دسته‌ها
اخبار

ایجاد SOPهای سئو برای افزایش ترافیک ارگانیک


سال 2022 است و شما آماده هستید تا ،ب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید. شما مدتی است که در سئو فعالیت کرده اید و آماده اید تا تعهد واقعی برای هدایت ترافیک ارگ،ک داشته باشید. اما شما از کجا شروع می کنید؟

سئو یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر استراتژی بازاریابی آنلاین است، اما می‌تواند یکی از سخت‌ترین موارد نیز باشد. حتی تغییرات کوچک در سئوی وب سایت شما می تواند منجر به افزایش یا کاهش قابل توجه ترافیک شود، بنابراین ایجاد یک فرآیند تکرارپذیر برای بهینه سازی سایت و پیگیری پیشرفت شما در طول زمان ضروری است.

اینجاست که رویه های عملیاتی استاندارد وارد عمل می شوند. با مستند ، فرآیند SEO خود در یک SOP، می تو،د اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم شما همان فرآیند را دنبال می کنند و به نتایج ثابتی دست می یابند.

یک SEO SOP به خوبی توسعه یافته می تواند به شما در دستیابی به رتبه های بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک کند و دید و بازدید ارگ،ک وب سایت خود را در طول زمان افزایش دهد.

در این مقاله، شما یاد خواهید گرفت که یک روش عملیاتی استاندارد چیست، چرا باید از SOP برای سئو استفاده کنید و پنج SOP SEO که باید داشته باشید.

روش استاندارد عملیاتی (SOP) چیست؟

یک روش عملیاتی استاندارد (SOP) مجموعه ای از دستورالعمل ها است که یک کار معمولی یا تکراری را مستند می کند. SOPها برای کمک به ،ب و کارها برای دستیابی به نتایج ثابت با ترسیم مراحل لازم برای تکمیل یک کار در هر زمان به روشی مشابه طراحی شده اند.

منبع

به ،وان مثال، یک مطالعه اخیر نشان می دهد نزدیک به 70 درصد از مشاغل تلاش برای دریافت به موقع پرداخت از مشتریان.

اگر یک ،ب و کار مبتنی بر خدمات هستید، ممکن است یک SOP برای صورت‌حساب مشتریان داشته باشید که شامل ارسال ایمیل یادآوری هفت روز قبل از سررسید یا ترغیب مشتریان برای تنظیم پرداخت‌های خودکار است.

به این ترتیب، می تو،د مطمئن باشید که هر مشتری یک یادآوری در مورد پرداخت آینده خود و شما دریافت خواهد کرد نیازی به هدر دادن زمان برای تعقیب ، نیست تاخیر در پرداخت ها

یا فرض کنید با در معرض خطر قرار گرفتن یا هک شدن اطلاعات پرداخت مشتریان مشکل داشته اید. می‌تو،د یک SOP برای پرداخت‌های آنلاین ایجاد کنید که شامل مراحلی مانند استفاده از یک پردازشگر پرداخت امن و رمزگذاری داده‌های مشتری برای اطمینان از اینکه ،ب‌وکارتان در آن است. مطابقت با استانداردهای PCI برای ایمن نگه داشتن اطلاعات پرداخت مشتری

SOP به شما امکان می دهد حدس و گمان را از وظایفی که به طور منظم انجام می شود حذف کنید، که می تواند ابزار ارزشمندی برای آموزش کارمندان یا پیمانکاران جدید باشد.

چرا سئوی من، برای ترافیک ارگ،ک بسیار مهم است؟

به نظر می رسد سئو یک کلمه کلیدی جذاب است که برای مدتی وجود داشته است، اما برای بسیاری از مردم ضروری است که تفاوت بین افزودن چند کلمه کلیدی به صفحه اصلی خود و در واقع بهینه سازی کل سایت خود را برای موتورهای جستجو درک کنند. این شامل صفحات فرود، مقالات وبلاگ، پیوندهای درونی و غیره

با این حال، اگر شما مانند ا،ر مردم هستید و فقط می خواهید مقاله خود را با کلمات کلیدی پر کنید تا راه خود را به یک SERP دستکاری کنید، احتمالاً مقاله شما توسط گوگل جریمه می شود و به همان اندازه رتبه بندی نمی شود.

در واقع پر ، کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود یکی از بدترین تکنیک های سئو کلاه سیاه، و می تواند منجر به جریمه شدید سایت شما شود. موتورهای جستجو مانند گوگل فوق العاده باهوش هستند و به طور مداوم در حذف محتوای بی کیفیت از نتایج جستجوی خود بهتر می شوند.

به همین دلیل سئوی باکیفیت که بر ارائه «ارزش» به مخاطبان شما تاکید دارد، ضروری است. نه تنها باید محتوایی ایجاد کنید که با کلمات کلیدی هدف شما مرتبط باشد، بلکه باید مطمئن شوید که به خوبی نوشته شده، آموزنده و منحصر به فرد است.

منبع

موتورهای جستجو از عوامل مختلفی برای تعیین ایند، وب سایت ها و نحوه رتبه بندی آنها استفاده می کنند.

به غیر از کیفیت محتوا، عوامل دیگری شامل تعداد وب سایت های دیگر (بک لینک)، سرعت بارگذاری سایت شما، سازگاری با موبایل و موارد دیگر می شود.

چرا از SOP ها برای سئو استفاده می کنیم؟

یکی از طاقت‌فرساترین و زمان‌برترین جنبه‌های سئو، نظارت مداوم بر عملکرد سایت و ایجاد تغییرات در صورت نیاز است. این می تواند به سرعت بسیار زیاد شود، به خصوص اگر شما یک وب سایت بزرگ با محتوای زیاد را مدیریت می کنید.

به ،وان یک صاحب ،ب و کار، تمرکز و زمان شما باید صرف چیزهایی شود که درآمدزایی می کند، مانند به دست آوردن مشتریان جدید و توسعه محصولات یا خدمات جدید. اینجاست که SOPها می توانند نجات دهنده باشند.

با داشتن مجموعه ای از روشهای عملیاتی استاندارد برای سئوی سایت خود، می تو،د بسیاری از وظایف مربوط به مدیریت و بهینه سازی وب سایت خود را به سایر اعضای تیم خود محول کنید. به این ترتیب، می تو،د مطمئن باشید که این وظایف به طور مداوم و درست انجام می شوند و زمان خود را برای تمرکز بر جنبه های دیگر ،ب و کارتان آزاد می کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیند پیچیده ای است و مهم است که همه افراد درگیر نقش خود را درک کنند و اینکه اقدامات آنها چگونه می تواند بر موفقیت تلاش های سئو شما تأثیر بگذارد.

5 SOP SEO که باید داشته باشید

برای حفظ و بهبود سئوی وب سایت، کارهای مختلفی وجود دارد که باید به طور منظم انجام شوند. در حالی که وظایف خاص بسته به وب سایت و صنعت شما متفاوت خواهد بود، پنج SOP اصلی وجود دارد که هر ،ب و کاری باید داشته باشد.

1 – تحقیق در مورد کلمات کلیدی

به منظور ،ب رتبه بالا در نتایج جستجو، باید عمدی باشی در مورد کلمات کلیدی مورد نظر شما شما نمی تو،د فقط محتوای خود را با هر کلمه کلیدی قدیمی پر کنید و انتظار داشته باشید رتبه بندی شود – باید در مورد آن استراتژیک باشید.

اولین قدم در تحقیق کلمات کلیدی این است که بفهمید مخاطب هدف شما به دنبال چه چیزی است. چه «بهترین خودروهای 2022» یا «اندروید در مقابل آیفون»، – باید بتو،د خودتان را جای آنها بگذارید و بفهمید اگر به دنبال محصول یا خدماتی بودند که شما ارائه می‌دهید، چه چیزی را در Google تایپ می‌کنند.

این کار را می توان از طریق روش های مختلفی انجام داد، مانند استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل ادوردز یا Semrush. سپس، هنگامی که انواع کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبان را درک کردید، می تو،د تمرکز خود را محدود کنید و مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای هدف انتخاب کنید.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی، در نظر گرفتن عوامل زیادی مانند حجم جستجو، رقابت و ارتباط ضروری است. شما می‌خواهید مطمئن شوید که کلمات کلیدی را انتخاب می‌کنید که مردم واقعاً به دنبال آن هستند، اما آنقدر رقابتی نیستند که رتبه‌بندی برای آنها غیرممکن باشد.

2 – بهینه سازی روی صفحه و تولید محتوا

بعد از اینکه کلمات کلیدی مورد نظر خود را بررسی و انتخاب کردید، گام بعدی این است که از آنها برای شروع بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید. این فرآیند به ،وان بهینه سازی در صفحه شناخته می شود و همینطور است یکی از مهمترین جنبه ها از سئو.

تعدادی از ،اصر مختلف در وب سایت شما وجود دارد که باید برای سئو بهینه شوند، مانند تگ های ،وان، توضیحات متا، هدرها و محتوای بدنه. هر یک از این ،اصر باید با دقت ساخته شوند تا کلمات کلیدی مورد نظر شما را به گونه‌ای در بر گیرند که طبیعی به نظر برسد و برای خواننده منطقی باشد.

3- پیوند داخلی

هنگامی که وب سایت خود را با کلمات کلیدی هدف خود بهینه کردید، وقت آن است که برخی از آنها را انجام دهید لینک سازی داخلی. این فرآیند پیوند صفحات در وب سایت شما به سایر صفحات داخل وب سایت شما است. یک مثال عالی می تواند یک پست وبلاگی باشد که به صفحه محصول پیوند می دهد.

این نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا رابطه بین صفحات وب سایت شما را درک کنند، بلکه به بهبود تجربه کاربری نیز کمک می کند. هنگامی که پیوند داخلی به درستی انجام شود، می تواند به راهنمایی بازدیدکنندگان از طریق وب سایت شما کمک کند و آنها را تشویق به اقدام کند.

هنگام قرار دادن پیوندهای داخلی، مهم است که مطمئن شوید که با محتوای اطراف خود مرتبط هستند.

شما نمی‌خواهید لینک‌ها را به محتوای خود تحمیل کنید – باید به طور طبیعی جریان داشته باشد. فقط به هر صفحه قدیمی پیوند ندهید – مطمئن شوید که پیوند در زمینه محتوا منطقی است و به صفحه ای می رود که با آنچه خواننده به دنبال آن است مرتبط است.

در این مرحله، وب سایت شما به صورت داخلی بهینه شده است، اما اکنون زمان آن رسیده است که برای افزایش محبوبیت وب سایت خود، اقداماتی را انجام دهید.

لینک بیلدینگ یا ساخت بک لینک فرآیندی است که از وب سایت شما به وب سایت های دیگری که شهرت بالایی دارند قرار می دهد. در روزهای اولیه سئو، لینک بیلدینگ به کمیت بستگی داشت – هر چه تعداد لینک های بیشتری داشته باشید، بهتر است. اما این روزها همه چیز به کیفیت بستگی دارد.

برای وب‌سایت‌های جدید، شروع رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی می‌تواند دشوار باشد، زیرا شما ،وماً «اعتبار» را ندارید که از سایت‌هایی که قبلاً برای یک کلمه کلیدی خاص برتری دارند، بالاتر باشید.

هنگامی که وب سایت شما به سایر وب سایت های با کیفیت بالا پیوند می یابد، به موتورهای جستجو نشان می دهد که می توان به سایت شما اعتماد کرد و به شما برتری بیشتری برای برتری از رقبای خود می دهد.

به ،وان مثال، فرض کنید یک وب سایت در مورد آموزش سگ دارید. یک پیوند با کیفیت بالا می تواند از یک وب سایت در مورد سگ ها، مانند American Kennel Club باشد. این یک وب سایت مرتبط و معتبر است، به این م،ی که به احتمال زیاد ترافیکی را برای شما ارسال می کند.

4 – ارتباط با ایمیل برای مقیاس بندی بک لینک های با کیفیت

یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت بک لینک‌های باکیفیت، از طریق ایمیل است. این شامل تماس با دیگر صاحبان وب سایت یا مدیران وب سایت و درخواست از آنها برای پیوند به وب سایت شما از طریق یک وبلاگ، صفحه فرود یا هر نوع محتوای دیگری در وب سایت آنها است.

منبع

هنگام ارسال ایمیل به ،ی برای دریافت لینک، مهم است که مودب و حرفه ای باشید. می‌خواهید مطمئن شوید که به‌،وان هر،مه یا ،ید و فروش مواجه نمی‌شوید. برای شخصی‌سازی ایمیل‌هایتان وقت بگذارید و توضیح دهید که چرا پیوند دادن به وب‌سایت شما برای شخصی که ایمیل می‌فرستید مفید است.

هنگامی که به درستی انجام شود، اطلاع رس، ایمیل می تواند یک راه عالی برای ایجاد روابط با دیگر صاحبان وب سایت و افزایش تعداد بک لینک های با کیفیت بالا به وب سایت شما باشد.

5 – پیگیری و گزارش برای بهبود مستمر

آ،ین مرحله در ایجاد یک استراتژی سئو موثر، پیگیری و گزارش پیشرفت شما است. این به شما کمک می کند بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، بنابراین می تو،د تغییرات لازم را برای بهبود نتایج خود ایجاد کنید.

تعدادی معیار وجود دارد که می تو،د آنها را ردیابی کنید، اما برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • رتبه بندی موتورهای جستجو
  • ترافیک ارگ،ک
  • تعداد بک لینک ها
  • ترافیک ارجاعی
  • تجزیه و تحلیل عمیق رقبا

برای ردیابی این معیارها می تو،د از چندین ابزار مانند Google Analytics و Ahrefs استفاده کنید. هنگامی که این داده ها را در اختیار دارید، می تو،د شروع به دیدن ال،ا و روندها کنید.

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که هر بار که یک پست وبلاگ جدید منتشر می کنید، ترافیک شما افزایش می یابد. این نشان می دهد که تلاش های بازاریابی محتوای شما کارساز است و باید به تولید محتوای با کیفیت به طور منظم ادامه دهید.

از طرف دیگر، ممکن است متوجه شوید که هر بار که تغییری در طراحی وب سایت خود ایجاد می کنید، ترافیک شما کاهش می یابد. این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که باید با طرح‌های خود سازگارتر باشید یا اینکه باید کار بهتری برای انتقال تغییرات به کاربران خود انجام دهید.

شما می تو،د با درک اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، تغییرات لازم را برای بهبود نتایج خود ایجاد کنید.

افکار نهایی

سئو می تواند یک فرآیند پیچیده و زمان بر باشد، اما ،ومی ندارد. با استفاده از روش‌های عملیاتی استاندارد، می‌تو،د تلاش‌های SEO خود را کارآمدتر و مقیاس‌پذیرتر کنید.

با نکاتی که در این مقاله ارائه شده است، به خوبی در راه ایجاد یک SOP عالی SEO برای ،ب و کار خود خواهید بود تا بتو،د بر روی کاری که بهترین انجام می دهید تمرکز کنید: ارائه یک محصول یا خدمات شگفت انگیز به مشتریان خود.

ارسال توسط ش،س جونز (5 پست)

ش،س جونز یک ادم تیزبین و کپی‌نویس اهل شیکاگو است. در پنج سال گذشته، او به بیش از 20 استارت‌آپ کمک کرده است تا استراتژی‌های محتوای B2C و B2B بسازند که به آن‌ها اجازه داده است تا ،ب و کار خود را گسترش دهند و به کاربران در سراسر جهان کمک کنند.




منبع: https://www.techwyse.com/blog/search-engine-optimization/the-definitive-guide-to-creating-seo-sops-to-scale-،ic-traffic/