همانطور که جستجو به تکامل خود ادامه می دهد، موتور جستجوی Google بصری تر شده است و اطلاعات مرتبط و دقیق را به کاربران ارائه می دهد. یکی از محرک های اصلی این تکامل است نمودار دانش گوگل– پایگاه دانشی که Google از آن اطلاعات مرتبط را در یک جعبه اطلاعات در کنار نتایج جستجوی خود ارائه میکند.
برای سئوکاران و بازاریابان محتوا، درک نمودار دانش گوگل برای استفاده از قدرت کامل دیده شدن جستجو ضروری است. این مقاله توضیح میدهد که نمودار دانش Google چیست، چه تفاوتی با پانلهای دانش دارد و چگونه ابزارهایی مانند Schema Markup میتوانند به وبسایت شما کمک کنند تا بخشی از این ا،یستم اطلاعاتی پیچیده شود. بیا داخل بپریم
درباره نمودار دانش گوگل
نمودار دانش Google یک پایگاه دانش است که حجم وسیعی از اطلاعات را از منابع معتبری مانند Freebase، Wikipedia و CIA World Factbook سازماندهی می کند. گوگل همچنین بیان می کند که “بر اساس آنچه که مردم جستجو می کنند و آنچه ما در وب می یابیم تنظیم شده است.”
هدف اصلی آن درک بهتر روابط بین موجودیتهای مختلف – خواه افراد، مکانها، چیزها و غیره باشند – و استفاده از آن اطلاعات برای ارائه نتایج جستجوی دقیقتر است.
گراف دانش گوگل ریشه های خود را به Freebase بازمی گرداند، یک پلت فرم داده باز که توسط Metaweb در سال 2007 تأسیس شد.سیناپس برای مغز جه،” در سال 2010، گوگل Freebase را تصاحب کرد و داده های خود را در آنچه که پایه و اساس نمودار دانش می شود یکپارچه کرد. این تغییری را در نحوه مدیریت نتایج جستجو توسط گوگل نشان داد و از جستجوی سنتی مبتنی بر کلیدواژه به جستجوی م،ایی، که معروف ابداع شده بود، حرکت کرد.چیزها، نه رشته ها“
به جای تطبیق کلمات در یک پرس و جو، گوگل شروع به درک هدف پشت آن پرس و جوها و نهادهای درگیر کرد. برای مثال، جستوجوی «پایتخت کشور با برج ایفل»، پاریس، فرانسه را برمیگرداند، علیرغم اینکه نه «پاریس» و نه «فرانسه» به صراحت ذکر نشده است. این جستجوی قدرتمند مبتنی بر موجودیت با ارتباط نمودار دانش Google بین حقایق و مفاهیم مختلف در سراسر وب فعال می شود.
اکنون که درک واضحتری از چگونگی ایجاد تجربههای جستجو توسط نمودار دانش Google داریم، مهم است که تفاوت آن با آنچه که کاربران گاهی اوقات در نتایج جستجو میبینند متفاوت است: پانلهای دانش.
نمودارهای دانش در مقابل پانل های دانش: تفاوت چیست؟
در حالی که نمودار دانش گوگل به توانایی های جستجوی م،ایی آن کمک می کند، جلوه قابل مشاهده این داده ها گاهی اوقات به ،وان یک پانل دانش نشان داده می شود.
پانلهای دانش جعبههایی هستند که در سمت راست صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) ظاهر میشوند و اطلاعات مرتبطی را در مورد نهادهایی مانند مشاغل، افراد یا مکانها نمایش میدهند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که یک نمای کلی سریع از یک موضوع جستجو شده را به کاربران ارائه دهند تفسیر گوگل از محتوای وب موجود به ،وان مثال، در زیر پانل دانش برای شرکت Berk،re Hathaway است.
تفاوت اصلی بین نمودار دانش گوگل و پنل دانش در این است: نمودار دانش پایگاه داده پشت صحنه است که اطلاعات را ذخیره و سازماندهی می کند، در حالی که پانل های دانش نمایشی از آن اطلاعات در جلو هستند. هر نتیجه جستجویی یک پنل دانش را راهاندازی نمیکند، اما زم، که انجام میشود، اغلب با اطلاعات نمودار دانش Google پر میشود.
پانل های دانش به طور خودکار تولید می شوند و اطلاعاتی که در پانل دانش ظاهر می شود از منابع مختلف در سراسر وب می آید. در برخی موارد، ممکن است با شرکای دادهای کار کنیم که دادههای معتبری را در مورد موضوعات خاص مانند فیلم یا موسیقی ارائه میدهند و آن دادهها را با اطلاعات سایر منابع وب باز ،یب میکنند.» – گوگل، درباره پانل های دانش
همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است، کاربران می توانند با انتخاب گزینه “درباره این نتیجه” از طریق نمودار دانش Google مطلع شوند که آیا پنل دانش مطلع شده است یا خیر.
توجه به این نکته مهم است که نمی تو،د برای پانل دانش درخواست دهید. در عوض، گوگل به طور خودکار آنها را بر اساس اطلاعاتی که از منابع مختلف مانند ویکیپدیا و سایر پایگاههای داده قابل اعتماد جمعآوری میکند، تولید میکند. با این حال، کاربران می توانند پانل دانش خود را «ادعا کنند» و در صورتی که اطلاعات ارائه شده دارای هر گونه خطا باشد، پیشنهادهای ویرایشی به آن ارائه کنند.
برای اطلاعات بیشتر در برای ادعا و به روز رس، پنل دانش خود، از این پیوند دیدن کنید.
اگرچه ممکن است نتو،د برای پانل دانش درخواست دهید، میتو،د از نشانهگذاری طرحواره استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دقیق و مرتبط به نمودار دانش Google وارد میشود و بر اطلاعات نشاندادهشده در پانل دانش شما تأثیر میگذارد!
بیایید بررسی کنیم که چگونه Schema Markup بیشتر از نمودار دانش Google پشتیب، می کند.
چگونه نشانه گذاری طرحواره به نمودار دانش گوگل نیرو می دهد
Schema Markup شکلی از دادههای ساختاریافته است – که توسط واژگان Schema.org پشتیب، میشود – که به موتورهای جستجو کمک میکند محتوای وبسایت شما را با ترجمه آن به قالبی قابل خواندن توسط ماشین درک کنند.
هنگامی که شما نشانه گذاری طرحواره را پیاده سازی می کنید، به طور موثر موجودیت هایی را در محتوای وب سایت خود که سازمان شما را تشکیل می دهند – افراد، محصولات، رویدادها – و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر شناسایی و تعریف می کنید.
به ،وان مثال، وب سایت شما ممکن است حاوی مطالبی در مورد مواردی مانند مدیر عامل شما، محل استقرار دفتر مرکزی سازمان، لوگوی سازمان شما و موارد دیگر باشد.
در آنها اسناد داده های ساختار یافته سازمان، گوگل اعلام کرده است که افزودن داده های ساختاری سازمان و ویژگی های مرتبط آن می تواند بر ،اصر بصری مانند پانل دانش شما تأثیر بگذارد.
بنابراین با اضافه ، سازمان نشانه گذاری در صفحه اصلی خود، می تو،د از ویژگی هایی مانند موسس، مکان، لوگوو بیشتر برای کمک به Google برای درک بهتر سازمان شما و اطلاعات مرتبطی که در مورد سازمان شما در Graph دانش خود ذخیره می کند.
همچنین میتو،د از Schema Markup برای انجام پیوند نهاد استفاده کنید، جایی که میتو،د موجودیتهای ذکر شده در سایت خود را به پایگاههای دانش معتبر خارجی مانند Wikipedia یا Wikidata متصل کنید. انجام این کار می تواند گوگل را فعال کند ابهام زدایی موجودیت های ذکر شده در سایت شما و ارتباط آن با سایر موارد در اینترنت را به وضوح درک کنید. با ابهام زدایی و فراخو، این روابط موجودیت به روشی ساختاریافته، شما در حال ساختن نمودار دانش محتوای خود هستید!
به ،وان مثال، تصویر زیر را از نمودار دانش محتوای Schema App در نظر بگیرید، جایی که Schema App، موجودیت اصلی، به سایر نهادهای مرتبط مرتبط است.
پیادهسازی Schema Markup به Google کمک میکند تا موجودیتهایی را در محتوای شما شناسایی کند که قبلاً بخشی از نمودار دانش Google هستند. با پیوند دادن به این نهادهای شناخته شده، نشانه گذاری طرحواره شما زمینه ارزشمندی را اضافه می کند و درک Google از آنها را افزایش می دهد. این نه تنها نمودار دانش Google را تقویت می کند، بلکه به ایجاد نمودار دانش برای سازمان شما نیز کمک می کند.
چگونه برنامه Schema به سازمان ها در پیاده سازی Schema Markup کمک می کند
نمودار دانش Google نقش مهمی در عصر جستجوی م،ایی دارد و می تواند بر پانل دانش سازمان شما تأثیر بگذارد. اگر میخواهید به طور دقیق به Google درباره سازمان خود اطلاع دهید، میتو،د از Schema Markup برای این کار استفاده کنید.
پیاده سازی Schema Markup به صورت دستی می تواند پیچیده باشد، به خصوص در مقیاس. اینجاست که برنامه Schema وارد می شود.
در برنامه Schema، ما به ،بوکارها یک راهحل مقیاسپذیر نشانهگذاری طرحواره سرتاسر و نمودار دانش محتوا ارائه میکنیم. فنآوریهای م،ایی ما ما را قادر میسازند نشانهگذاری طرحواره م،ایی و پیوند نهاد را در مقیاس پیادهسازی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که موتورهای جستجو مانند Google سازمان شما و روابط آن با سایر موارد در وب را درک میکنند.
درک نمودار دانش گوگل برای سئوکاران و بازاریابان محتوا که می خواهند دید جستجو را بهبود بخشند، حیاتی است. با استفاده از Schema Markup، می تو،د به وب سایت خود کمک کنید تا به این پایگاه داده قدرتمند کمک کند، حضور آنلاین خود را تقویت کرده و شانس حضور در نتایج غنی و پانل های دانش را افزایش می دهد.
همین امروز با برنامه Schema شروع کنید تا پتانسیل کامل Schema Markup را باز کنید و اطمینان حاصل کنید که سازمان شما به طور دقیق در نمودار دانش Google نشان داده شده است.
یاسمین دراج-ویلسون
Jasmine مدیر محصول در Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازم، کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند.
منبع: https://www.schemaapp.com/schema-markup/what-is-googles-knowledge-graph/