در چشم انداز دیجیتال امروزی، بازاریابان با چالش مداوم ایجاد محتوای ثابت و با ارزش روبرو هستند که نیازهای دائماً در حال تغییر مصرف کنندگان را برآورده می کند. افزایش هوش مصنوعی در جستجو، نگر، ها را در مورد دقت و قابل اعتماد بودن محتوا افزایش داده است، با نمونه هایی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی سوء تعبیر می شود
در نتیجه، کاربران و موتورهای جستجو به طور فزاینده ای بر روی دسترسی به اطلاعات با کیفیت بالا و قابل اعتماد تمرکز می کنند. این تغییر باعث شده است که بسیاری از سازمان ها در استراتژی های محتوای خود تجدید نظر کنند تا دقت، ارتباط و اعتماد را در این محیط در حال تحول حفظ کنند.
برای توسعه یک استراتژی محتوای موفق در این تجربه جستجوی جدید، بازاریابان باید چندین سوال مهم را به طور مداوم مطرح کنند:
- چگونه می تو،د یک موجودی محتوای به روز نگهداری کنید؟
- چه شکاف های محتوایی وجود دارد، و فرصت هایی برای افزودن محتوای جدید با کیفیت بالا کجاست؟
- کدام محتوای موجود نیاز به بهبود یا رفع ابهام دارد؟
- محتوای شما چگونه بر عملکرد وب سایت شما با تکامل جستجو تأثیر گذاشته است؟
در حالی که محتوای وب سایت شما یک منبع داده غنی است، اغلب بدون ساختار است. این امر تجزیه و تحلیل و پاسخ به این سؤالات را در مقیاس دشوار می کند. بسیاری از بازاریابان برای اطلاع از استراتژی خود محتوا را به صورت دستی بررسی و تجدید نظر می کنند که زمان بر و ناکارآمد است.
بنابراین اگر بتو،د به طور خودکار محتوای خود را ساختار دهید تا تجزیه و تحلیل سطح بالا را سریع و آسان انجام دهید، چه؟ خبر خوب، یک نمودار دانش محتوا می تواند دقیقاً برای انجام این کار مورد استفاده قرار گیرد. این رویکرد بهویژه برای وبسایتهای بزرگ یا سازمانهایی که چندین سایت را مدیریت میکنند، که درک دامنه کامل موضوعات تحت پوشش میتواند چالش برانگیز باشد، ارزشمند است.
این مقاله به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه استفاده از نمودار دانش محتوای شما میتواند استراتژی محتوای شما را پشتیب، و ارتقا دهد.
با استفاده از قدرت نمودار دانش محتوای خود، می تو،د تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که استراتژی محتوای شما را در چشم انداز دیجیتال رقابتی امروز به جلو می برد.
درک نمودارهای دانش محتوا
در Schema App، ما یک نمودار دانش محتوا را به ،وان نموداری تعریف میکنیم که موجودیتها (اشیاء)، ویژگیهای آنها و روابط بین آنها را در یک وبسایت عمومی نشان میدهد.
مانند نمودار دانش عمومی، از واژگان یا هستی شناسی استاندارد شده (مانند Schema.org) برای ایجاد یک لایه داده ساختاریافته و قابل استفاده مجدد. این ساختار ماشینها را قادر میسازد تا بینشهای جدیدی را از طریق استنتاج کشف کنند و به کشف و درک ارتباطات بین موجودات مختلف در محتوای شما کمک کنند.
در برنامه Schema، ما نمودارهای دانش محتوا را با نگاشت محتوای وب سایت شما به انواع و ویژگی های خاص در واژگان Schema.org می سازیم. این منجر به یک چارچوب دقیق و سازماندهی شده میشود که م،ی و روابط شما را دقیقاً منع، میکند.
در حالی که Schema.org یک پایه عالی برای ایجاد نمودار دانش فراهم می کند، انواع و ویژگی های موجود آن می تواند محدود کننده باشد. به همین دلیل است که برنامه Schema ایجاد شده است شناسایی موجودیت مرتبط Omni ویژگی (Omni LER)، که بهطور خودکار موجودیتهایی را در محتوای شما شناسایی میکند که در پایگاههای داده معتبر خارجی مانند ویکیپدیا، ویکیداده، و نمودار دانش Google توصیف شدهاند. این فرآیند به ،وان پیوند نهاد شناخته می شود و دو مزیت قابل توجه دارد:
- بهبود سئو: جاسازی این موجودیت ها در Schema Markup در صفحات شما به رفع ابهام آنها کمک می کند، که بهینه سازی موتور جستجو را برای جستجوهای مربوط به آن موجودیت ها افزایش می دهد.
- موجودی محتوا: نهادهای شناسایی شده همچنین به ،وان فهرستی از آنچه در محتوای شما بحث شده است عمل می کنند و بینش های ارزشمندی را برای برنامه ریزی استراتژی محتوا ارائه می دهند.
با استفاده از واژگان Schema.org و Omni LER، نمودار دانش محتوا ارائه شده توسط Schema App به شما درک جامعی از معماری محتوای شما می دهد. این به شما امکان می دهد تا تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهینه سازی استراتژی محتوای خود برای جستجو بگیرید.
موارد استفاده از نمودار دانش محتوا
اکنون که با نمودارهای دانش محتوا آشنا شدید، اجازه دهید برخی از کاربردهای عملی و راههای موثر برای استفاده از این منبع قدرتمند برای ارتقای استراتژی محتوای خود را بررسی کنیم.
سازماندهی موجودی محتوا را بهبود بخشید
هنگامی که یک نمودار دانش محتوا را با برنامه Schema ایجاد می کنید، می تو،د یک روش دسته بندی چند بعدی را برای محتوای خود پیاده سازی کنید.
برجستهکننده برنامه Schema نمودار دانش محتوای شما را با بر،بگذاری مداوم و طبقهبندی محتوای وبسایت شما در مقیاس ایجاد میکند. این امر به ویژه برای سازمان هایی با وب سایت های بزرگ، دارایی های متنوع و ذینفعان محتوای متفاوت مفید است.
نمودار دانش محتوای شما ارتباط م،اداری بین قطعات مختلف محتوا بر اساس موجودیت ها، انواع و ویژگی ها برقرار می کند – نه فقط کلمات کلیدی. به ،وان مثال، یک پست وبلاگ احتمالاً در نمودار دانش محتوای شما به ،وان نمونه ای از یک نشان داده می شود ارسال وبلاگ با خواصی مانند نویسنده، datePublished، و dateModified. اگر از Omni LER نیز استفاده شود، فراداده های اضافی در مورد موجودیت های شناسایی شده ذکر شده در متن مقاله اضافه می شود. این به شما امکان می دهد تحلیل محتوای دقیق تری را انجام دهید که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.
پوشش محتوا و شناسایی شکاف
با ساختن نمودار دانش محتوای خود با واژگان Schema.org و Omni LER، میتو،د تمام محتوای خود را با دقت بیشتری جستجو کنید. Schema.org انواع و ویژگی های دقیق را ارائه می دهد و Omni LER موجودیت های منحصر به فردی را برای سطوح مختلف دانه بندی در لایه داده شما اضافه می کند. در صورت ،یب، می تو،د از نمودار دانش محتوای خود استفاده کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید چه محتوای جدیدی را اضافه کنید یا کدام محتوای موجود را بهبود ببخشید تا نیازهای مخاطبان خود را بهتر برآورده کنید.
این نمای کلی از انواع و نهادهای Schema.org تحت پوشش وب سایت شما به شما این امکان را می دهد که:
- حوزه های اشباع محتوا را شناسایی کنید
- موضوعاتی را که کمتر معرفی شده اند کشف کنید
- محتوای خود را با اه، تجاری فعلی و روندهای بازار هماهنگ کنید
استفاده از مورد 1: تراز ، محتوا با اه، تجاری
به ،وان مثال، یکی از مشتریان Schema App قصد داشت به دلیل سهولت استفاده از محصول خود شناخته شود. برای همسو ، محتوای آنها با این هدف تجاری، استراتژی زیر را به کار گرفتیم:
1. ابتدا، انواع و ویژگی های Schema.org را شناسایی کردیم که نشان دهنده پشتیب، کاربر و سهولت استفاده است. اینها عبارت بودند از:
این نوع محتوا می تواند با ایجاد حس مدیریت پذیری و پیگیری آسان فرآیندها، توانمندسازی کاربران برای ارائه خدمات شخصی یا ساده ، ناوبری سایت، سهولت استفاده را نشان دهد.
2. سپس نمودار دانش محتوای آنها را جویا شدیم تا مشخص کنیم که این نوع و ویژگیها قبلاً در سایتشان وجود دارد و کجا میتوان محتوای موجود را بیشتر تقویت کرد تا محتوا را با اه، آنها هماهنگ کند.
3. در نهایت، فرصت هایی را برای افزودن محتوای جدید خالص در راستای هدف آنها شناسایی کردیم. برای مثال، توصیه میکنیم محتوای HowTo بیشتری با مراحل واضح و تصاویر و/یا ویدیوهای همراه برای پشتیب، از سهولت استفاده ایجاد کنید.
از طریق این فرآیند، مشتری ما شکاف های محتوایی را شناسایی کرد که در صورت رفع آنها، با اه، تجاری آنها هماهنگی بیشتری داشت و کیفیت محتوای سایت آنها را افزایش داد.
درست مانند نحوه شناسایی نمودارهای دانش محتوا شکاف ها در محتوای شما، آنها همچنین می توانند میزان محتوای موجود شما را نشان دهند همپوش، دارد با نهادهای مورد نظر این اطلاعات برای حصول اطمینان از اینکه استراتژی محتوای شما تمام حوزههای ضروری را پوشش میدهد و به طور مؤثر علایق مخاطبان شما را مورد توجه قرار میدهد، بسیار مهم است.
استفاده از مورد 2: ارزیابی و بازنگری پوشش محتوا
مثال دیگری از یکی از مشتریان مراقبت های بهداشتی ما را در نظر بگیرید:
مشتری ما با استفاده از ویژگی OmniLER ما، نهاد را پیوند داد. این ویژگی به طور خودکار نهادهای شناخته شده را در محتوای آنها شناسایی می کرد، که بینش غیرمنتظره ای را نشان داد: آنها پست های وبلاگ متعددی داشتند که در آنها COVID-19 ذکر شده بود، موضوعی که دیگر نمی خواستند در استراتژی محتوای خود بر آن تأکید کنند.
با استفاده از این اطلاعات، مشتری توانست:
- همه محتوای حاوی COVID-19 را به سرعت شناسایی کنید
- ارتباط و ضرورت هر ذکر را ارزیابی کنید
- بهطور انتخابی محتوا را حذف یا بهروزرس، کنید تا با اه، تجاری بهروز شدهشان هماهنگ شود
این رویکرد هدفمند به مشتری اجازه میدهد تا استراتژی محتوای خود را بدون نیاز به بررسی دستی زمانبر کل موجودی محتوای خود اصلاح کند.
ابهام زدایی نهادها برای اطمینان از ثبات نام تجاری
نمودار دانش محتوای شما همچنین می تواند از ابهام زدایی موجودیت ها و ثبات صدای برند شما در سراسر وب سایت شما اطمینان حاصل کند. این قابلیت به ویژه در هنگام برخورد با اصطلاحات یا کلمات اختصاری مبهم که می تواند منجر به تفسیر نادرست یا تداعی ناخواسته شود، ارزشمند است.
به ،وان مثال، سناریویی را تصور کنید که در آن نام تجاری ما، Schema App، زم، که نام آن در برخی از محتواها فقط به «Schema» کوتاه شود، با چالشی روبرو می شود. کلمه “Schema” می تواند به مفاهیم مختلفی در وب، از روانشناسی گرفته تا داده های ساخت یافته اشاره داشته باشد. اگر ماشینها ناخواسته این فرم کوتاهشده را به اطلاعات نامرتبط مرتبط کنند، میتواند باعث سردرگمی و به طور بالقوه به تصویر برند ما آسیب برساند.
برای حل این مشکل، از نمودار دانش محتوایی خود استفاده می کنیم:
- همه مواردی را که نام تجاری ما به طور متناقض نشان داده می شود، پیدا کنید
- یک رویکرد استاندارد را برای همیشه استفاده از نام تجاری کامل ما، “Schema App” اجرا کنید
- با استفاده از Schema Markup و پیوند نهاد، نام تجاری خود را ابهام کنید. این تضمین می کند که نام تجاری ما به طور دقیق شناسایی شده و با تعریف صحیح در پایگاه های دانش معتبر خارجی مرتبط است
- اطمینان حاصل کنید که نام تجاری ما به طور مداوم و صحیح در تمام محتوا ارائه می شود
این سناریو نشان میدهد که چگونه یک نمودار دانش محتوا سازمانهایی مانند ما را قادر میسازد:
- دیدی جامع از استفاده از موجودیت در محتوای ما به دست آورید
- مناطقی را که محتوا باید بر اساس تفسیر موجودیت و پیوند آنها به پایگاههای دانش خارجی صریحتر باشد، شناسایی کنید.
- برای حفظ یکپارچگی برند، در مورد بازبینی محتوا تصمیمات آگاهانه بگیرید
- از صدای برند و پیامهای منسجم در همه محتوا اطمینان حاصل کنید
با استفاده از نمودار دانش محتوا، میتو،م به طور فعال به ابهامات احتمالی رسیدگی کنیم، ثبات برند را حفظ کنیم و کیفیت و وضوح کلی محتوای خود را افزایش دهیم. این رویکرد نه تنها تجربه کاربر را بهبود می بخشد، بلکه از برند ما در برابر تداعی های ناخواسته یا ارائه نادرست محافظت می کند و در نهایت عملکرد ما را در جستجو افزایش می دهد.
برنامه Schema به توسعه نمودار دانش محتوای شما کمک می کند
همانطور که در سراسر این مقاله بررسی شد، نمودار دانش محتوا ابزاری قدرتمند برای بهینه سازی استراتژی محتوای شما، بهبود عملکرد سئو و آماده سازی سازمان شما برای آینده جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است.
در برنامه Schema، ما نشانهگذاری طرحواره م،ایی را پیادهسازی میکنیم و موجودیت پیوند دهنده در وبسایت شما را برای توسعه نمودار دانش محتوای سازمان شما بهطور خودکار انجام میدهیم.
اگر یکی از مشتریان فعلی برنامه Schema هستید که علاقه مند به استفاده از نمودار دانش محتوای خود هستید، توصیه می کنیم با مدیر موفقیت مشتری خود تماس بگیرید. آنها می توانند شما را از طریق پرس و جو و استفاده از نمودار دانش محتوای شما برای پشتیب، و ارتقای استراتژی محتوای شما راهنمایی کنند.
اگر در برنامه Schema تازه کار هستید و علاقه مند به استفاده از قدرت نمودار دانش محتوا برای سازمان خود هستید، اکنون زمان من،ی برای شروع است. تیم ما آماده است تا به شما کمک کند تا در پیچیدگی های سئوی م،ایی و توسعه نمودار دانش پیمایش کنید، و مطمئن شوید که استراتژی محتوای شما برای موفقیت در چشم انداز دیجیتال امروزی آماده است.
اجازه ندهید استراتژی محتوای شما در دوران جستجوی م،ایی و هوش مصنوعی عقب بماند. امروز با تیم ما تماس بگیرید تا شروع به توسعه نمودار دانش محتوای خود و بهینه سازی استراتژی محتوای خود برای جستجو کنید.
امروز با برنامه Schema یک نمودار دانش محتوا برای سازمان خود ایجاد کنید!
یاسمین دراج-ویلسون
Jasmine مدیر محصول در Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند.
منبع: https://www.schemaapp.com/schema-markup/،w-to-optimize-your-content-strategy-using-your-content-knowledge-graph/