دسته‌ها
اخبار

ظهور چت ربات های هوش مصنوعی در موتورهای جستجو


چت ربات های هوش مصنوعی: بارد، بینگ و م،ای آنها برای سئو

موتورهای جستجو، همانطور که ما آنها را می شناسیم، در آستانه ورود به عصر کاملاً جدیدی با چت ربات های هوش مصنوعی هستند.

ما اولین بار با آن دیدیم ChatGPT و پذیرش رکوردشکن آن و اینکه چگونه فرصت های جدیدی را در زمینه هوش مصنوعی مولد باز کرد. ما دوباره آن را با حرکت مایکروسافت به سمت راه اندازی جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی دیدیم.

و اکنون، با راه اندازی آینده Bard، ورود گوگل به رقابت چت بات های هوش مصنوعی، درگیری بین چت ربات های هوش مصنوعی از قبل آغاز شده است.

اکنون می‌تو،م آن را در زمان واقعی ببینیم: شرکت‌ها به سرعت در حال تسریع تحقیقات و توسعه خود در مورد چگونگی تقویت هوش مصنوعی به امید بهبود بیشتر موتورهای جستجو و پلتفرم‌های فعلی خود هستند.

در این مقاله، من در مورد جایی که ما در حال حاضر در “جنگ هوش مصنوعی” هستیم بحث خواهم کرد. من همچنین «بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت» را که اخیراً راه اندازی شده است، با پیشنهاد یکپارچه هوش مصنوعی Google – «Bard» مقایسه خواهم کرد.

چت ربات‌های هوش مصنوعی (AI) ابزاری جذاب هستند که با استفاده از فرآیندی به نام پردازش زبان طبیعی (NLP) برای مکالمات انسان‌مانند آموزش دیده‌اند.

این به ربات چت اجازه می‌دهد هم به طور طبیعی به زبان انسان تفسیر کند و هم به آن پاسخ دهد – که به آنها امکان می‌دهد زبان را بفهمند و بر اساس داده‌های موجود پاسخ‌هایی ارائه دهند. و می توان آنها را برای انجام هر کاری آموزش داد.

در واقع، امروزه چت ربات‌های هوش مصنوعی مختلفی وجود دارد که احتمالاً روزانه از آنها استفاده می‌کنید، بهترین نمونه‌ها سیری ا،یستم اپل و ال،ای آمازون است.

چت ربات‌های هوش مصنوعی بزرگ‌ترین دلیل تکامل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در طول سال‌ها هستند.

و موارد استفاده از آن همچنان در حال رشد است – و همه ما اخیراً شاهد محبوبیت گسترده‌ای بوده‌ایم: پاسخ دادن به سؤالات خاص. و یک مثال عالی از این ChatGPT، یک ربات چت هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه یافته است.از زمان راه اندازی آن در نوامبر 2022 تا نوشتن این مقاله در فوریه 2023، گزارش شد که به 100 میلیون کاربر فعال نقطه عطف افزایش محبوبیت آن، شرکت هایی مانند مایکروسافت و گوگل را مجبور به توسعه چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی خود کرده است.

رابط چت ChatGPT

اکنون در ژانویه 2023، مایکروسافت همکاری خود را با OpenAI اعلام کرد که به موتور جستجوی خود «بینگ» اجازه می‌دهد تا قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی مانند آنچه ChatGPT به کاربرانش ارائه می‌دهد داشته باشد و تا مارس 2023 آن را راه‌اندازی خواهند کرد.

و چند هفته بعد، گوگل به طور مستقیم پاسخ داد و اعلام کرد که آنها نیز در حال توسعه “ویژگی تجربی مکالمه هوش مصنوعی” خود به نام “Bard” هستند. این یکی در ابتدا در فوریه 2023 برای آزمایش کنندگان منتشر شد، بدون تاریخ مشخصی برای انتشار عمومی.

مایکروسافت در مقابل گوگل: چه ،ی چت ربات هوش مصنوعی بهتری دارد؟

از آنجایی که چت ربات های هوش مصنوعی به دنبال ارائه پاسخ یا راه حل به کاربران خود هستند، منطقی است که هم گوگل و هم مایکروسافت (بینگ) در حال انجام اقداماتی برای ارائه ویژگی های آن برای بهبود بیشتر موتورهای جستجوی فعلی خود هستند.

اما ChatGPT چطور؟ خوب، منطقی نیست که این را با دو مورد دیگر مقایسه کنیم. یکی، به این دلیل که در سال 2022 آموزش را به پایان رساند (ی،ی اطلاعات آن به روز نیست). دوم، زیرا ChatGPT قادر به ،یدن در وب نیست.

اکنون در اینجا برخی از اطلاعات مهم در چت ربات های هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت تا کنون آمده است:

مایکروسافت بینگ:

مایکروسافت در سال 2019 سرمایه گذاری با OpenAI را آغاز کرد و از آن زمان مایکروسافت به سرعت در آوردن ربات چت هوش مصنوعی در بینگ حرکت کرد.

همین ماه گذشته، مایکروسافت جستجوی جدید Bing یکپارچه با هوش مصنوعی را در یک پیش نمایش محدود برای آزمایش کاربران باز کرد و بازخورد آن بسیار مثبت71% از کاربران به آن پاسخ مثبت دادند.

Bing-AI-Search

با این حال، علیرغم سخنان خوب و تمجیدها، مواردی وجود داشت که در طول تست، به خصوص برای جلسات چت طول، از 15 سوال به بالا، مطرح شد. برخی از کاربران گفتند که بینگ تکراری شد و به درخواست های آنها پاسخ های غیر مفیدی داد.

مایکروسافت بعداً با این تغییرات این مشکل را برطرف کرد:

  • ربات چت هوش مصنوعی اکنون به 50 ،ت چت در روز برای هر کاربر محدود می شود، تنها با 5 ،ت چت در هر جلسه.
  • وقتی کاربر به 5 ،ت چت در یک جلسه رسید، از او خواسته می شود تا موضوع جدیدی را شروع کند و زمینه گفتگو با ربات چت پاک می شود. این برای جلوگیری از گیج شدن ربات چت هوش مصنوعی است.
  • آنها همچنین یک نماد “جاروب” را در سمت چپ نوار جستجو اضافه ،د تا مکالمه قبلی را به صورت دستی پاک کند تا یک موضوع جدید شروع شود.

مایکروسافت همچنین موتور جستجوی جدید خود را با هوش مصنوعی به موتور جستجوی Bing و مرورگر Edge برای دستگاه های تلفن همراه معرفی کرد. آنها همچنین این ویژگی های جدید را به اسکایپ اضافه ،د.

بنابراین، ما همچنین می‌تو،م انتظار داشته باشیم که این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده به بقیه برنامه‌های ارتباطی مایکروسافت – مانند Teams – اضافه شوند.

Google Bard:

در حالی که مایکروسافت در راه اندازی موتور جستجوی بهبودیافته مبتنی بر هوش مصنوعی خود چابک بود، به نظر می رسد گوگل در مقایسه با توسعه چت ربات هوش مصنوعی خود وقت صرف می کند. تنها در ژانویه 2023 بود که آنها حتی اعلام ،د که یک ویژگی هوش مصنوعی مکالمه را به موتور جستجوی خود اضافه خواهند کرد.

این خبر توسط ،ی پیج و سرگئی برین بنیانگذاران گوگل اعلام شد. این بنیانگذاران پس از موفقیت ChatGPT OpenAI که رقابت مستقیمی را در دنیای موتورهای جستجو ایجاد کرد، توسط مدیر عامل آن، ساندار پیچای، به گوگل بازگردانده شدند.

Google-Bard

از زمان اعلام اولیه آنها، ما هنوز اطلاعات محدودی در مورد Google Bard داریم. هیچ یک از توانایی های این چت ربات هوش مصنوعی فاش نشده و تایید نشده است و نحوه عملکرد آن یک راز است. اما، به نظر می رسد که عملکردی مشابه ChatGPT OpenAI دارد.

در اینجا برخی از اطلاعات مرتبط (و تأیید شده توسط Google) وجود دارد که ممکن است بخواهید بد،د:

  • قابلیت‌های مکالمه بارد توسط یک مدل زبان ایجاد شده توسط Google به نام “LaMDA” (مدل زب، برای برنامه‌های گفتگو) تقویت می‌شود.
  • LaMDA بر روی مجموعه داده ای به نام Infinset آموزش داده شد
  • “Infiniset” ،یبی از محتوای اینترنتی است که عمداً برای بهبود توانایی مدل برای شرکت در گفتگو یا گفتگو انتخاب شده است.
  • طبق مقاله تحقیقاتی LaMDA، این برنامه با 1.56 تریلیون کلمه “داده های گفتگوی عمومی و متن وب” از قبل آموزش داده شده است.

با توجه به هوش مصنوعی، گوگل همچنین در حال برنامه ریزی برای عرضه 20 محصول جدید هوش مصنوعی در سال جاری در کنار Google Bard است. این نشان دهنده تعهد گوگل به بهبود “موتور جستجو” خود به طور موثرتر و شهودی برای کاربرانش است.

پس چه ،ی برنده می شود؟

احتمالاً برای اولین بار، به نظر می رسد که بینگ در برابر گوگل پیشتاز است. با راه‌اندازی ابتدا و ادغام پاسخ‌های سبک مکالمه در سیستم خود، آنها موفق شده‌اند جلوتر باشند. در واقع، بینگ قبلاً یک لیست انتظار باز کرده است و به تدریج آن را منتشر می کند – ترافیک بیشتری از همیشه به دست آورده است.

در عین حال، به نظر می رسد چت ربات هوش مصنوعی بینگ در مقایسه با گوگل (که پاسخ نادقیق داده است، پاسخ های دقیق تری ارائه می دهد. توییت تبلیغاتی ).

اما در حالی که بینگ در این مرحله اولیه رقابت جلوتر است، گوگل هرگز رقابت خود را ساده نگرفته است. آنها احتمالا راهی برای تبدیل شدن به یک بازیکن مهم در عرصه هوش مصنوعی در ماه های آینده پیدا خواهند کرد.

گوگل بارد (و دیگر چت ربات های هوش مصنوعی) چه م،ایی برای آینده سئو دارد؟

اگر از دیدگاه گوگل محور صحبت کنیم، پیاده سازی یک ربات چت هوش مصنوعی می تواند به طور قابل توجهی روی شیوه های SEO ما تأثیر می گذارد.

از کوچک قبلا دیده ایم، به نظر می رسد Bard جای قطعه برجسته را جایگزین می کند. درست مانند ChatGPT، می‌تواند اطلاعات بسیاری از منابع را ادغام کند و پاسخی شخصی به درخواست کاربر ارائه دهد. همچنین می‌تواند بینش‌های بیشتری مانند مقاله‌هایی از SERP، ویدیوها و موارد دیگر ارائه دهد.

به ،وان مثال، شخصی که به دنبال راهنمای گام به گام در مورد نحوه رنگ ، پیراهن است، به جای مجموعه ای از مقالات که ممکن است طرح یا سبک مورد نظر خود را داشته باشند یا نداشته باشند، یک راهنما از Bard دریافت می کند.

این می تواند منجر به تغییر شیوه های استاندارد سئو شود، به ویژه آنهایی که برای به دست آوردن یک قطعه برجسته طراحی شده اند. این به ،ه خود می تواند تمرکز را بر ارائه بیشتر تغییر دهد محتوای با کیفیت بالا، مرتبط و آموزنده برای افرادی که به دنبال به دست آوردن دیدگاه اضافی یا بررسی واقعیت پاسخی است که بارد ارائه می دهد.

آیا چت ربات های هوش مصنوعی جایگزین نتایج جستجوی ارگ،ک خواهند شد؟

تصویری که در بخش‌های قبلی کشیدم ممکن است تیره و تار به نظر برسد – اما بعید است که بارد چنین کند به صورت کامل پس از راه اندازی کامل، همه نتایج جستجوی ارگ،ک را جایگزین کنید.

به هر حال، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، تا آنجا که می توانند قدرتمند باشند، همیشه محدودیت هایی دارند و ممکن است همیشه دقیق ترین یا جامع ترین پاسخ را ارائه نکنند.

علاوه بر این، گوگل از قبل متوجه شده است که همه پرس و جوها به دنبال یک پاسخ خاص نیستند. گاهی اوقات، افراد به دنبال منابع مختلفی هستند تا به نتایج خود برسند. به ،وان مثال، اگر به دنبال انواع مختلفی از مایو برای تعطیلات بعدی خود هستید. این تنوع اطلاعات و محتوا چیزی است که آنها نمی توانند از شر آن خلاص شوند.

آنچه من فکر می کنم این است که این ویژگی های جدید هوش مصنوعی که به موتورهای جستجو اضافه می شوند، به کاربران کمک می کند تا خیلی سریعتر به پاسخ ها دسترسی پیدا کنند، زیرا به سازماندهی اطلاعات پیچیده و چندین دیدگاه درست در قطعه برجسته کمک می کنند.

بنابراین، آیا Bard، Bing، و دیگر چت ربات‌های هوش مصنوعی، ما متخصصان سئو را منسوخ خواهند کرد؟ من اینطور فکر نمی کنم. آنها بدون شک نقش مهمی در ارائه اطلاعات به کاربران خواهند داشت، اما سئو منسوخ نخواهد شد.

غذای آماده کلیدی

با ظهور Bard، Bing، ChatGPT و دیگر چت‌بات‌های هوش مصنوعی، تغییری در صنعت موتورهای جستجو و توسعه آن ایجاد شد و حتی دو مورد از بزرگترین ستون‌های این صنعت – مایکروسافت و گوگل – تمرکز خود را بر روی آن معطوف ،د.

بگذارید این یک یادآوری مهم برای ما متخصصان سئو باشد که باید بتو،م با پیشرفت سریع فناوری سازگار شویم و با پیشرفت سریع فناوری همراه شویم تا مزیت رقابتی خود را در صنعت حفظ کنیم.

در آ، می خواهم بر آن تاکید کنم سئو و هوش مصنوعی متقابل نیستند. هوش مصنوعی به تغییر چشم‌انداز جستجو ادامه می‌دهد، اما می‌توان از آن برای افزایش کیفیت و ارائه اطلاعات نیز استفاده کرد.




منبع: https://seo-hacker.com/artificial-intelligence-chatbots/