در حوالی 11 ژوئن، ما شاهد کاهش ناگه، نتایج غنی از ویدیوهای Google در جستجوی دسکتاپ در وب سایت خود بودیم. ما متوجه شدهایم که همین روند در بسیاری از وبسایتهای مشتریانمان اتفاق میافتد. این کاهش ناگه، توسط استراتژیست های سئو نیز گزارش شده است سام گوچ و برودی کلارک.
حقایق کلیدی در مورد نتایج غنی از ویدیو
- ممکن است – تا ماه مه، ا،ر مشتریان برنامه Schema شاهد رشد نتایج غنی از ویدیو بودند
- اوایل ژوئن – از ماه ژوئن، 70 درصد از مشتریان شاهد کاهش در نتایج غنی از ویدیو بودند. جالب توجه است، ما همچنین شاهد کاهش نتایج غنی از ویدئو هستیم که فقط برای دستگاههای دسکتاپ جدا شده است.
- اوا، ژوئن – 30٪ از مشتریان ما تا بعد از 30 ژوئن کاهشی را مشاهده ن،د.
- اوایل تیرماه – همه مشتریان ما شاهد کاهش کلیکها و نمایشها برای نتایج غنی از ویدیوی خود بودند.
- اوا، جولای – 32 درصد از مشتریان ما شاهد بهبود نتایج غنی از ویدیو در تمام صنایع هستند.
- اوایل مرداد – 58.46٪ از مشتریان ما بهبودی در کلیک ها یا تأثیرگذاری برای نتایج غنی از ویدیوی خود دیده اند.
بسیاری از این صفحات تحت تاثیر قرار گرفته توسط گوگل برای پیشرفت های ویدئویی ایند، می شوند و نمونه های معتبری هستند، اما با یک نتیجه غنی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) اعطا نمی شوند. ما شاهد کاهش تأثیر مشتری، بودیم که از YouTube، Vimeo، Brightcove و سایر پلتفرمهای میزب، ویدیو استفاده می،د.
کاهش ناگه، نتایج غنی از ویدیو در نهایت با اعلامیههای ارائه شده در دو IO اخیر گوگل مطابقت ندارد. در دو جلسه گذشته جستجوی Google IO در جستجو، تمرکز بر روی نشانه گذاری طرحواره ویدیو بود. در سال 2021، جان مو،، تحلیلگر ارشد روند وب مستر در گوگل، دو نتیجه غنی جدید را اعلام کرد – نشانه گذاری کلیپ و نشانه گذاری جستجو، و در Google IO 2022، دیکلا کوهن، مشاور ا،یستم وب، که در آن بر نمایش ویدیوها در SERP تمرکز دارد.
این چه تاثیری روی وب سایت شما می گذارد؟
هنگام مقایسه ژوئن تا ژوئیه، نمایش نتایج غنی از ویدیو 43٪ کاهش یافته است و کلیک ها در همه مشتریان ما 53٪ کاهش یافته است.
کاهش نتایج غنی از ویدیو در دسکتاپ منجر به کاهش تعداد نمایشها و کلیکها به وبسایت شده است. برای مشاغلی که به شدت به این نتایج غنی از ویدیو برای هدایت ترافیک متکی هستند، این می تواند باعث کاهش درآمد شود – همانطور که در مورد برخی از مشتریان برنامه Schema مشاهده کردیم.
از 15 آگوست، ما شاهد بهبود نتایج غنی از ویدیو در 58.46٪ از مشتریان خود هستیم و به نظارت بر وضعیت و به روز رس، این مقاله در هفته های آینده ادامه خواهیم داد.
دلایل احتمالی کاهش ناگه، نتایج غنی از ویدیو
دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک سایت ممکن است در نتایج غنی از ویدیو خود کاهش یابد، اما در اینجا چند فرضیه ما در مورد اینکه چرا این اتفاق می افتد وجود دارد.
به روز رس، الگوریتم گوگل
گوگل یک بهروزرس، اصلی را در ماه مه گذشته منتشر کرد و بهروزرس، رسماً در 9 ژوئن 2022 به پایان رسید. این بهروزرس،های اصلی اغلب میتوانند بر رتبهبندی وبسایت و دیده شدن تأثیر بگذارند، و کاهش نتایج غنی از ویدیو میتواند یک اشکال از بهروزرس، باشد.
با این حال، با اطلاعات کمی که گوگل در مورد این بهروزرس،ها ارائه میکند، نمیتوان دلیل دقیق تغییرات رتبهبندی یا دیده شدن یک وبسایت را جدا کرد. جالب است که از 11 ژوئن 2022 شاهد کاهش بودیم.
Google Favoring Youtube
جدای از کاهش نتایج غنی از ویدئو، ما همچنین متوجه تغییری در نحوه ارائه نتایج ویدئویی در SERP شدهایم.
نتایج غنی از ویدیوی استاندارد که در SERP نشان داده می شوند، فقط ویدیوهای یوتیوب را نشان می دهند. علاوه بر این، نتیجه غنی از ویدیو کاربران را مستقیماً به صفحه ویدیوی یوتیوب هدایت می کند، به جای صفحه وب که ویدیو در آن جاسازی شده است.
برع،، تب ‘ویدیو’ اکنون در بالای SERP قرار دارد نتایج ویدیویی را نشان میدهد که مستقیماً به سایت پیوند میدهند که ویدیو در آن جاسازی شده است یا ویدیوهایی که در سایر پلتفرم های میزب، ویدیو میزب، می شوند.
یوتیوب یک محصول گوگل است و این ممکن است راه گوگل برای هدایت ترافیک بیشتر به یوتیوب به جای سایت های دیگر باشد.
پاسخ گوگل به کاهش نتایج غنی از ویدیو
د،ل ویزبرگ, Search Advocate در Google، در حال بررسی باگ احتمالی است اما هنوز پاسخی مبنی بر اینکه این یک باگ یا خطا است ندیده ایم. تا به امروز، ما همچنان منتظر پاسخ گوگل هستیم.
راه حل برنامه طرحواره ما
در برنامه Schema، ما بر استراتژی، پشتیب، لمسی بالا و نشانه گذاری طرحواره قوی در مقیاس تمرکز می کنیم.
وقتی ،ت به ایجاد یک استراتژی برای مشتریانمان می رسد، ما همیشه چندین نوع از نتایج غنی را هدف قرار می دهیم تا منابع ترافیک آنها را متنوع کنیم. این امر خطر تأثیرپذیری مشتریان ما از بهروزرس،های Google را کاهش میدهد.
به ،وان بخشی از پشتیب، لمسی بالا، ما همچنین به طور مداوم بر عملکرد نتایج غنی در همه مشتریان خود نظارت می کنیم. وقتی این نوع تغییرات را مشاهده میکنیم یا فرصتهای نشانهگذاری جدیدی را شناسایی میکنیم، به مشتریان خود کمک میکنیم با چرخش سریع استراتژی خود و استقرار نشانهگذاریهای جدید در عرض چند دقیقه در ابزار برجستهکننده برنامه Schema، چابک بمانند.
امروز با ما تماس بگیرید تا بد،د چگونه برنامه Schema می تواند به سازمان شما در جستجو با استفاده از داده های ساختاریافته کمک کند.
مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینهسازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام میدهد به برندهای سراسر جهان کمک میکند تا عملکرد جستجوی ارگ،ک خود را بهبود بخشند.
منبع: https://www.schemaapp.com/schema-app-news/volatility-with-google-video-rich-results-july-2022/