CLS استفاده کنید.
- از رندر سمت سرور (SSR) برای بهبود FID استفاده کنید.
- تکه های وظیفه کوچک تری را اجرا کنید که INP را بهبود می بخشد.
مطالعه موردی وو،ون در سال 2021 ارزش واقعی زندگی را از بهینه سازی CWV \u200b\u200bنشان می دهد. با بهبود CWV، Vodafone شاهد افزایش 31 درصدی LCP و افزایش 8 درصدی در فروش بود.
منبع: شاتر استاک
قابلیت های ،یدن و نمایه سازی
افزایش ،یدن و نمایه سازی در سایت شما باعث بهبود رتبه بندی موتور جستجو و دیده شدن کلمات کلیدی مهم شما می شود.
این فایل robots.txt به ،نده ها دستور می دهد که به چه ،متی از سایت شما دسترسی داشته باشند و به چه ،متی دسترسی نداشته باشند. به ،وان مثال، "Disallow:/" کل سایت را مسدود می کند، در حالی که "Disallow: /login/" دایرکتوری های خاصی را محدود می کند.
در مورد robots.txt محتاط باشید، زیرا اگر به درستی پیکربندی نشود، می تواند ناخواسته همه صفحات را مسدود کند و دسترسی به محتوا را تحت تأثیر قرار دهد. برای حذف کامل یک صفحه از نتایج جستجوی ارگ،ک، از متا تگ robots استفاده کنید."
همانطور که Ahrefs بیان می کند، متا تگ ربات قطعه ای از کد HTML در آن است
بخشی که به موتورهای جستجو می گوید که چگونه با یک صفحه رفتار کنند.استفاده از چنین بر،ب هایی به درستی تضمین می کند که موتورهای جستجو سایت شما را همانطور که می خواهید پردازش می کنند. این کار بودجه ،یدن شما و تعداد صفحاتی را که یک ربات می ،د و در طول زمان فهرست می کند بهینه می کند.
با به روزرس، بودجه ،یدن خود را بیشتر کنید نقشه سایت XML و حذف URL های کم ارزش، مانند محتوای کم کیفیت یا هر،مه، ناوبری وجهی، و فضاها و پرا،ی های بی نهایت.
بهینه سازی موبایل
به گفته اوبرلو، از جولای 2024، 59 درصد از ترافیک وب جه، را موبایل تشکیل می دهد. این امر نیاز فوری به وب سایت های سازگار با موبایل را برای حفظ دید در رتبه بندی جستجو ایجاد می کند.
تغییر گوگل به نمایه سازی موبایل اول در سال 2016، ترجیح دادن نسخه های موبایل برای فهرست بندی و رتبه بندی، بهینه سازی موبایل را غیر قابل مذاکره می کند. سایت هایی که سازگاری تلفن همراه ندارند، در معرض خطر قرار گرفتن نتایج جستجو ضعیف هستند.
طراحی وب ریسپانسیو یک استراتژی موثر است که به وب سایت شما اجازه می دهد تا با جهت گیری ها، اندازه های صفحه و دستگاه های مختلف از طریق تصاویر، طرح بندی ها و پرسش های رسانه ای انعطاف پذیر سازگار شود تا در همه جا به خوبی به نظر برسد و به خوبی عمل کند.
همچنین با استفاده از URL ی،ان برای همه محتوا، با CSS که نمایشگر را متن، با صفحه نمایش هر دستگاه تنظیم می کند، همه چیز را ساده نگه می دارد.
تجزیه و تحلیل کد پاسخ
هنگامی که یک مرورگر صفحه ای را درخواست می کند، سرور با کدی به موتورهای جستجو و کاربران پاسخ می دهد که چه خبر است. این سیگنال ها از سرور شما به ،وان شناخته می شوند کدهای وضعیت HTTP.
همانطور که توسط Moz بیان شده است، برخی از کدها تاثیر زیادی بر سئو دارند. آنها همه چیز را از دید سایت گرفته تا تجربه کاربر تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین، شما باید با آنها به طور موثر و صحیح رفتار کنید، زیرا ممکن است به م،ای اثربخشی سایت شما باشد.
کد وضعیت HTTP 404 - یافت نشد
کد 404 به سرور سیگنال می دهد که نمی تواند صفحه درخواستی را پیدا کند. برای بهبود قابلیت استفاده، به جای اینکه همه صفحات دارای خطای 404 را به صفحه اصلی خود هدایت کنید، 301 تغییر مسیر از صفحات مفید و صفحات خطای 404 سفارشی را اجرا کنید.
کدهای وضعیت HTTP 301 و 302 - تغییر مسیرها
تغییر مسیر 302 به طور موقت یک صفحه را جابه جا می کند، اما ممکن است ارزش پیوند را پاس نکند. از طرف دیگر، تغییر مسیر 301 به طور دائم یک صفحه را به یک URL جدید منتقل می کند. در حین انتقال ارزش لینک به صفحه جدید، کاربران و ربات ها را به خوبی راهنمایی می کند.
پالایش ،اصر روی صفحه
ممیزی فنی سئو، ،اصر اولیه سئوی درون صفحه را بهینه می کند تا عملکرد سایت و ارتباط کلمات کلیدی را افزایش دهد. درست مانند تنظیم دقیق موتور خودرو، حتی سایت های برتر نیز می توانند بدون چنین پیشرفت هایی در نتایج جستجوی ارگ،ک مدفون شوند.
تگ های ،وان شما، که سرفصل های قابل کلیکی هستند که در نتایج جستجوی ارگ،ک ظاهر می شوند، باید خلاصه ای از آنچه در صفحه وجود دارد باشد. طول آنها باید حدا،ر 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی باید زودتر قرار داده شوند. همچنین از پر ، کلمات کلیدی خودداری کنید و مطمئن شوید که ،وان واقعاً هدف آن صفحه را منع، می کند.
علاوه بر این، روی توضیحات متا تمرکز کنید. این خلاصه های کوتاه، که تحت ،وان در نتایج جستجوی ارگ،ک ظاهر می شوند، باید ماهیت صفحه را در 160 کاراکتر یا کمتر نشان دهند. کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید و آن را برای تشویق کلیک ها جذاب کنید.
اگرچه توضیحات متا مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، به گفته Moz، یک توصیف خوب می تواند نرخ کلیک را تا 6 درصد افزایش دهد. خالی گذاشتن این فیلد به این م،ی است که Google توضیحی را انتخاب می کند که ممکن است آنقدر مؤثر نباشد.
تجزیه و تحلیل و تقویت محتوا
هنگام پرداختن به مسائل فنی مرتبط با محتوای فهرست شونده وب سایت، نفخ ایند، مقصر اصلی است. این سناریویی است که در آن موتورهای جستجو URL های غیر ضروری بسیار زیادی را فهرست می کنند. این امر در سایت های گسترده مانند پلتفرم های تجارت الکترونیکی رایج است، جایی که به هم ریختگی فهرست بسیار آسان است. سقوط؟ هدر رفت بودجه ،یدن، کاهش ارتباط کلیدواژه، و در نهایت، کاهش دید.
آدمخواری کلمه کلیدی یکی از عوامل اصلی در ایجاد نفخ شاخص است. این مسئله زم، به وجود می آید که چندین صفحه برای یک کلمه کلیدی با هم رقابت می کنند و همه آنها را برای رتبه بندی با مشکل مواجه می کند.
پرداختن به این مشکل ممکن است شامل به روز رس، صفحات رقیب، تغییر مسیر صفحات ضعیف تر، یا ،یب چندین مورد در یک منبع واحد و قدرتمندتر باشد. HubS، با ادغام پست های وبلاگ مشابه در راهنماهای جامع تر، به وضوح با این موضوع مق، کرد.
منبع: شاتر استاک
ابزارهای رایج برای ممیزی فنی سئو
وظایف فنی سئو، مانند اطمینان از اینکه سایت شما با Core Web Vitals Google (CWV) مطابقت دارد، به ابزارهای تخصصی نیاز دارد که داده های دقیق را ارائه می دهد و حدس و گمان را کاهش می دهد. برخی از پرکاربردترین ابزارها برای ممیزی فنی سئو شامل کنسول جستجوی گوگل (GSC)، Screaming Frog SEO Spider، SEMrush\'s Site Audit هستند. هر یک از این ابزارها ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند که به شناسایی و رسیدگی به مسائل کلیدی SEO، از خطاهای ،یدن تا بهینه سازی عملکرد سایت کمک می کند.
کنسول جستجوی گوگل
برای سئو فنی، ابزار رایگ، مانند GSC بسیار ارزشمند است. این نگاهی عمیق به عملکرد وب سایت شما ارائه می دهد. GSC به شما کمک می کند رتبه بندی کلمات کلیدی را پیگیری کنید، بک لینک ها را ارزیابی کنید و هر گونه مشکل نمایه سازی را پیدا کنید.
به ،وان مثال، Index Coverage Report نشان می دهد که کدام صفحات توسط Google ایند، می شوند و مشکلاتی مانند "excluded by noindex tag" را برجسته می کند، به این م،ی که HTML صفحه مانع از نمایش آن در SERPs می شود.
Screaming Frog SEO Spider
Screaming Frog SEO Spider یک برنامه دسکتاپ چند منظوره است که به راحتی همه چیز را از ،یدن اولیه وب سایت گرفته تا کارهای پیچیده مانند تجزیه و تحلیل جاوا اسکریپت و حل مسائل ظریف مانند canonicalization و hreflang انجام می دهد.
این برنامه همچنین است،اج داده های سفارشی را با استفاده از XPath فعال می کند، نقشه های سایت XML را به طور خودکار تولید می کند و بدون زحمت با Google Analytics و GSC ادغام می شود.
ابزار حسابرسی سایت SEMrush
ابزار حسابرسی سایت SEMrush عمیقاً در هر صفحه وب سایت شما فرو می رود. گزارش هایی در مورد ،یدن، عملکرد سایت، پیوندهای داخلی و موارد دیگر ارائه می دهد. همچنین فهرست اولویت بندی شده ای از مشکلات با توصیه های ساده در مورد نحوه رفع آن ها دریافت خواهید کرد. با گزینه های صادرات، به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با تیم یا مشتریان خود بسیار آسان است.
منبع: شاتر استاک
خوراکی های کلیدی
عباراتی مانند "فنی"، "،یدن" و "ایند، سازی" تمایل به ترساندن دارند و باعث می شوند بسیاری از افراد به طور کلی از سئو فنی اجتناب کنند. با این حال، این کمتر از کلمات کلیدی تهدیدآمیز برای چیزی است که می تواند بسیار طاقت فرسا باشد.
آن ،اصر پشت صحنه اغلب قهرمانان گمنام سلطه دیجیتال شما هستند. چک لیست تفصیلی ممیزی SEO ما بر قطعات مهم و در عین حال غالباً نادیده گرفته شده تأکید می کند که دیده شدن، تجربه کاربر و رشد ،ب و کار سایت شما را شکل می دهد و شکل می دهد.
برای اطلاع از آ،ین اخبار دیجیتال مارکتینگ، وبلاگ ما را اینجا ببینید. برای رزرو ،ت با شماره 866-208-3095 تماس بگیرید یا از اینجا با ما تماس بگیرید.
منبع: https://www.techwyse.com/blog/search-engine-optimization/ultimate-checklist-for-a-successful-technical-seo-audit